.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 05:52:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.8]Złe zachowanie układu przeniesienia po rozgrzaniu
PostNapisane: 16.gru.2006 20:32:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
Ech, aż mi głupio pisać taki post, bo sobie myślę - tyle podobnych, kogo obchodzi co i jak u mnie szarpie ale może ktoś coś podpowie :diabel:

Objawy charakterystyczne to:

a) Po długiej jeździe w korkach i częstym machaniu lewarem biegów sprzęgło szarpie nieznośnie - każde załączenie biegu powoduje zajęcze skoki przy ruszaniu, obojętnie czy wstecz czy w przód. Trzeba baardzo delikatnie załączać, rusza z drganiem, tak jakbym próbował z 3ki a nie z jedynki. Na wyższych biegach nie jest to tak odczuwalne. Jak maszyna ostygnie - jest jak było odkąd ją mam - trzeba sprzęglić delikatnie ale wtedy jest ok.

b) przy hamowaniu silnikiem maszyna ładnie i równo hamuje, przy czym w dolnych obrotach (1,5 - 2 tys) zdarza mu się szarpnąć (obroty nie podskakują) przy czym nie jest to zdławienie się przy za niskich obrotach, bo po takim kangurze dalej płynnie hamuje aż do go wysprzęglę no albo ewentualnie się zdławi.
Tu nie jestem pewien czy to układ przeniesienia, no ale obroty nie rosną przy skoku, więc raczej nie jest to chyba np: wtrysk który podaje nagle za duża porcję.

Sprzęgło nie ślizga się na tyle ile umiem sprawdzić, a sprawdzałem tak, że na zaciągniętym ręcznym (trzyma b. mocno) wrzuciłem 3-kę i puszczając sprzęgło powolutku obroty spadają, aż do zdławienia, maszyna nie drgnie też.

Ma ktoś jakiś pomysł albo podobne objawy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 21:00:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2006 08:32:07
Posty: 19
Lokalizacja: audi a4 estate / londyn
kolego to juz nie bedzie sprawa samego sprzegla poprostu uleglo zniszczeniu kolo masowe chyba wiesz o czym mowie
na kole tym powstaja tak zwane wilki co powoduje ze tarcza nie ciagnie rowno
jesli bedziesz chcial wiedziec cos wiecej na ten temat to napisz to sie rozpisze
pozdrawiam !

_________________
booyakasha respect !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 09:13:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
freestyler napisał(a):
kolego to juz nie bedzie sprawa samego sprzegla poprostu uleglo zniszczeniu kolo masowe


Wiem, dzięki za sugestię. W tym modelu to chyba i koło masowe nie tak straszne cenowo.

Tak właśnie myślałem że któryś z elementów powoduje że nie łapie równo, ciekawe czemu jest to szczególnie odczuwalne akurat po ostrym wahlowaniu. Na pewno bez otwarcia układu przeniesienia się nie obejdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 12:15:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 20:06:47
Posty: 138
Lokalizacja: Legionowo
Ja bym proponował sprawdzić również wszystkie pooduszki.
Jeśoi zaś o sprzęgło chodzi , to rozebranie, wymiana kosztuje ok 200-250 zł srednio + czesci.

_________________
Moje autko:
A6 C5 1998r, 1.8T AJL 180KM
Nick: DjDr lub Doc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 13:51:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
DjDr napisał(a):
Ja bym proponował sprawdzić również wszystkie pooduszki.


No dzięki za sugestię :diabel: Poduszki pod silnikiem są niedawno wymienione, czy chodzi ci o jakieś inne?

Może ktoś orientuje się, czy zwykle w skład "kompletnego sprzęgła" pojawiającego się w cennikach (460-900zł w zależności od firmy) wchodzi także koło masowe, czy tylko tarcze i łożysko?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 14:33:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 20:06:47
Posty: 138
Lokalizacja: Legionowo
Chyba jakąś czeską terminologie wprowadzacie. Co to jest "Koło masowe sprzęgła" ??

Mam rozumieć zamachowe ?

Samo sprzęgło składa się z koła zamachowego, tarczy, docisku. Całość to koszt 350-700 zł. Koszt wymiany ok 200-250.

_________________
Moje autko:
A6 C5 1998r, 1.8T AJL 180KM
Nick: DjDr lub Doc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 16:13:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
DjDr napisał(a):
Chyba jakąś czeską terminologie wprowadzacie. Co to jest "Koło masowe sprzęgła"


Oookey - racja - jest to oczywiście koło zamachowe :): Jakoś ostatnio modnym tematem są padające dwumasowe koła zamachowe, chyba z racji tego że są drogie. I nazwa się przyczepiła - widziałem w paru postach.

Dzięki za informację - w najgorszym wypadku wymienię całość i tyle. Możesz mi tylko powiedzieć gdzie można dostać kpl. sprzęgło za 350zł?? Ja w necie znalazłem za min. 450 i to takiej firmy że chyba jakaś totalna podróba. Mówię oczywiście o nowym, bo nie wiem jaki jest sens zakładać używaną część zużywającą się eksploatacyjnie.


Ostatnio edytowano 18.gru.2006 16:35:28 przez knocke, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 16:37:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 20:06:47
Posty: 138
Lokalizacja: Legionowo
http://allegro.pl/item150553005_sprzegl ... assat.html

tarcza + docisk.

_________________
Moje autko:
A6 C5 1998r, 1.8T AJL 180KM
Nick: DjDr lub Doc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 21:22:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2006 08:32:07
Posty: 19
Lokalizacja: audi a4 estate / londyn
do kolegi DjDR Chyba jakąś czeską terminologie wprowadzacie. Co to jest "Koło masowe sprzęgła" dokladnie to nie czeska terminologia tylko prawdziwa techniczna

_________________
booyakasha respect !


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: