.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 02:19:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [olej] castrol rs 10w60
PostNapisane: 11.gru.2006 19:12:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Odwiedziłem warsztat w olsztynie zajmujący się przygotowywaniem aut do rajdów (w ogólnym tego słowa znaczeniu) i wdałem się w dyskusję na temat olei , a wiem że gość ma dużą wiedzę na temat silników doładowanych. Powiedział mi że olejem który najbardziej by mi polecił do mojego AAN jest wymieniony wyżej castrol rs 10w60. Czy miał ktoś z was doczynienia z tym olejem i jakie jest wasze zdanie?

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2006 19:21:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
olejem który najbardziej NALEŻY polecać do 2.2T 20v jest MOTUL 20w60 , następny w kolejce jest Valvoline Full Synthetic 10w60 a potem dopier CASTROL TWS 10w60 i reszta .

aha, no i wymiany MAX co 10.000 km jak nie rzadziej.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2006 19:24:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Leo napisał(a):
olejem który najbardziej NALEŻY polecać do 2.2T 20v jest MOTUL 20w60 , następny w kolejce jest Valvoline Full Synthetic 10w60 a potem dopier CASTROL TWS 10w60 i reszta .
Czy to twoje zdanie poparte własnym doświadczeniem czy też jak w moim przypadku jakiś mechanik ci doradził. no i ta firma motul co to jest?

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 01:30:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
sero c4 napisał(a):
no i ta firma motul co to jest?


:D a co to jest Castrol? :D

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 06:58:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Leo napisał(a):
olejem który najbardziej NALEŻY polecać do 2.2T 20v jest MOTUL 20w60

20W :!: :?: mineralny olej :!: :?: . (oprocz MOTUL 300V LE MANS ktory ma gorsza klase jakosciowa wg API niz np.Orlen Platinum i tylko nadaje sie do bardzo ekstremalnej jazdy w mocno przerobionych autach a NIGDY w standardowym aucie)
Litera przed W jest to lepkosc w niskich temp. a po W w wysokich. 20W jest o duzo za gesty w Polskim chlodnym klimacie a oleje ..W/60 nadaje sie tylko do ekstremalnej, sportowej jazdy. Najwazniejsza jest jakosc wg API, czym wyzsza litera za S tym lepiej np. SJ, SL.
Bardzo dobre jakosciowo sa tez polskie oleje Orlen Platinum, maja najwyzsze normy jakosciowe jakie do tej pory sa lub godny polecenia jest tez Valvoline Max Life - m.in. znacznie spada spalanie oleju
http://valvoline.pl/
http://www.orlenoil.pl/modules/kat_obr.php?oid=1

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 07:51:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
quattros nie ściemniaj, WSZYSTKIE oleje które podałem są w pełni syntetyczne! to , że ma 20W na początku nie oznacza wcale, że jest to minerał!
Pragnę też zauważyć, że olej 20w60 Motula ma zakres pracy od -30 bodajże i w temperaturze ujemnej ma lepszą pompowalność od mineralnego 15w40. Jeżdżę na motulu cały rok od 3 lat i NIC , zaznaczam NIC się nie dzieje nawet w najgorsze mrozy, a o plusach jeżdżenia na nim przekonuje się codziennie, patrząc na wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju.
Co do tej klasyfikacji jakościowej - tak, ale jak zwykle jest jakieś ALE - nikt nie robi testów, jak się zachowuje olej podczas pracy, zaręczam, że Motul w przeciągu tych 10 kkm użytkowania w aucie charakteryzuje się dużo mniejszym zużyciem niż bylejaki olej orlenu, posiada wyższą stabilność parametrów w przeciągu całego użytkowania, a już na 100% jest dużo bardziej odporny na wysokie temperatury w silniku 2.2T , gdzie nierzadko osiąga się 130 stopni temp. oleju.

Jak ktoś chce, i nie katuje silnika tak bardzo, niech stosuje oleje z serii 5w50 np. Mobil 1.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 09:07:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
sero c4 zalewaj Valvoline 10w60,ja i wiele osób na tym śmiga,to jest bardzo dobry olej do naszych śilników,oczywiście motul też polecam,a castrol'a i orlen'y sobie odpuść ;)

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 09:14:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
ja smigam na Shell HELIX ULTRA RACING 10W60 i szczerze polecam.
z racji sposobu dystrybucji male prawdopodobienstwa podrabiania.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 18:32:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Czytając wasze posty dochodzę do wniosku że najważniejsze aby był 10w60 a firma mniej ważna? To może ktoś jeszcze coś napisze , bo ciągle jestem przed wymianą.

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 23:47:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie kupuj Castrola RS 10w60 , bardzo dużo podróbek na rynku polskim jest, ja na nim panewki pojechałem swego czasu w 2.2T , a i wielu się skarży na ten konkretny olej.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 21:37:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Ok zaleję valvoline 10w60 skoro castrola raczej odradzacie . Może jeszcze jakieś uwagi, z chęcią dowiem się coś więcej!

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 10:14:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Leo napisał(a):
olejem który najbardziej NALEŻY polecać do 2.2T 20v jest MOTUL 20w60 , następny w kolejce jest Valvoline Full Synthetic 10w60 a potem dopier CASTROL TWS 10w60 i reszta .


Jeżeli silnik ma już troche naganiane to zdecydowanie tak :peace: oleje "60" i w tej kolejności jal napisał Leo

Co do oleju 20/60 to może byc problem z zapaleniem przy wysokich mrozach ...

Co do wymiany... to zależy jak silnik będzie exploatowany.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 11:22:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
kłopot z zapalaniem to chyba w maluchu ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 11:34:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Leo napisał(a):
kłopot z zapalaniem to chyba w maluchu ;)


Przy -30 stopniach C i oleju 20/60 może być (ale nie musi)...
Popatrz na dane o temperaturze pompowalności tego oleju... na zime lepiej jakiś 10/60

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 17:38:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Skoro motul może stwarzać problemy w zimę a ona właśnie nadchodzi to decyduję się na VALVOLINE VR1 RACING 10w60 . Producent podaje dane o tym oleju, jako o oleju o specjalnym zastosowaniu .






VR1 Racing Motor Oil 5W-50/10W-60

Najwyższej jakości oleje sprawdzone podczas rajdów na całym świecie.
Specjalnie opracowane oleje silnikowe dla maksymalnie obciążonych silników czterosuwowych - przede wszystkim samochodów terenowych, rajdowych i wyścigowych. Syntetyczne komponenty zapewniają doskonałe smarowanie silnika w warunkach ekstremalnych - przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach - w jeździe rajdowej i wyścigowej. Sprawdzone w najcięższych rajdach posiadają unikalną formułę chemiczną, redukują tarcie wewnętrzne, zwiększają moc silnika, chronią silnik przed przegrzaniem. Oleje Valvoline VR1 Racing mogą być stosowane w codziennej eksploatacji, szczególnie w samochodach eksploatowanych na długich trasach.

Zalety VR1 Racing:
- 5W-50: API SJ/CF
- 10W-60: API SJ
- Charakteryzuje się podwyższoną trwałością i odpornością filmu smarnego
- Gwarantuje doskonałą ochronę w szerokim zakresie temperatur
- Pozwala utrzymać silnik w czystości i dobrej kondycji
- Cechuje go podwyższona stabilność termiczna i odporność na utlenianie

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 19:28:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
sero, dane o temperaturach, lepkości są zawarte w karcie produktu a nie ulotce informacyjnej ;)

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 20:06:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
bezduszny napisał(a):
sero, dane o temperaturach, lepkości są zawarte w karcie produktu a nie ulotce informacyjnej ;)
to właśnie jedyne dane jakie podane są na oficjalnej stronie valvoline polska!

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2006 08:56:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Są na stronie amerykańskiej

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2006 09:28:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Valvoline 10w-60 stosuję już około 2 lat i jest oki.
Prócz niego polecam oleje AGIPa. Właśnie jestem na etapie sprawdzania go w praktyce. Jak dotąd jestem bardzo zadowolony i bije na głowe wlewany wcześniej Castrol i Motul.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: