.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 11:17:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Jak użytkować auto z turbiną??
PostNapisane: 25.lis.2006 11:44:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
Witam, Panowie, wreszcie zacząłem jezdzić moja nową A6 Quattro.
Mam pytanie co w praktyce oznacza jazda z turbiną. Pytam o tzw krok po kroku. Ile trzeba ją rozgrzewać i ile studzić.
Nie jezdziłem nigdy autem z silnikiem na ON.

Nie chcę niuni zrobić krzywdy więc proszę o odpowiedź.

A i jeszcze jedno chyba dołączę do fanów autek napędzanych ON :D , ten warkot jest jak muzyka dla moich uszu. :peace:

Mod:Pamiętaj o poprawnym nazywaniu tematów.

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 12:13:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
tu masz chłopie 10 przykazań od Basketa :!!: następnym razem uzyj szukaczki,a ułatwisz sobie zycie ;)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=27498

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 12:17:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
krzycho0110 napisał(a):
tu masz chłopie 10 przykazań od Basketa :!!: następnym razem uzyj szukaczki,a ułatwisz sobie zycie ;)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=27498



Mam te 10 przykazań i dziękuję pytałem raczej bardziej szczegółowo . Na zasadzie wsiadam odpalam i zanim mu przycisnę to musze odczekać , nie wiem 5 minut i to samo po jeżdzie.
A tak na marginesie to ten dekalog jest bardzo fajnie napisany ale wstyd się przyznać nie wszystkie zwroty i określenia pojmuję.

Tak że z góry sorrka za głupie pytania :)

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 13:24:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Co prawda trochę inne auto, ale też diesel ;) "Przyciskam" dopiero jak dojdzie do 90 stopni - nie chodzi nawet o turbinę tylko w ogóle o cały silnik. A tak to jadę 1800-2300rpm z lekką nogą. Miasto mam tak zakorkowane, że turbina ma pernamentne chłodzenie, więc tu się nie przejmuje. Po trasie ostatnie kilka kilometrów jadę znowu 2000rpm z lekką nogą. Jak wcześniej był szybszy kawałek to jeszcze na koniec dołożę z 2-3 minuty chłodzenia.

Pozdrawiam
Jozef

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 16:34:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zegary w C5 posiadaja nieoceniony wrecz wskaznik temp. oleju.
on jest najwazniejszym wskaznikiem, jaki masz przed oczyma.

zasada jest przekorna:

nie palujemy, poki olej nie osiagnie ok. 90*C;
nie wylaczamy przy wysokich temp. tegoz oleju (np. 110*C).



naturalnie, czekasz rowniez przed dynamiczna jazda, az plyn chlodzacy osiagnie ok. 90*C.


2.5TDI posiada, o czym niewiele osob ma pojecie, tzw. zusatzheizung [samodogrzewanie]. mozna z niego korzystac, gdy temp. zew. spadnie ponizej +5*C. aby je wlaczyc nalezy po prostu wlaczyc kompresor klimatyzacji [przycisk AUTO]. spowoduje to mn. w. 3krotnie szybsze nagrzanie silnika w porownaniu do sytuacji, gdyby zusatzheizung [czyli klimatyzacja w tym przypadku] bylo wylaczone.
powoduje to takze wzrost spalania [choc ja osobiscie nie zauwazylem], lecz jest nieocenione dla silnika w chlodne dni.


ostatni kilometr staraj sie jechac nie przekraczajac 2000.

na zimnym silniku polecam zakres 1600 - 2200.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 22:40:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):
2.5TDI posiada, o czym niewiele osob ma pojecie, tzw. zusatzheizung [samodogrzewanie]


a w 1.9 TDI :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 23:08:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
spanky napisał(a):
meszrum napisał(a):
2.5TDI posiada, o czym niewiele osob ma pojecie, tzw. zusatzheizung [samodogrzewanie]


a w 1.9 TDI :?:



drogi przyjacielu, nie mam pojecia...
instrukcja powinna tutaj pomoc.

wiem, ze np. 1.4TDI [A2] posiadalo zs.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 23:18:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):

drogi przyjacielu, nie mam pojecia...
instrukcja powinna tutaj pomoc.
wiem, ze np. 1.4TDI [A2] posiadalo zs.


przejrzałem kilka razy instrukcje i niestety nic na ten temat nie moge znalezc .... stad moje pytanie ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 00:12:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
tzw. zusatzheizung [samodogrzewanie]. mozna z niego korzystac, gdy temp. zew. spadnie ponizej +5*C. aby je wlaczyc nalezy po prostu wlaczyc kompresor klimatyzacji [przycisk AUTO]

Czy ten układ ma coś wspolnego z 3 świecami marki Beru wkręconymi w mały obieg wodny ?
Instrukcja obsługi A4 wspomina o tym , ale nie wiem czy to ma zwiazek z tym co miałes przyjemność opisać ... ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 10:08:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
tzw. zusatzheizung [samodogrzewanie]. mozna z niego korzystac, gdy temp. zew. spadnie ponizej +5*C. aby je wlaczyc nalezy po prostu wlaczyc kompresor klimatyzacji [przycisk AUTO]

Czy ten układ ma coś wspolnego z 3 świecami marki Beru wkręconymi w mały obieg wodny ?
Instrukcja obsługi A4 wspomina o tym , ale nie wiem czy to ma zwiazek z tym co miałes przyjemność opisać ... ?


nie, ten uklad jest niemal tozsamy z ogrzewaniem postojowym [np.: Webasto/Eberspaecher], z ta jednak roznica, ze jest pozbawiony funkcji ogrzewania postojowego.


[+]
po dokladnym przemysleniu zaczynam miec watpliwosci, czy nie masz racji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 26.lis.2006 13:36:40 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 12:36:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
tzw. zusatzheizung [samodogrzewanie]. mozna z niego korzystac, gdy temp. zew. spadnie ponizej +5*C. aby je wlaczyc nalezy po prostu wlaczyc kompresor klimatyzacji [przycisk AUTO]

Czy ten układ ma coś wspolnego z 3 świecami marki Beru wkręconymi w mały obieg wodny ?
Instrukcja obsługi A4 wspomina o tym , ale nie wiem czy to ma zwiazek z tym co miałes przyjemność opisać ... ?


nie, ten uklad jest niemal tozsamy z ogrzewaniem postojowym [np.: Webasto/Eberspaecher], z ta jednak roznica, ze jest pozbawiony funkcji ogrzewania postojowego.

no to wyglada na to ze silnik 1.9 TDI nie ma takiej opcji ... (przynajmniej te na VP-37)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 17:04:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
tzw. zusatzheizung [samodogrzewanie]. mozna z niego korzystac, gdy temp. zew. spadnie ponizej +5*C. aby je wlaczyc nalezy po prostu wlaczyc kompresor klimatyzacji [przycisk AUTO]

Czy ten układ ma coś wspolnego z 3 świecami marki Beru wkręconymi w mały obieg wodny ?
Instrukcja obsługi A4 wspomina o tym , ale nie wiem czy to ma zwiazek z tym co miałes przyjemność opisać ... ?


nie, ten uklad jest niemal tozsamy z ogrzewaniem postojowym [np.: Webasto/Eberspaecher], z ta jednak roznica, ze jest pozbawiony funkcji ogrzewania postojowego.


[+]
po dokladnym przemysleniu zaczynam miec watpliwosci, czy nie masz racji.

Pytam, poniewaz do tej pory nie wiem czy ten układ ogrzewania płynu (3 świece) załącza się automatycznie czy nie - twoja wypowiedź pobudziła mnie do analizy myślowej ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 18:25:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
Michal10460 w sprawie dbania o turbo chodzi o to żebyś nie katował turbiny, gdy temp silnika nie wskoczy przynajmniej na 80st...najlepiej 90.
i odwrotnie...nie gaś auta po ostrym butowaniu (od razu)...niech trochę sobie turbina odpocznie na wolniejszej prędkości

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 18:39:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
tzw. zusatzheizung [samodogrzewanie]. mozna z niego korzystac, gdy temp. zew. spadnie ponizej +5*C. aby je wlaczyc nalezy po prostu wlaczyc kompresor klimatyzacji [przycisk AUTO]

Czy ten układ ma coś wspolnego z 3 świecami marki Beru wkręconymi w mały obieg wodny ?
Instrukcja obsługi A4 wspomina o tym , ale nie wiem czy to ma zwiazek z tym co miałes przyjemność opisać ... ?


nie, ten uklad jest niemal tozsamy z ogrzewaniem postojowym [np.: Webasto/Eberspaecher], z ta jednak roznica, ze jest pozbawiony funkcji ogrzewania postojowego.


[+]
po dokladnym przemysleniu zaczynam miec watpliwosci, czy nie masz racji.

Pytam, poniewaz do tej pory nie wiem czy ten układ ogrzewania płynu (3 świece) załącza się automatycznie czy nie - twoja wypowiedź pobudziła mnie do analizy myślowej ;)


odnosze wrazenie, ze uklad jest zbudowany - jak zauwazyles - wokol 3 swiec, z tym jednak, ze do aktywacji wymaga ingerencji uzytkownika.
innymi slowy: nie wystepuje samoaktywacja.

ale to tylko czcza dywagacja.
[w kazdym razie w C5 diesel, uruchamia sie to wlaczajac klimatyzacje ponizej +5*C].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 20:06:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
tzw. zusatzheizung [samodogrzewanie]. mozna z niego korzystac, gdy temp. zew. spadnie ponizej +5*C. aby je wlaczyc nalezy po prostu wlaczyc kompresor klimatyzacji [przycisk AUTO]

Czy ten układ ma coś wspolnego z 3 świecami marki Beru wkręconymi w mały obieg wodny ?
Instrukcja obsługi A4 wspomina o tym , ale nie wiem czy to ma zwiazek z tym co miałes przyjemność opisać ... ?


nie, ten uklad jest niemal tozsamy z ogrzewaniem postojowym [np.: Webasto/Eberspaecher], z ta jednak roznica, ze jest pozbawiony funkcji ogrzewania postojowego.


[+]
po dokladnym przemysleniu zaczynam miec watpliwosci, czy nie masz racji.

Pytam, poniewaz do tej pory nie wiem czy ten układ ogrzewania płynu (3 świece) załącza się automatycznie czy nie - twoja wypowiedź pobudziła mnie do analizy myślowej ;)


odnosze wrazenie, ze uklad jest zbudowany - jak zauwazyles - wokol 3 swiec, z tym jednak, ze do aktywacji wymaga ingerencji uzytkownika.
innymi slowy: nie wystepuje samoaktywacja.

ale to tylko czcza dywagacja.
[w kazdym razie w C5 diesel, uruchamia sie to wlaczajac klimatyzacje ponizej +5*C].


ale system podgrzewania [3 świece] wystepował juz w starych kondonach B4 1.9 TDI i dzialal on niezależnie od kierownika ... ;-) takze wydaje mi sie ze podgrzewania które opisujesz meszrumie jest zupełnie czyms innym ... tylko pytanie czy jest / badz dlaczego go nie ma w A4 TDI ... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 22:50:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
zegary w C5 posiadaja nieoceniony wrecz wskaznik temp. oleju.
on jest najwazniejszym wskaznikiem, jaki masz przed oczyma.

zasada jest przekorna:

nie palujemy, poki olej nie osiagnie ok. 90*C;
nie wylaczamy przy wysokich temp. tegoz oleju (np. 110*C).



naturalnie, czekasz rowniez przed dynamiczna jazda, az plyn chlodzacy osiagnie ok. 90*C.


2.5TDI posiada, o czym niewiele osob ma pojecie, tzw. zusatzheizung [samodogrzewanie]. mozna z niego korzystac, gdy temp. zew. spadnie ponizej +5*C. aby je wlaczyc nalezy po prostu wlaczyc kompresor klimatyzacji [przycisk AUTO]. spowoduje to mn. w. 3krotnie szybsze nagrzanie silnika w porownaniu do sytuacji, gdyby zusatzheizung [czyli klimatyzacja w tym przypadku] bylo wylaczone.
powoduje to takze wzrost spalania [choc ja osobiscie nie zauwazylem], lecz jest nieocenione dla silnika w chlodne dni.


ostatni kilometr staraj sie jechac nie przekraczajac 2000.

na zimnym silniku polecam zakres 1600 - 2200.


Mam pytanie, czy podobne wartości obrotów i temp. oleju tyczą się benzyny? Automat przy 2Krpm to mi nawet nie chce biegu zmienić. Temperatura oleju 90* to dość wysoko mi się wydaje. Temp. wody po 3-4 km rośnmie do 90* ale olej o wiele wolniej. Zawsze prze ruszeniem staram się i tak 2 min odczekać zanim ruszę wogóle. Napiszcie jak to jest z tą turbiną w benzynowym silniku.

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: