hans napisał(a):
Combi napisał(a):
Calibra to tanie auto ze średnim spalaniem (co ma znaczenie dla małolatów z niskim kieszonkowym), które w postaci fabrycznej wygląda z zewnątrz dla wielu atrakcyjnie (nie trzeba inwestować od razu kilku tys. jak np. w Audi czy BMW Coupe). Stąd jej popularność, a wiadomo im więcej ludzi posiada jakieś auto tym większa szansa, że część z nich zepsuje dany model i tak się stało z Calibrą, którą pogrążają jeszcze słabe materiały, marka oraz najpopularniejszy okaz naszych dróg, czyli zajeżdżone 2.0 8V na gazie z masą wieś tunningu.
Stecko nie myślałeś o jakimś dieselu?
bez sensu jest to co piszesz... w calibre trzeba jeszcze wiecej wlozyc niz w audi czy inne auto bo przeciez trzeba tak samo o nie dbac a w oplu na dzien dobry blacha do roboty. no chyba ze wychodzisz z zalozenia ze to tak tanie auto bo mimo ze nic nie robisz to jeszcze jezdzi

... niestety. calibry maja swoje kolo fanow z racji atrakcyjnej sylwetki i to wszystko co w calibrze jest lepsze niz w Audi. no moze jeszcze fakt ze Calibra w wersji z napedem na jedna os ma z tylu niezalezne zawieszenie co ma niemaly wplyw na poprawe prowadzenia. poza tym auta tego typu to przewaznie rdza wiszaca na lakierze a dokladajac do tego przeszlosc w polsce to tuning bez dbalosci o podstawowe elementy eksploatacyjne
Nie bez sensu, tylko mówimy o dwóch różnych rzeczach

. Dla Ciebie najważniejsza jest strona techniczna, ale zauważ że Opla nie kupi ktoś komu zależy na jakości materiałów itd., bo przecież ta marka stanowi kompletne dno w tej kwestii i nie ma jej nawet co porównywać do Audi. Rzecz w tym, że samochody z początku lat 90 typu Audi Coupe, BMW Coupe, Honda Civic, Opel Calibra itp. to są auta dla młodzieży i one mają przede wszystkim wyglądać, zwracać na siebie uwagę i być przy tym tanie. Audi czy BMW Coupe w ogóle nie pasują do tej koncepcji, bo w serii wyglądaja archaicznie i trzeba w nie włożyć sporo gotówki, aby były atrakcyjne (notabene stają się wtedy bezkonkurencyjne, ale niewielu ma na to pieniądze), są dodatkowo drogie przy zakupie. Stąd popularność Calibr, oto mi chodziło.