.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 10:46:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.8 AAH] Optymalna zmiana biegów
PostNapisane: 15.gru.2006 22:40:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2006 20:22:12
Posty: 108
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Mam pytanko przy jakich obrotach zmieniać biegi w tym silniku ja zmieniam po 2500 obrotów a dzisiaj kolega mówił że zmienia się po 3000 przy tym motorze, oczywiście przy spokojnej ekonomicznej jeździe Pozdrawiam

Audi C4 2.8 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2006 23:04:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.wrz.2006 20:25:28
Posty: 119
Lokalizacja: Gdynia
Do 3 biegu zmieniam tak jak ty, potem dojezdzam do 3k na 4 biegu. Ciekawe jak jest najekonomiczniej, moze ma ktos komputer i moze sprawdzic zuzycie paliwa na poszczegolnych biegach przy okreslonych predkosciach obrotowych :) ?

_________________
---
Pozdrawiam
Zdzisiu


było: Audi 100 C4 2.8 Quattro Avant '94 Sekwencja
było: Audi A6 C4 2.8 Quattro Avant '96 Sekwencja
jest: szukam...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2006 23:55:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Najekonomiczniej jest na "5" stałe 120 km/h w trasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 05:35:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Polecam program CarTest2000 tam mozna wybrać auto a następnie opcje ekonomicznej jazdy i program wyświetli wykresy jak naj ekonomiczniej je kręcić chociaż i tak polecam jeszcze bardziej zamontowanie sobie BC w autku. W moim przypadku BC dało mi inne spojrzenie na charakterystykę pracy silnika jeśli chodzi o spalanie, nie wiedziałem np. że auto potrafi być aż tak czułe na pedał gazu w kwestii spalania. Czasem wystarczy dosłownie o milimetry odpuścić gaz, auto jedzie niemalże tak samo szybko a spalanie znacznie spada ale żeby to zauważyć potrzebny jest właśnie BC chociaż teraz to nawet bez BC bym wiedział jak bardzo czuły jest gaz w AAH. Założenie BC nie jest wielkim problemem a przydaje sie bardzo chociażby do tego żeby na własnej skórze przekonać się jak najlepiej kręcić autko i operować gazem żeby spalanie było mniejsze.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 08:58:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
do tej pory jak jezdzilem to najekonomiczniej po miescie wyszlo krecenie do 2 tys :peace: na lpg zszedlem ze spalaniem do 13.7. na trasie z kolei tak jak wyzej kolega pisal do 120 ale jadac do 90 wyjdzie jeszcze mniej :D ... tylko czy komus bedzie sie chcialo tyle czasu w aucie siedziec zeby sie przekonac ile potrafi minimalnie spalic C4 ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 09:01:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
dokładnie, dzięki BC kupeta AAH w trasie 7,7 l//100km :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 09:44:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
na niemieckim paliwie i autostradzie przy 110-115 (ani razu pedał gazu w podłodze) wyszło 6.9 litra

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 09:57:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
watek nie jest o spalaniu tylko optymalnej zmianie biegow

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 10:48:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Bilu napisał(a):
watek nie jest o spalaniu tylko optymalnej zmianie biegow


Skoro Bilu jesteś taki drobiazgowy i pomijasz pytanie, które padło o ekonomiczną "zmianę biegów" to może wolisz tak - wciskamy sprzęgło do końca, przesuwamy drążek biegów na kolejną pozycję puszczamy sprzęgło i gaz do dechy :diabel: :peace: To się nazywa optymalna zmiana biegów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 10:51:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
W jeździe miejskiej zmiana max przy 2500obr/min i delikatne operowaniem gazem. AAH jest bardzo elastyczna. Wbijasz IV i spokojnie bujasz się od 40km/h. Tak lata moja żonka i zchodzi do 12l w mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 11:44:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
GrzesB napisał(a):
Bilu napisał(a):
watek nie jest o spalaniu tylko optymalnej zmianie biegow


Skoro Bilu jesteś taki drobiazgowy i pomijasz pytanie, które padło o ekonomiczną "zmianę biegów" to może wolisz tak - wciskamy sprzęgło do końca, przesuwamy drążek biegów na kolejną pozycję puszczamy sprzęgło i gaz do dechy :diabel: :peace: To się nazywa optymalna zmiana biegów :D

nie "drobiazgowy" tylko nie chce zaraz dyskusji o Vmaxie i wyzszosci diesla w quattro :):
rozwazcie tez czy zdrowe dla silnika jest krecenie go w dolnych zakresach ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 13:47:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Wowo dobrze prawi - grunt to aby na wyższym biegu i małch obrotach nie sprawdzać siły nacisku na prawy pedał - wtedy to ani ekonomiczne ani zdrowo. Jeśli się jedzie równo, a silnik równo pracuje to się nic dziać nie powinno przy tym AAH. Sam tak często jeżdżę, tzn. bez pałowania, do 3,5krpm ale w Wawie nie mam na tym oszczędności paliwowych (korki) ale też oszczędzam niektóre elementy zawieszenia i układu napędowego ;-)


Tylko nie zapominajcie, że czasem trzeba odmulić autko - służy do tego "ekonomiczna zmiana biegów tuż przed czerwonym polem na lewym budziku" ;-) - ale tylko na mocno rozrzanym silniku i niezbyt długo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 16:18:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
ja jeszcze dodam że jest coś takiego że jak sie jedzie i silnik pracuje równo wówczas odpuszcza sie gaz dosłownie o milimetry i wówczas jeszcze spada spalanie ale to widać najlepiej na BC w spalaniu chwilowym.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: