b grupa byla prekursorem obecnej klasy wrc w 86 roku po tragicznym wypadku w rajdzie portugalii gdzie Henri Toivonen wypadl z trasy i jego auto splonelo wraz z nim a wyscigu nie przerwano, miedzy innymi Audi oprotestowalo rajd i zaprzestalo startow do konca sezonu. tak postapily tez i inne teamy. koniec sezonu '86 byl koncem grupy b ktora w swym celu miala porownanie aut fabrycznych ale posiadajacych najnowsze rozwiazania firm dlatego koncerny wypuszczaly krotkie serie aut ktore bylo mozna shomologowac jako auto produkcyjne a w wersji b-grupowej nie mialo zbyt wiele wspolnego z podstawowa wersja poza wygladem zewnatrznym i wymiarami co pozwalalo dopuscic to auto jako produkcyjne
ta czesc historii ktora zostala zapisana jako era Audi , pokazala swiatu prymat aut 4napedowych w rajdach i od tamtego czasu wszystkie auta w najwyzszych klasach tworzone do rajdow byly wyposazone w taki naped.
aktualne maszyny wrc ktore sa traktowane jako hi-end wsrod aut rajdowych i w wiekszosci krajow zakazano startow autom wrc poza rajdami z klasyfikacja mistrostw swiata sa porownywane do aut gruby B jako grzeczne zabawki dla grzecznych dzieci i nijak ma sie porownanie prowadzenie 300konnego subaru czy evo do prowadzenia 600 konnego S1 czy P205 T16 .
po sieci krazy wywiad z Walterem Rohlem ktory jako wieloletni kierowca rajdowy odnoszacy najwiecej sukcesow w rajdach b-grupy, obecnie kierowca testowy porsche , ktory porownuje wlasnie mozliwosci i roznice miedzy autami wrc a b-grupa