.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 20:50:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI V6]mobil 10w60 na motul 5w40???
PostNapisane: 23.lis.2006 03:57:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
jak w temacie??interesuje mnie krotka i tresciwa odpowiedz z uwzglednieniem przyczyny oczywiscie!!dzieki z gory. Rok autka a to '97 silnik AKN podobno 185 tysi chociaz szczerze w to watpie [ zegar ]

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 07:11:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Najlepiej sam sobie odpowiedz na podstawowe pytanie, czy lepiej wlać do silnika w pełni syntetyczny olej, obliczony na "podtrzymanie" smarowania w najbardziej ekstremalnych warunkach termicznych (10W60), czy wolisz półsyntetyka z wszystkimi tego konsekwencjami (np. dla turbiny).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 08:05:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
5W40 to jakby nie patrzeć chyba też syntetyk. Pewnie kolega @bezduszny wyjaśni niedługo Wam kwestie olejowe :)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 09:12:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
szantis napisał(a):
5W40 to jakby nie patrzeć chyba też syntetyk.

5W40 to olej stworzony przede wszystkim do silników PD od VAGa, spełniający wymagania normy 505 01. I cokolwiek by to nie znaczyło dla fachowca od olejów, to nie jest to olej w pełni syntetyczny, ponieważ do niedawna żaden "pełny syntetyk" wwym. normy nie spełniał. Dopiero od normy (zdaje się) 506 04 do silników PD jest dostępny olej w pełni synetetyczny ale za to do 2.5TDi nie bardzo się nadaje - z powodu "marnego" 0W30.
Stąd - moim zdaniem - 5W40 raczej napewno doskonale smaruje "klawiaturę" głowic ... ale turbinę już niekoniecznie (chociaż na zimę chyba nie ma się czego obawiać). Osobiście nie bałbym się zastosować 5W40 w swoim samochodzie (AKE), byle pochodził od uznanego producenta ... ale tylko w sytuacji awaryjnej i napewno wymieniłbym go nie później, niż po 10 tyś.km. .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 09:20:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
dzieki panowie za komenty ;-)...zmienilem juz olej jednak decydujac sie na Motul 5W40. I wiecie co....nie ten silnik, po prostu fruwa, jak dla mnie jest znakomity, oby nie odbilo sie to na turbinie jak ktos tu wyrzej wspomnial ale...zrobilem juz 2 tysie i autko smiga jak szalone.Na mobilu jakos takie bylo inne, no i glosniej chodzil przede wszystkim (10w60).pozdr

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 10:15:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
szantis napisał(a):
5W40 to jakby nie patrzeć chyba też syntetyk.

5W40 to olej stworzony przede wszystkim do silników PD od VAGa, spełniający wymagania normy 505 01. I cokolwiek by to nie znaczyło dla fachowca od olejów, to nie jest to olej w pełni syntetyczny, ponieważ do niedawna żaden "pełny syntetyk" wwym. normy nie spełniał. Dopiero od normy (zdaje się) 506 04 do silników PD jest dostępny olej w pełni synetetyczny ale za to do 2.5TDi nie bardzo się nadaje - z powodu "marnego" 0W30.
Stąd - moim zdaniem - 5W40 raczej napewno doskonale smaruje "klawiaturę" głowic ... ale turbinę już niekoniecznie (chociaż na zimę chyba nie ma się czego obawiać). Osobiście nie bałbym się zastosować 5W40 w swoim samochodzie (AKE), byle pochodził od uznanego producenta ... ale tylko w sytuacji awaryjnej i napewno wymieniłbym go nie później, niż po 10 tyś.km. .


jest troszke inaczej z 5W-40...

spojrz, to jest najbardziej popularne 5W-40 Motula, zwane 8100 X-CESS. jak widac, jest to produkt w 100% syntetyczny.
ten olej nie spelnia 505.01.

to, co pisales o 5W-40, to tzw. SPECIFIC 505.01.
faktycznie, jest on stworzony dla PD [505.01], ale jednoczesnie spelnia normy wczesniejsze.

Castrol TXT 505.01 byl w pelni syntetyczny, norme spelnial, i byl na rynku od chyba 2004 roku.



do autora pytania:
5W-40 to wg mnie najbardziej optymalny olej do tego silnika, dziala wrecz odmladzajaco na turbine.
poza tym, AKN nie wystepowal w A6 w 1997. wystepowal w A6 od 10.1998.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 13:05:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
Cytuj:
5W-40 to wg mnie najbardziej optymalny olej do tego silnika, dziala wrecz odmladzajaco na turbine.
poza tym, AKN nie wystepowal w A6 w 1997. wystepowal w A6 od 10.1998


oj wystepowal wystepowal ;-) (w potworach po przeszczepie serca ;-))


dzięki za info

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 13:59:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
jest troszke inaczej z 5W-40...

spojrz, to jest najbardziej popularne 5W-40 Motula, zwane 8100 X-CESS. jak widac, jest to produkt w 100% syntetyczny.
ten olej nie spelnia 505.01.

to, co pisales o 5W-40, to tzw. SPECIFIC 505.01.
faktycznie, jest on stworzony dla PD [505.01], ale jednoczesnie spelnia normy wczesniejsze..


Masz rację - jak widać z opisu - 8100 X-CESS jest produktem 100% syntetycznym. Mój "problem" :galy: leży jednak w tym, że według opinii jakie dotąd spotykałem - nie ma oleju 5W-40, który byłby "pełnym syntetykiem" w tym znaczeniu, na jakim najbardziej nam zależy (nam - czyli użytkownikom turbodoładowanych diesli o wysokim stopniu zaawansowania technicznego :D ).
Jakby potwierdzeniem "mojej" teorii jest fakt, że zarówno Motul jak i chyba wszyscy inni producenci, równolegle do olejów 5W-40 - oferują niewiele droższą "linię" produktów 0W-40 (u Motula "Ester cośtam"). I stąd miałbym do Ciebie jeszcze kilka pytań
- dlaczego do swojego samochodu używasz "X-CESSa" zamiast "Ester cośtam" ?
- dlaczego wymieniasz olej "sztywno" co 10 tyś.km., "zamiast" co 15 tyś.km. .
Jak sądzę, czynisz tak "z obawy" o to, że oleje 5W-40 szybciej tracą najważniejsze parametry (??) .

meszrum napisał(a):
Castrol TXT 505.01 byl w pelni syntetyczny, norme spelnial, i byl na rynku od chyba 2004 roku.


Tutaj akurat bym się "kłócił" :peace: . Ani TXT, ani jego aktualny "odpowiednik": EDGE TURBODIESEL 5W-40, nie są "pełnymi syntetykami". W codziennej eksploatacji nie powoduje to najprawdopodobniej żadnych negatywnych konsekwencji ale miałbym obawy, czy kilkugodzinna jazda autostradowa z dużą prędkością i temp. oleju w granicach >110C też pozostanie bez wpływu na smarowanie turbiny (a gdyby tak jeszcze zapiąć przyczepę kempingową, to :diabel: ... ) . Moja wiedza na temat właściwości fizyko-chemicznych oleju silnikowego jest praktycznie zerowa ale od różnych "szkoleniowców" słyszałem wielokrotnie, żeby do tak obciążonych jednostek stosować jednak "pełne syntetyki", głównie z powodu bardziej stabilnej jakości w całym okresie między wymianami. I tak "z ostrożności" trzymam się powyższych zasad, chociaż nie potrafię samodzielnie stwierdzić, czy jest to słuszna taktyka ... :galy: .
Reasumując - to chyba wszyscy jesteśmi "spanikowani" potrzebą stosowania "szczególnej troski" wobec naszych V6-tek (w obawie o części ruchome głowicy) i chyba najwyższa pora przesiąść się na silniki BAU i BDG, zamiast zastanawiać się bez końca jaki olej (pod względem parametrów) jest najbardziej odpowiedni :( .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 14:30:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
xslawox napisał(a):
dzieki panowie za komenty ;-)...zmienilem juz olej jednak decydujac sie na Motul 5W40. I wiecie co....nie ten silnik, po prostu fruwa, jak dla mnie jest znakomity, oby nie odbilo sie to na turbinie jak ktos tu wyrzej wspomnial ale...zrobilem juz 2 tysie i autko smiga jak szalone.Na mobilu jakos takie bylo inne, no i glosniej chodzil przede wszystkim (10w60).pozdr


Jeżeli Twoje odczucia są rzeczywiste i nie wynikają np. z różnicy w jakości paliwa to znaczy, że w Twoim silniku nie było oleju 10W60 - a tylko jakaś nędzna podróba. I absolutnie nie chcę w tym miejscu powiedzieć niczego złego na temat Motula - możemy nawet przyjąć (teoretycznie), że jest to najlepszy olej na świecie. Poprostu nie ma takiej możliwości, żeby wymiana oleju powodowała odczuwalną zmianę dynamiki (rozgrzanego) silnika V6. I nawet gdyby ten 10W60 był o połowę gorszy (jakościowo) od Motula, to z uwagi na różnice w gęstości - na Motulu silnik może pracować (być może) bardziej równomiernie ale na pewno nie ciszej ... . Własnie dlatego uważam, że przyczyna lepszej pracy nie ma niczego wspólnego z wymianą oleju ... albo ma, ale w takim razie powinieneś sprawdzić, czy poprzedni "olej" nie spowodował trwałych uszkodzeń (np. hydropopychaczy).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 16:23:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Moze to nie bedzie przekonywujacy aspekt, ale ja zalewam oleje takich marek które można nabyć nawet na GS-owskich stacjach benzynowych, i nie chodzi tu o pobór oleju w moim aucie,bo na to kazdy kierowca jest odpowiednio przygotowany, ale nagla awarie npuszkodzenie misy,albo chłodnicy oleju, węża itd, jak zapytasz pana na stacji z logiem CPN z czasów PRL-u o olej motul, to raczej marne szanse zeby pan "ekspedient" wiedział o co chodzi.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 17:19:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Trochę nie kumam o czym mówicie.Jak 5W40 nie jest syntetykiem?? To że niby castrol Edge lub mobil 5w40 to sa pół syntetyki?? :zdziw:

Czy Ci "specjaliści" od olejów mówili wam na czym polega różnica między syntetykami a półsyntetykami??
Wydaje mi się że nie.Mało tego.Wydaje mi się że informacje jakie uzyskał kolega piotruś od swoich szkoleniowców są mylne. I to bardzo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 18:31:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
I stąd miałbym do Ciebie jeszcze kilka pytań
- dlaczego do swojego samochodu używasz "X-CESSa" zamiast "Ester cośtam" ?
- dlaczego wymieniasz olej "sztywno" co 10 tyś.km., "zamiast" co 15 tyś.km. .
Jak sądzę, czynisz tak "z obawy" o to, że oleje 5W-40 szybciej tracą najważniejsze parametry (??) .

(...)

Ani TXT, ani jego aktualny "odpowiednik": EDGE TURBODIESEL 5W-40, nie są "pełnymi syntetykami".

(...)



- czynie to z pelna swiadomoscia od 1998 roku [5W-40 dla AFB]. Motul jest wyraznie cichszym olejem od Castrola, dluzej utrzymuje barwe "slomkowa", silnik pracuje aksamitnie, spelniona jest norma 505.01.
co do wyboru XCESS'a, to wybralem go zgodnie z zaleceniem niemieckiego Autohaus'u Audi, co potwierdzili tuningowcy z panstwa szlacheckiego;

- coz, tutaj opieram sie na ludowych wierzeniach, ze 2.5TDI nie powinno przebyc na oleju wiecej niz 10 000... tak samo nie wymieniam filtru powietrza co 60 000 [zalecenie], tylko co 15 000.
nie potrafie uzasadnic czestszych zmian racjonalnie.



data sheet Castrol'a TXT 505.01 wskazuje wyraznie, ze jest on 100% syntetyczny.
[poza dyskusja pozostaje fakt, czy w rzeczywistosci tak jest. nie mam mozliwosci sprawdzenia tego]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 23:09:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ADAM 12 napisał(a):
Trochę nie kumam o czym mówicie.Jak 5W40 nie jest syntetykiem?? To że niby castrol Edge lub mobil 5w40 to sa pół syntetyki?? :zdziw:

Czy Ci "specjaliści" od olejów mówili wam na czym polega różnica między syntetykami a półsyntetykami??


Nikt mi nie tłumaczył róznic między syntetykami, półsyntetykami i bełkotem marketingowym (że 5W40 to olej tak samo syntetyczny jak np. 0W40).


ADAM 12 napisał(a):
Wydaje mi się że nie.Mało tego.Wydaje mi się że informacje jakie uzyskał kolega piotruś od swoich szkoleniowców są mylne. I to bardzo.


Być może masz rację. Ja na olejach nie znam się wcale i nie potrafię ocenić na ile te informacje są rzetelne. Nie daje mi jednak spokoju to, że na "www" Castrola po wyszukaniu najbardziej odpowiedniego oleju do silnika 2.5TDi (V6) - "wyskakuje" EDGE SPORT 0W40, a nie np. EDGE TURBO DIESEL 5W/40 (spełniający nawet wymagania 505.01) lub MAGNATEC DIESEL 5W/40.
Nie wierzę, że jest to zwykły przypadek, szczególnie w obliczu kilku tysięcy pozwów sądowych przeciw AUDI (w związku z awaryjaną hydrauliką zaworową jednostek V6 2.5TDi).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 13:58:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
Cytuj:
na Motulu silnik może pracować (być może) bardziej równomiernie ale na pewno nie ciszej ... . Własnie dlatego uważam, że przyczyna lepszej pracy nie ma niczego wspólnego z wymianą oleju ... albo ma, ale w takim razie powinieneś sprawdzić, czy poprzedni "olej" nie spowodował trwałych uszkodzeń (np. hydropopychaczy).


to ze autko smiga jak szalone mialem na mysli ze szybciej sie rozgrzewa, duuuzo milej dla uszu pracuje silnik, krocej halasuje na zimnym - sorki za poprzednie sformulowanie.
Jesli jednak poprzedni olej jak mowisz byl do bani, jak moge sprawdzic czy nie zostawil po sobie trwalego ''sladu'' w motornii??

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 16:53:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
xslawox napisał(a):
Jesli jednak poprzedni olej jak mowisz byl do bani, jak moge sprawdzic czy nie zostawil po sobie trwalego ''sladu'' w motornii??


Masz uzasadnione podejrzenia, że olej był inny niż opakowanie ? Bo z tego co napisałeś tym razem - wcale tak nie wynika. Łagodniejsze odgłosy pracy zimnego silnika, zalanego "rzadszym" olejem to coś oczywistego ... . Zastanawia jedynie szybsze nagrzewanie (pod warunkiem, że nie jest to Twoje subiektywne odczucie), ponieważ na mniej gęstym oleju silnik "powinien" rozgrzewać się wolniej (ale i tak nie sądzę, żeby to były odczuwalne różnice). Stąd - cały czas bardziej bym się skłaniał jednak do teorii, że zatankowałeś inne, chyba lepsze paliwo.
No ale jeśli rzeczywiście poprzedni olej nie był "z pewnego źródła", a pokonałeś na nim wiele tysięcy kilometrów, to na pewno warto przyjżeć się luzom hydropopychaczy zaworowych albo przynajmniej sprawdzić moment obrotowy - to wszystko w celu uratowania się przed wytarciem krzywek wałków rozrządu.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI V6]mobil 10w60 na motul 5w40???
PostNapisane: 01.gru.2006 19:16:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
xslawox napisał(a):
jak w temacie??interesuje mnie krotka i tresciwa odpowiedz z uwzglednieniem przyczyny oczywiscie!!dzieki z gory. Rok autka a to '97 silnik AKN podobno 185 tysi chociaz szczerze w to watpie [ zegar ]


Oleje 10/60 (w zależności od zastosowanych w nich bazach olejowych: mineralnej, semi-syntetycznej, full-syntetycznej) słuzą do dwóch celów...

1. "zalepienia" przed sprzedarzą silnika który bierze duże ilości oleju a nie chcemy go remontować;

2. do sportów samochodowych przez duże "S" gdzie silnik pracuje przaktycznie na czerwonym polu obrotomierza, jest wysoka temperatura i musi przy takich warunkach być smarowanie.

Jeżeli nie jeździsz sportowo, to w Twoim wypadku przechodzenie między lepkościami oleju powinna wyglądać: 5/40 ----> 5/50 ----> 10/60 ---->remont silnika lub nowy właściciel.

Jeżeli jeździłeś na 10/60 i przejdziesz na 5/40 to możesz być pewien... że spadnie ci ciśnienie na cylindrach i "branie" oleju przez silnik moooocno się zwiększy....



Pytanie:

Czym się rózni olej częściowo syntetyczny 5/40 od oleju pełnego syntetyka 5/40 ?

Pomine kwestię lepkości mierzoną w "centysztoksach"... bo to może wystapić nawet w tym samym oleju ale innej parti produkcyjnej.

Różni się w zasadzie...... ceną wyprodukowania, zastosowaną bazą olejową i grubością filmu olejowego.

Oleje z normą VW 505.01 są olejami dla silników VW PD i są to nie oleje w pełni syntetyczne a cześciowo syntetyczne (przynajmniej te mi znane). Tu ma znaczenie, że jest to diesel nie najnowszej mysli technicznej i bardzo często ze sporym przebiegiem oraz musi mieć odpowiednio gruby film olejowy. Tak sobie wydumał producent.. silników PD.
Istote znaczenie ma też biznes i marketing ;)

meszrum napisał(a):
data sheet Castrol'a TXT 505.01 wskazuje wyraznie, ze jest on 100% syntetyczny.


Dokładnie: jest oparty na technologi syntetycznej ;)

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 20:10:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
Cytuj:
Jeżeli jeździłeś na 10/60 i przejdziesz na 5/40 to możesz być pewien... że spadnie ci ciśnienie na cylindrach i "branie" oleju przez silnik moooocno się zwiększy....

no własnie nie jezdziłem, kupiełem autko z tak zalanym już olejem i po zrobieniu zaledwie 3 tysięcy zmieniłem go szybciutko. Nie wiem jednak jak było jeszcze wczesniej bo historia pojazdu jest nieznana (przynajmniej dla mnie)Wiec sam juz nie wiem...czy uwazacie ze przy nastepnej zmianie powinienem zastosowac juz gęstszy??Spróbuje zaobserwowac pobór oleju przez silnik mimo wszystko ale...moze powinienem zwrócic uwage na coś jeszcze??;)

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 20:59:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
@bezduszny,

wodzu, czy mozna bez jakichkolwiek zastanowien przejsc z niepelnego syntetyka 5/40 (TXT 505.01) na pelen syntetyk 5/40 (505.00 XCESS)?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 21:29:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
W zasadzie nie ma żadnych przeciwskazań....

Jedyne co może się stać (ale nie musi) to po przejsciu na syntetyk pełny... silnik może zacząć więcej brać oleju.

Wiąże się to głównie z tym... iż mimo tego, że oleje są to 5/40 to jednak mierzalne lepkości moga byc różne. Jeżeli trafimy na przypadek, że pełny syntetyk ma odrobinę niższą lepkość (tzw. dolną "40")... to silnik odrobinę więcej będzie go brał.

Innych problemów nie może być.

Zawsze też pozostaja w takich sytuacjach oleje w pełni syntetyczne syntetyczne 5/50...


W tym konkretnym przypadku powyższe nie występuje :) czyli mozna śmiało to zrobić.

U siebie mam zalany pełny syntetyk 5/40.. i jak na 5k zrobione na nim, nie widzę ubytków na miarce.
Pierwsze 100k silnik robił na oleju 5/30 z wymianą co 30k.. ale to było w Szwajcarii.

Teraz będzie miał wyminay oleju 5/40 co 20k i wymiane filtra oleju co 10k.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 23:17:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bezduszny napisał(a):
W zasadzie nie ma żadnych przeciwskazań....

Jedyne co może się stać (ale nie musi) to po przejsciu na syntetyk pełny... silnik może zacząć więcej brać oleju.

Wiąże się to głównie z tym... iż mimo tego, że oleje są to 5/40 to jednak mierzalne lepkości moga byc różne. Jeżeli trafimy na przypadek, że pełny syntetyk ma odrobinę niższą lepkość (tzw. dolną "40")... to silnik odrobinę więcej będzie go brał.

Innych problemów nie może być.

Zawsze też pozostaja w takich sytuacjach oleje w pełni syntetyczne syntetyczne 5/50...


W tym konkretnym przypadku powyższe nie występuje :) czyli mozna śmiało to zrobić.

U siebie mam zalany pełny syntetyk 5/40.. i jak na 5k zrobione na nim, nie widzę ubytków na miarce.
Pierwsze 100k silnik robił na oleju 5/30 z wymianą co 30k.. ale to było w Szwajcarii.

Teraz będzie miał wyminay oleju 5/40 co 20k i wymiane filtra oleju co 10k.


gracias, senior.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: