meszrum napisał(a):
przeczyscilem piny delikatnie papierem [600], przedmuchalem i zalozylem.
za racji nadmiernej ilosci nauki, jaka jest przede mna, do poniedzialku nie zamierzam odpalac potwora. w pn opisze, czy zabieg cokolwiek pomogl.
jezeli nie, to z chwila postawienia na nogi laptopa sprawdze na 000, 001, 002 i 007 odczyty, i porownam z tymi z klimatronika [57].
jezeli beda sie roznic, to nabede czujnik.
Ogólnie mówiąc - szkoda, że czujnik wygląda OK. Przynajmniej obyłoby się bez kolejnego "dochodzenia" i "kombinacji". Oczywiście diagnoza VAGiem jest niezbędna ale śmiem wątpić, czy uzyskasz jednoznaczny werdykt

.
meszrum napisał(a):
[+]
dzieki pomocy
voss'a:

w tym czujniku sa w zasadzie 2 czujniki - G2 i G62:
piny 1 i 2 - G2 - sygnal na zegary deski rozdzielczej;
piny 3 i 4 - G62 - sygnal do ECU.
z racji, ze nie mam chwilowo dostepu do laptopa [VAG-Com'a], to wspieram sie klimatronikiem - wg opisu kodow kimatronika interesuja nas dwa kanaly:
57 Errechnete Kühlmitteltemperatur in °C
58 Kühlmitteltemperatur vom Kombiinstrument in °C co ciekawe - 58 [G2] zachowuje sie dokladnie jak wskazania zegarow [zgodnie z opisem], z kolei 57 jako wartosc "obliczona" pokazuje 90*C i smiem twierdzic, ze pochodzi z G62.
Absolutnie nie negując Twoich wniosków

powiem, że moim zdaniem - podchodząc do sprawy "czysto statystycznie" - typowałbym (niestety) jednak termostat. Nigdy nie zdarzyło mi się, żeby "optycznie" prawidłowy czujnik generował fałszywe wartości do ECU. Za to zawsze jest tak, że jeśli piny czujnika są ok, to "rutynowo" wymieniam termostat (uzyskując oczekiwany skutek, a "kilka" sztuk już tego było). Naturalnie miewałem sytuacje, że "walnięty" był zarówno czujnik (piny) jak i termostat (ale ta opcja u Ciebie już odpada). To według mnie normalne, że zanim termostat "zepsuje się" na dobre - najpierw przepuszcza "tylko trochę" (często bywa, że "na oko" idealnie działający układ chłodzenia - swoje ułomności ujawnia dopiero w górach podczas kilkukilometrowego zjazdu "na dekompresji" - wyraźnym obniżeniem temperatury płynu). Ponadto każde V6 (absolutnie każde

) z przebiegiem >100 tyś.km. wymaga wymiany termostatu - być może poprawili coś w BAU/BDG ale tu brak mi (jeszcze

) odpowiedniego doświadczenia. Z drugiej strony "słabość" termostatu "zatrzymuje się" mniej/więcej na "poziomie" 70C - i tak zostaje "na zawsze".
Reasumując: bardzo mi imponuje Twoje metodyczne podejście do "zagadnienia" (serio) ale jestem niemal absolutnie pewny, że i tak skończy się "jak zwykle" - czyli (niestety !!) wymianą termostatu. Naturalnie nie jestem w tej sprawie wyrocznią i wcale bym się nie zdziwił, gdyby "jednak wystarczyła" wymiana czujnika - nietypowe awarie też się przecież zdarzają (czytaj: AYM Krisoo

) ... . Jakby nie patrzeć

- i tak qupa

.
meszrum napisał(a):
[++]
[b]raz jeszcze serdeczne podziekowania dla Piotrusia
Powiedział "Ten", który nigdy jeszcze nikomu nie pomógł ...

.