.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 00:41:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABK] Raz odpala dobrze a raz nie
PostNapisane: 30.paź.2006 22:08:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
Na wstepie: Wymienione wszystkie czujniki temp(2 w kruccu 1 chlodnica - za jednym zamachem, a co:) )

Problem jest taki ze czasem odpala zupelnie na "dotkniecie" a czasem musze pokrecic troche i potem czuc benzynke w kabinie :( Jak zauwazylem jest to nie zwiazane z temp.

Co to moze byc? Lejacy wtrysk rozruchowy ? regulator cisnienia paliwa?

Jak ktos moze mnie naprowadzic to WIELKIE DZIEKI :diabel:

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 23:40:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Raczej nie wtrysk rozruchowy, bo działa dopiero przy ujemnych temperaturach.
Byćmoże regulator ciśnienia. U mnie kiedy guma od filtra do przepustnicy była pęknięta to też różnie zapalał, raz od pierwszego przekręcenia, innym razem trzeba było pokręcić trochę.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 23:58:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
szogun0 napisał(a):
Raczej nie wtrysk rozruchowy, bo działa dopiero przy ujemnych temperaturach.
Byćmoże regulator ciśnienia. U mnie kiedy guma od filtra do przepustnicy była pęknięta to też różnie zapalał, raz od pierwszego przekręcenia, innym razem trzeba było pokręcić trochę.


hmm no spoko zdejme jutro gume i ja sprawdze.

A w jaki sposob sprawdzic regulator cisnienia paliwa ?

thx szogun

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2006 21:23:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
ok dzis zdjąłem gume (przepustnica - przeplywka) i nie ma nieszczelnosci, przy okazji ja umylem ladnie i poskladalem wszystko do kupy:). Niestety nie przynioslo to zadnych rezultatow.

Przewaznie jest tak ze jak postoi dluzej to ciezej go odpalic a po odpaleniu nastepny proby rozruchu sa wzorowe ale nie jest to reułą...

Co moze byc istotne to to ze pomaga dodanie gazu przy kreceniu jak nie chce odrazu odpalic.

Co dalej moglbym sprawdzic ?



wszystkie pomysly mile widziane.
thx

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 08:03:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
I jak poradziłes sobie juz z tym zapalaniem ?

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 09:24:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
szantis napisał(a):
I jak poradziłes sobie juz z tym zapalaniem ?


niestety jeszcz nie. Jest tak jak bylo :/ Mysle ze to moze byc regulator cisnienia paliwa, bo w sytuacjach kiedy ciezej zapala to czuc benzynka w kabinie...
Da się jakos sprawdzc ten regulator ?

pozdr

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 13:36:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Odnosnie problemów z zapalaniem na zimno http://www.audiklub.org//phpBB2/viewtop ... tor+paliwa


jak cięzko pali na ciepło to wtedy jest regulator cisnienia - opisy postepowania są do znalezienia na forum. - odłacza sie rurke podciśnienia od kolektora i obserwuje czy leci paliwko - jak leci to wymiany - bodajze @farrow miał takie objawy i opisywał problem.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:06:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Sprawdź sobie zasilanie wtryskiwacza rozruchowego.
Ja się męczyłem sporo czasu i w końcu przypadkiem się okazało, że pod tą gumową harmonijką jeden przewód się ułamał tuż przy złączu.
Naprawiłem i pali dobrze.
Nie sugeruj się że przewód wygląda dobrze. W tym miejscu przewody są wygięte pod kątem 90 stopni i bywa że pękają pod izolacją. W wierzchu wygląda OK ale prądu nie przewodzi. Najlepiej sprawdź miernikiem.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 08:06:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Panowie a gdzie u was znajduje sie wtryskiwacz rozruchowy? bo zgodnie z ETOS'em powienien byc na środku listwy mniej wiecej. U mnie jest pusto- zadnyc otworów czy sladu po tym , jedynie cos podobnego zauwazyłem obok regulatora cisnienia - równolegle do niego.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 12:34:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
szantis napisał(a):
Panowie a gdzie u was znajduje sie wtryskiwacz rozruchowy? bo zgodnie z ETOS'em powienien byc na środku listwy mniej wiecej. U mnie jest pusto- zadnyc otworów czy sladu po tym , jedynie cos podobnego zauwazyłem obok regulatora cisnienia - równolegle do niego.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/297a37b0697e4372.html
Numer 16 na zdjeciu to rozruchowy.

ps jeszcze nie sprawdzilem regulatora :)

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 15:48:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Ok zlokalizowałem u siebie - wtyczka nie była wciśnięta. Zobaczymy rano czy nadal audiczka bedzie chciała byc pokręcona rozrusznikiem.

PS.
Na forum znalazłem info ,że wtryskiwacz rozruchowy działa do 35'C temperatury cieczy a nie jak @szogun stwierdził ,ze włacza sie ponizej zera .

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 19:54:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Hehe.
Obaj nie mamy racji.
Wtryskiwacz rozruchowy w silniku ABK działa do 15 stopni C temp. płynu chłodzącego. Dane z elsy.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 23:21:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
olek napisał(a):
szantis napisał(a):
I jak poradziłes sobie juz z tym zapalaniem ?


niestety jeszcz nie. Jest tak jak bylo :/ Mysle ze to moze byc regulator cisnienia paliwa, bo w sytuacjach kiedy ciezej zapala to czuc benzynka w kabinie...
Da się jakos sprawdzc ten regulator ?

pozdr


Sprawdź ten regulator tak jak koledzy wyżej napisali bo szkoda się męczyć, a to jest dosłownie minuta roboty. Przy sprawdzaniu tego regulatora możesz włączyć zapłon, wtedy ciśnienie w listwie się zwiększy i będzie lepiej widać czy benzynka leci.

To według mnie może byc przyczyną Twoich problemów, bo piszesz, że jak dłużej postoi to ciężej odpala. Dzieje się tak dlatego, że przez długi czas postoju paliwko z regulatora zdąży wleciec do kolektora i niezdąży odparować i to by też tłumaczyło zapach benzynki :D . Natomiast jeżeli zgasisz silnik i ponownie odpala bez problemu to nie zdąży się zalać. Taka jest moja teoria :peace: .

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 23:50:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
uki napisał(a):
olek napisał(a):
szantis napisał(a):
I jak poradziłes sobie juz z tym zapalaniem ?


niestety jeszcz nie. Jest tak jak bylo :/ Mysle ze to moze byc regulator cisnienia paliwa, bo w sytuacjach kiedy ciezej zapala to czuc benzynka w kabinie...
Da się jakos sprawdzc ten regulator ?

pozdr


Sprawdź ten regulator tak jak koledzy wyżej napisali bo szkoda się męczyć, a to jest dosłownie minuta roboty. Przy sprawdzaniu tego regulatora możesz włączyć zapłon, wtedy ciśnienie w listwie się zwiększy i będzie lepiej widać czy benzynka leci.

To według mnie może byc przyczyną Twoich problemów, bo piszesz, że jak dłużej postoi to ciężej odpala. Dzieje się tak dlatego, że przez długi czas postoju paliwko z regulatora zdąży wleciec do kolektora i niezdąży odparować i to by też tłumaczyło zapach benzynki :D . Natomiast jeżeli zgasisz silnik i ponownie odpala bez problemu to nie zdąży się zalać. Taka jest moja teoria :peace: .

teoria wydaje sie byc konkretna :) jutro testy :)
pzdr

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 10:53:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
no ty chyba juz wszytsko wiadomo. Pojezdzilem rano troche i jak wrocilem do domu to odrazu po zgaszeniu zdjelem rurke z kolektora i benzynka leciala ( tak w odstepie co 4s sie ulewalo troszeczke).

@uki to chyba potwierdza twoją teorię ...

Kupie nowy regulator i zobaczymy co z tego bedzie

Dzięki wszystkim za rady!! :peace:

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: dokładnie ten sam problem!!!
PostNapisane: 17.lis.2006 14:43:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 10:32:14
Posty: 5
Lokalizacja: Inowrocław
Witam Was Dobrodzieje!
Olo, super że poruszyłeś ten temat. pomykam od września B4 AVANT 115KM w automacie. SUPER CAR zawsze chciałem takie no i mam, ale moje "A" boli to samo, odpala na zimno extra... albo prawie, a jek trochę polata, to kręce, kręce i bez wciśniętego pedału gazu bym się zakręcić mógł. Jak mu wdepnę to odpali, ale czuć paliwko przez chwilę. Wymieniłem Sondę L, bo przylewał, ciężko zapalał i dużo palił. Na spalanie pomogło ale zapalanie b/z. Więc twój przypadek może być dokładnie tym co boli moją "A". Dzisiaj zerknę w układ zasilania, ale przyznam, że do końca nie wiem gdzie jest umieszczony ten regulator ciśnienia wtrysku. Opiszczie obrazowo, który wężyk odłączyć, jak sprawdzić prawidłową pracę tego czegoś, i ewntualnie ile ta przyjemność kosztuje w zakupie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: dokładnie ten sam problem!!!
PostNapisane: 17.lis.2006 15:03:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
noe napisał(a):
Witam Was Dobrodzieje!
Olo, super że poruszyłeś ten temat. pomykam od września B4 AVANT 115KM w automacie. SUPER CAR zawsze chciałem takie no i mam, ale moje "A" boli to samo, odpala na zimno extra... albo prawie, a jek trochę polata, to kręce, kręce i bez wciśniętego pedału gazu bym się zakręcić mógł. Jak mu wdepnę to odpali, ale czuć paliwko przez chwilę. Wymieniłem Sondę L, bo przylewał, ciężko zapalał i dużo palił. Na spalanie pomogło ale zapalanie b/z. Więc twój przypadek może być dokładnie tym co boli moją "A". Dzisiaj zerknę w układ zasilania, ale przyznam, że do końca nie wiem gdzie jest umieszczony ten regulator ciśnienia wtrysku. Opiszczie obrazowo, który wężyk odłączyć, jak sprawdzić prawidłową pracę tego czegoś, i ewntualnie ile ta przyjemność kosztuje w zakupie.


Hej. Wszytsko zrobisz sam bo to banal :) wiec tak na zdjeciu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/297a37b0697e4372.html
numer dwa to regulator. Odchodzi od niego przewodzik do kolektora. Jak patrzysz na listwe od wtryskow(wiesz ktora?) to na koncu tej listwy jest regulator. Odlacz przewodzik po stronie kolektora i obczaj czy leje sie benzynka :) - zrob to koniecznie po jakiejs 20min jezdzie bo wtedy wlasnie leci ta benzyna (przynajmniej u mnie), a nie powinna.
Ja wlasnie kupilem regulator PIERBURGA :) jak chcesz to odezwij sie na priv to zalatwie Ci taniej z inter carsu pozdro i powodzenia !!
Jutro zaloze i sie okaze czy to na 100% regulator :)

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 22:17:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Tak jak kolega Olek objaśnił. :) Zdjęcia z samochodu, regulator wskazany strzałką:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a3 ... 3bd5b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40b ... a135c.html

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 23:04:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
Houston mamy problem :) Sprawa pilna - jak wyjac ten regulator ?? :) Wyjelem zawleczke i ni ch** nie chce ten regulator wyjsc z listwy. Przykladalem naprawde spore sily ale ruszyl sie kawaleczek...
Pomocy :)

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 12:12:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
A po wyjęciu zawleczki mozesz go obracac ? Z rsunków w etce nie wydaje sie by to było gwintowane , wiec powinno byc na wcisk....Jak masz dostep do intercarsu , zadzwoń do chłopaków niech zobacza czy to jest gwintowane czy nie....

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: