.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 21:46:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dlaczego audi wycofało się z rajdów?
PostNapisane: 14.gru.2006 03:29:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego audi po wielu latach sukcesów swoich Audiczek quattro nie kontynuuje rywalizacji w klasyfikacji producentów ( nie ma teamu fabrycznego) na trasach MŚ?
PS
Wiecie jak bym chciał zobaczyć obok Imprez Lancerów i innych przecinaczków jakąś np. A3 WRC albo coś innego z czterema kółeczkami na grillu.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 08:14:02 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
bo tak sie bawia firmy ktore tluka sie o klienta w segmencie aut klasy sredniej nizszej i kompaktach. Audi wyroslo z tego i robi dym w konkurencjach przynoszacych slawe autom klasy wyszej i luksusowej czyli wyscigi torowe typu DTM, LeMans a kto wie czy w niedlugiej przyszlosci nie zobaczymy teamu Audi w F1

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 12:13:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Ilez to mozna wygrywac??Dali szanse innym ;)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 15:24:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
ależ jak miło było by zobaczyć audi quattro wrc :D a swoją drogą to dzięki za uświadomienie bo to pytanie chodziło mi po głowie już dawno.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Ostatnio edytowano 14.gru.2006 15:30:37 przez mAr$zx, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 15:29:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
z tego, co wiem, to Audi Q, obok P205 T16, L Delta'y i inn., bralo udzial w klasie B [tzw. killer B] w latach 80ych. to z WRC nie mialo nic wspolnego. klasa B pozbawiona byla zdroworozsadkowych ograniczen, ktore WRC naklada.

moim ulubiencem bylo R5 Turbo, ktore z 1527cc uzyskiwalo 350ps...
heh, ciekawe jak poradziloby sobie w sss.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 15:43:44 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
b grupa byla prekursorem obecnej klasy wrc w 86 roku po tragicznym wypadku w rajdzie portugalii gdzie Henri Toivonen wypadl z trasy i jego auto splonelo wraz z nim a wyscigu nie przerwano, miedzy innymi Audi oprotestowalo rajd i zaprzestalo startow do konca sezonu. tak postapily tez i inne teamy. koniec sezonu '86 byl koncem grupy b ktora w swym celu miala porownanie aut fabrycznych ale posiadajacych najnowsze rozwiazania firm dlatego koncerny wypuszczaly krotkie serie aut ktore bylo mozna shomologowac jako auto produkcyjne a w wersji b-grupowej nie mialo zbyt wiele wspolnego z podstawowa wersja poza wygladem zewnatrznym i wymiarami co pozwalalo dopuscic to auto jako produkcyjne
ta czesc historii ktora zostala zapisana jako era Audi , pokazala swiatu prymat aut 4napedowych w rajdach i od tamtego czasu wszystkie auta w najwyzszych klasach tworzone do rajdow byly wyposazone w taki naped.
aktualne maszyny wrc ktore sa traktowane jako hi-end wsrod aut rajdowych i w wiekszosci krajow zakazano startow autom wrc poza rajdami z klasyfikacja mistrostw swiata sa porownywane do aut gruby B jako grzeczne zabawki dla grzecznych dzieci i nijak ma sie porownanie prowadzenie 300konnego subaru czy evo do prowadzenia 600 konnego S1 czy P205 T16 .
po sieci krazy wywiad z Walterem Rohlem ktory jako wieloletni kierowca rajdowy odnoszacy najwiecej sukcesow w rajdach b-grupy, obecnie kierowca testowy porsche , ktory porownuje wlasnie mozliwosci i roznice miedzy autami wrc a b-grupa :diabel:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Ostatnio edytowano 14.gru.2006 15:46:58 przez hans, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 15:46:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
no no no cos tam było innaczej ze auta miały ponad 400 albo cos koło 500 koni ale trasy były podobne do wrc a nie np. jazda w kółko po torze.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 15:50:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
moce rosly wraz z ewolucja aut. pierwsze Audi quattro z 81 roku mialy 303 KM a w 83 roku Audi quattro A2 mialo juz tych koni 450 bo mialo silnik 20V a w tym czasie pojawilo sie Sport quattro ktore mialo 450 i do 86 roku moce ksztaltowaly sie w zaleznosci od setupu i rajdu od 550-650 KM ale to tylko dane szacunkowe bo niewykluczone byly i ustawienia ktorych nitk nie rejestrowal majace i ponad 700 KM

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 16:10:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Ależ to były czasy :) Ja tam nie pamietam ich z autopsji bo urodziłem sie w 84r w tym samym co audi quattro zdobyło tytuł Sportowego Samochodu Roku :D ale jak oglądam jakieś archiwa z tamtych lat to żałuje że się nie urodziłem wcześniej.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 17:06:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oficjalna moc z 20vT to 720 KM w specyfikacji IMSA GTO, nieoficjalna to chyba wersje pikes peak , coś koło 760 KM chyba. Może i więcej bo jak hans mówił, nikt tego w trakcie rajdu nie mierzył, a wystarczyło tylko śrubkę przekręcić :]

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 17:57:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
BMW startowało z silnikiem 1.5T który miał ok.500KM...

A tak w ogóle, zna któś może jakieś stronki gdzie można by czegoś się dowiedziec na temat tych wyścigów i autek sprzed 20 lat?

No dobra, sam coś znalazłem:
http://weteranszos.pl/index.php?s=read_news&nwsid=123

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 20:21:57 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
tutaj sporo znalazlem
http://rallybase.motorsportforum.com/forums/

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 22:35:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Czyli co że jakby nie audi quattro to może nadal w samochodowych mistrzostwach świata ścigały by się ośki heheh bo rozumiem ze takie np. lancie delty czy fordy rs nie miały wcześniej od audi aut awd w sporcie.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 22:44:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
audi jako pierwsze zastosowalo naped na 4 kola w samochodach osobowych produkowanych na masowa skale. dopiero w roku 82 pojawil sie peugot 205 z napedem na 4 kola ale bylo to tak nieprzewidywalne auto ze w tym sezonie nie ukonczylo prawie zadnego rajdu. niemniej jednak peugot nie byl autem sprzedawanym tak jak audi quattro. ktore to zaprezentowane na salonie w genewie w roku 80 weszlo do sprzedazy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2006 02:31:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
to a ja powiem tylko jeszcze że KOCHAM quattro a ludzie co je konstruowali są mistrzami :D



Leo napisał(a):
oficjalna moc z 20vT to 720 KM w specyfikacji IMSA GTO, nieoficjalna to chyba wersje pikes peak , coś koło 760 KM chyba. Może i więcej bo jak hans mówił, nikt tego w trakcie rajdu nie mierzył, a wystarczyło tylko śrubkę przekręcić :]

nie rozumiem o co chodzi z tą śrubką ?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2006 04:44:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
mAr$zx napisał(a):
nie rozumiem o co chodzi z tą śrubką ?


Nie bierz tego zbyt dosłownie :peace: Chodzi o potencjał mocy, jaki można byłoby jeszcze wycisnąć.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2006 07:44:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dosłownie - też, wystarczy pokręcić jedną śrubką w WG przy turbinie i już doładowania jest więcej.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2006 08:08:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
niekoniecznie doladowania :) sruba dociska zawor upustowy i mozna poprzez dokrecenie opoznic moment otwarcia czyli komputer wystewruje otwarcie a sprezyna jeszcze nie puszcza , wtedy rosnie cisnienie i dopiero cisnienie spalin podnosi delkiel .

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 05:48:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
ależ fajniutkie to były wynalazki :D naprawdę wam powiem, ze jak oglądam jakieś materiały z audiczkami z tamtych lat to płakać mi się chce że to już było i nie wróci a jedyne co mnie może pocieszyć(posiadanie RS'a jakiegoś) jest prawie tak samo albo jeszcze dalej odległe jak tamte czasy. Chciałbym żeby chociaż mi się przyśniło, że ujeżdżam jakąś fajną urke albo S1 :D :): :diabel: ale real i AAH z padniętym sprzęgłem hehe nie pozwalają nawet marzyć :(

A tak z innej beczki to audi mogło by chociaż jakieś A3 WRC wystawić chociaż oni nie robią nic na pół gwizdka to zrobić byle było nie zrobią :)

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 00:06:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
gadasz?
a ja mialem B2 Q.. i z glupoty oddałem za jakieś psiuty bo bylem na nie zły. I teraz se wyobraź jak ja sie czuje, jak lukam filmik typu "25 years of quattro" (zaraz 30 bedzie :-) ) ..
Były, były kiedys Samochody, teraz sa tylko samochody - niczym nie jeździło mi się tak, jak 90-ką, i nie sądzę żebym trafil kiedykolwiek później auto z takim duchem.

Pozostaje kupić B2-ke albo jakies C3 w q (na zlocie w wolsztynie zakochałem sie z bubowej c3), wyrezać, uturbić, dlubać i jeździć - co zamierzam pod 40-ke zrobic, czego i tobie życze jak już wyrośniesz z mordowania torsena zablokowaną szperą :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: