.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 22:28:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jak redukować biegi w korku - prośba o opinię
PostNapisane: 23.lis.2006 09:16:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Mam pytanie może głupie ale chciałbym poznać Waszą opinię.

Czy jadąc w korku kilkukilometrowym z prędkością średnio 5-20 km/h (praktycznie z krótkim postojem - raczej równe tempo) lepiej jechać na 1 biegu czy na drugim. Praktycznie twierdzi się że jedynka służy tylko do ruszania i nalezy wrzucić dwójkę, ale po wrzuceniu dwójki przy takich prędkościach motor 2,5 TDI V6 oscyluje na około 1000 -1500 obr/min. Więc czy lepiej jechać na jedynce przez cały czas (ok 2000obr/min) czy redukować na 2 bieg? Co jest lepsze dla silnika. Dodatkowo dodam, że te 1-3 km korka to pierwsze kilometry dla auta po rannym rozruchu. Proszę o opinię :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 10:34:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
.Silnik bardzij męczy sie jadą wysokim biegiem na niskich obrotach, niż niskim biegiem na ciut wyższych.W korku i kondukcie pogrzebowym niezastompiony jest automat :):

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 12:23:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
najlepiej gasic silnik :diabel:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 12:58:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
yooo25 napisał(a):
najlepiej gasic silnik :diabel:

wrecz przeciwnie - silnik najbardziej zuzywa sie podczas odpalania

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 13:26:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Bilu napisał(a):
yooo25 napisał(a):
najlepiej gasic silnik :diabel:

wrecz przeciwnie - silnik najbardziej zuzywa sie podczas odpalania
kurde to co ja napisałem to jest w 100% żart. KOlega zadał pytanie jakby dopiero wczoraj prawko odebrał i pierwszy raz jechał bez instruktora :D

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 13:28:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
yooo25 napisał(a):
Bilu napisał(a):
yooo25 napisał(a):
najlepiej gasic silnik :diabel:

wrecz przeciwnie - silnik najbardziej zuzywa sie podczas odpalania
kurde to co ja napisałem to jest w 100% żart. KOlega zadał pytanie jakby dopiero wczoraj prawko odebrał i pierwszy raz jechał bez instruktora :D

kolega zadal sensowne pytanie i oczekiwal sensownej odpowiedzi (ktorej udzielil maly)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 13:41:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
Podłączę się do tematu.

Od niedawna jeżdzę 2.5TDI 163KM. Jak optymalnie zmieniać biegi w tym aucie? Według danych max moment ma w przedziale 1400-3600. Czyli najlepiej przeskakiwa ćna wyższy bieg przy 2000 przy spokojnej jeździe? Czy może 2200, żeby wskakiwał od razu na wyższym biegu w przedział >1400?

Co w przypadku bardzo dynamicznej jazdy? Do ile można kręcić ten silnik? Lepiej jest do 3600 czyli max momentu, czy na przykład do 4000 czyli max mocy? Przy szybkim ruszaniu do ilu obrotów mogę pociągnąć jedynkę?

Sorrki za laickie pytania, ale moje ostatnie auta to wysokoobrotowe Honda i Alfa i kręcenie silnika od 2.000 do ponad 7.000 ;) .

Pzdr,
TS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 13:49:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
nie wiem co kolegę @yooo25 tak rozbawiło w tym pytaniu :szczerbol:
Przyjedź do Wawki to zobaczysz jak wyglądają korki i jak się jedzie do pracy 50km przez miasto w ciągu kilku godzin a dopiero potem bedziesz udzielał bezsensownych odpowiedzi i się wymądrzał.

Pytanie było konkretne. Dziekuje pozostałym osobą za chęć udzielenia konkretnej odpowiedzi.

Ktoś dobrze porównał taką jazdę do konduktu żałobnego - tak to w przybliżeniu wygląda na niektórych ulicach Warszawki. To nie jest jazda od świateł do świateł, gdzie auto można przetoczyć powyżej chociażby powyżej 40 km/h. Tu jedzie się 10-20km/h żółwim tempem ciągle na dłuższym odcinku. Zatem co lepiej katować silnik na pierwszym biegu i słuchać jego wycia czy zamulać go na 2 biegu - stąd był ten dylemat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 13:55:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
wniosek :
trzeba się przesiąść do tramwaju lub metra,
tam w większości przypadków korki nie obowiązują :peace:

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 14:00:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
zgadzam się tramwaj jest najlepszy :diabel:

ale w moim przypadku nie przeszkadza mi wolna, żółwia jazda tylko jej wpływ na motorek w aucie :peace:

a to jest różnica


:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 16:07:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
odpowiedz Malego jest wyczerpujaca
musisz wyczuc tez kiedy motorek dobrze chdzi pobadaj i pierwszy i drugi bieg i znajdz swoj moment

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 20:16:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2005 15:34:08
Posty: 309
Lokalizacja: wawa
mały v8 napisał(a):
.W korku i kondukcie pogrzebowym niezastompiony jest automat :):


Masz rację, na te cholerne korki nie ma nic lepszego, z resztą nie tylko na korki. :diabel:

Automat rulezzzzzzz :peace:

_________________
Audi V8 4,2 quattro - "gruba" niunia :D
Audi 200 2.2 T - do sprzedania
Audi 200 na części bez motoru
Ford Capri MK III 2,9 V6
Plymouth Voyager 3.0 V6
Kawasaki ZXR 750
Toyota Corolla E9 "klekot"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 20:33:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2005 00:35:48
Posty: 1226
Lokalizacja: Łódź -> Oxford Auto A6 TDI
qubi 2.2T napisał(a):
mały v8 napisał(a):
.W korku i kondukcie pogrzebowym niezastompiony jest automat :):


Masz rację, na te cholerne korki nie ma nic lepszego, z resztą nie tylko na korki. :diabel:

Automat rulezzzzzzz :peace:


Nie wywołujcie wilka z lasu bo zaraz padnie grad komentarzy jaki to automat jest bee i niepotrzebny i drogi i itp...

_________________
[img]http://www.toya.net.pl/~cheater/logo/audi3.gif[/img:f16cacb4b]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 00:59:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2003 16:04:41
Posty: 281
Lokalizacja: Warszawa/Bytom
co za różnica z tym automatem, co prawda nie wajchujesz ale bieg i tak ci zmieni jak letko traktujesz pedal gazu...

_________________
było C4 2.3 w automacie

Passat B5 1.9 TDI
Chip by Rogal
Wtryski ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 17:51:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
KRISOO napisał(a):
nie wiem co kolegę @yooo25 tak rozbawiło w tym pytaniu :szczerbol:
Przyjedź do Wawki to zobaczysz jak wyglądają korki i jak się jedzie do pracy 50km przez miasto w ciągu kilku godzin a dopiero potem bedziesz udzielał bezsensownych odpowiedzi i się wymądrzał.

Pytanie było konkretne. Dziekuje pozostałym osobą za chęć udzielenia konkretnej odpowiedzi.

Ktoś dobrze porównał taką jazdę do konduktu żałobnego - tak to w przybliżeniu wygląda na niektórych ulicach Warszawki. To nie jest jazda od świateł do świateł, gdzie auto można przetoczyć powyżej chociażby powyżej 40 km/h. Tu jedzie się 10-20km/h żółwim tempem ciągle na dłuższym odcinku. Zatem co lepiej katować silnik na pierwszym biegu i słuchać jego wycia czy zamulać go na 2 biegu - stąd był ten dylemat.


Widzisz, dlatego normalne miasta mają metro i 90% ludzi nie dojeżdża z furą i komórą do pracy, a metrem czy tramwajem albo nawet rowerem. Nawet w stolicy Rumunii mają lepszy system komunikacji miejskiej niż w Warszawie. Szczerze mówiąc, gdyby 80% garniturków zrezygnowało z auta nie byłoby takich korków.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 22:53:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2006 19:21:52
Posty: 69
Lokalizacja: DC / Gocław
To może jeszcze z obserwacji. Jak się nie butuje to automat zmienia bieg na wyższy przy 2000 obr - NIE NIŻEJ.

Jak jadę mniej więcej równo na 1900 obr. to zawsze trochę dodam gazu, żeby przełączył na wyższy i jechał równo na 1600 z tą samą prędkością.

Jak przy równej jeździe automat nie zmienia na niższy przy 1400 - 1600 to ja się z nim nie będę spierał, że ma się kręcić na wyższych obrotach ;)

Przełożyłbym to na Twój silnik tak: Podobne autko, silnik o większym momencie, więc 1200 obr po płaskim można się toczyć, a jaki to będzie bieg... dobierz do prędkości.

P.S. W Wawce to ja raczej nie obserwuję przemieszczania się masy samochodów równym tempie, tylko metodą "rura i po hamplach". Najpierw się goni tego z przodu, żeby nikt przed ciebie nie wjechał, a potem po hamplach jak się jednak wepchnie komuś z przodu. Szczególnie obserwowalne na Poniatoszczaku, gdy atakują z pasa dla autobusów :D

_________________
:: 100 C4 '93 AAT AT Avant - dużo tego A :) ::


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 23:48:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
kosma_sz napisał(a):
KRISOO napisał(a):
nie wiem co kolegę @yooo25 tak rozbawiło w tym pytaniu :szczerbol:
Przyjedź do Wawki to zobaczysz jak wyglądają korki i jak się jedzie do pracy 50km przez miasto w ciągu kilku godzin a dopiero potem bedziesz udzielał bezsensownych odpowiedzi i się wymądrzał.

Pytanie było konkretne. Dziekuje pozostałym osobą za chęć udzielenia konkretnej odpowiedzi.

Ktoś dobrze porównał taką jazdę do konduktu żałobnego - tak to w przybliżeniu wygląda na niektórych ulicach Warszawki. To nie jest jazda od świateł do świateł, gdzie auto można przetoczyć powyżej chociażby powyżej 40 km/h. Tu jedzie się 10-20km/h żółwim tempem ciągle na dłuższym odcinku. Zatem co lepiej katować silnik na pierwszym biegu i słuchać jego wycia czy zamulać go na 2 biegu - stąd był ten dylemat.


Widzisz, dlatego normalne miasta mają metro i 90% ludzi nie dojeżdża z furą i komórą do pracy, a metrem czy tramwajem albo nawet rowerem. Nawet w stolicy Rumunii mają lepszy system komunikacji miejskiej niż w Warszawie. Szczerze mówiąc, gdyby 80% garniturków zrezygnowało z auta nie byłoby takich korków.


No juz widze jak metrem pomykasz......... a potem pieszo dralujesz :peace: To jest forum motoryzacyjne. Tu sie jezdzi nawet do WC ;)

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 03:09:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
Bilo napisał(a):

No juz widze jak metrem pomykasz......... a potem pieszo dralujesz :peace: To jest forum motoryzacyjne. Tu sie jezdzi nawet do WC ;)
dokładnie hehehe
Ps. U nas to samo, w dzień po mieście 1-2-1 :( czasem 3 ale to już trzeba mieć farta :zly: piłować za dłógo na jedynce przez całe miasto też niema co, niech sie buja bez obciążenia :) albo 1 i luzik i potem tylko sie tak odpychac z 2 co jakiś czas :)

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 23:24:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Bilo napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
KRISOO napisał(a):
nie wiem co kolegę @yooo25 tak rozbawiło w tym pytaniu :szczerbol:
Przyjedź do Wawki to zobaczysz jak wyglądają korki i jak się jedzie do pracy 50km przez miasto w ciągu kilku godzin a dopiero potem bedziesz udzielał bezsensownych odpowiedzi i się wymądrzał.

Pytanie było konkretne. Dziekuje pozostałym osobą za chęć udzielenia konkretnej odpowiedzi.

Ktoś dobrze porównał taką jazdę do konduktu żałobnego - tak to w przybliżeniu wygląda na niektórych ulicach Warszawki. To nie jest jazda od świateł do świateł, gdzie auto można przetoczyć powyżej chociażby powyżej 40 km/h. Tu jedzie się 10-20km/h żółwim tempem ciągle na dłuższym odcinku. Zatem co lepiej katować silnik na pierwszym biegu i słuchać jego wycia czy zamulać go na 2 biegu - stąd był ten dylemat.


Widzisz, dlatego normalne miasta mają metro i 90% ludzi nie dojeżdża z furą i komórą do pracy, a metrem czy tramwajem albo nawet rowerem. Nawet w stolicy Rumunii mają lepszy system komunikacji miejskiej niż w Warszawie. Szczerze mówiąc, gdyby 80% garniturków zrezygnowało z auta nie byłoby takich korków.


No juz widze jak metrem pomykasz......... a potem pieszo dralujesz :peace: To jest forum motoryzacyjne. Tu sie jezdzi nawet do WC ;)



Tak, moje A6 stoi na parkingu i czeka na weekendowe zakupy i powrót do Polski :{
W ciągu tygodnia, do pracy jadę pociągiem a potem metrem. Pokonanie 30 km zajmuje mi z dojściem 45 minut.
Dodam jeszcze, że w Szwecji ceny za parkowanie są masakryczne, np. cały dzień to 70 koron czyli 30 PLN. Razy 20 dni w miesiącu daje nam 600zł za same parkingi nie licząc paliwa. Nie ma żadnych darmowych parkingów w mieście.
Zobaczycie, w Warszawce też tak zrobią i problem z korkami sam się rozwiąże.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jak redukować biegi w korku - prośba o opinię
PostNapisane: 28.lis.2006 23:37:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
KRISOO napisał(a):
Mam pytanie może głupie ale chciałbym poznać Waszą opinię.

Czy jadąc w korku kilkukilometrowym z prędkością średnio 5-20 km/h (praktycznie z krótkim postojem - raczej równe tempo) lepiej jechać na 1 biegu czy na drugim. Praktycznie twierdzi się że jedynka służy tylko do ruszania i nalezy wrzucić dwójkę, ale po wrzuceniu dwójki przy takich prędkościach motor 2,5 TDI V6 oscyluje na około 1000 -1500 obr/min. Więc czy lepiej jechać na jedynce przez cały czas (ok 2000obr/min) czy redukować na 2 bieg? Co jest lepsze dla silnika. Dodatkowo dodam, że te 1-3 km korka to pierwsze kilometry dla auta po rannym rozruchu. Proszę o opinię :)

Twojemu silnikowi to akurat wszystko jedno. Po pierwsze to smierdzący diesel, który kocha niskie obroty. Po drugie to V6 , które też lubi wolne obroty. Po trzecie: używaj z głową sprzęgła. Odradzałbym jazdę non-stop na 1-ce, ponieważ zagłuszysz wszystkie bociany w okolicy ;)
W takich przypadkach robię tak:
Włączam 1 bieg, i ruszam nie dotykając gazu , jesli trzeba przyspieszyć, wrzucam dwójkę i znów się toczę nie dotykając gazu. Jeśli trzeba przyspieszyc do 20 km/h wystarczy musnąć gaz. Jeśli trzeba jechać w korku do 40 km/h wystarczy wlaczysc 5-kę i nie dotykać gazu. Pojedzie sam. W końcu to zaleta śmierdzących diesli :D
Sprawdzone. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: