.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 21:00:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 01:56:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
Cytuj:
Teraz będzie miał wyminay oleju 5/40 co 20k i wymiane filtra oleju co 10k.

no to ciekawe rozwiazanie. Wczesniej tu ktos wspominal (nie wymieniam uzytkownika) o wymianach sztywno co 10k, tak sie zapytam co ty o tym sadzisz?Nie jest to czasem lekka przesada zeby nie nazwac tego paranoją czy tez delikatnie przesadą?A może to najlepsze rozwiazanie by utrzymac silnik w ''czystosci''??Choc co osobnik to opinia lecz kazda kryje troche racji :diabel:

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 11:33:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
xslawox napisał(a):
Cytuj:
Teraz będzie miał wyminay oleju 5/40 co 20k i wymiane filtra oleju co 10k.

no to ciekawe rozwiazanie. Wczesniej tu ktos wspominal (nie wymieniam uzytkownika) o wymianach sztywno co 10k, tak sie zapytam co ty o tym sadzisz?Nie jest to czasem lekka przesada zeby nie nazwac tego paranoją czy tez delikatnie przesadą?A może to najlepsze rozwiazanie by utrzymac silnik w ''czystosci''??Choc co osobnik to opinia lecz kazda kryje troche racji :diabel:


to ja, to ja... ;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 13:09:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
no to ciekawe rozwiazanie. Wczesniej tu ktos wspominal (nie wymieniam uzytkownika) o wymianach sztywno co 10k, tak sie zapytam co ty o tym sadzisz?Nie jest to czasem lekka przesada zeby nie nazwac tego paranoją czy tez delikatnie przesadą?A może to najlepsze rozwiazanie by utrzymac silnik w ''czystosci''??Choc co osobnik to opinia lecz kazda kryje troche racji


Na pewno to nie zaszkodzi silnikowi kiedy wymiana jest co 10k.... ;)

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 14:44:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
bezduszny napisał(a):
Na pewno to nie zaszkodzi silnikowi kiedy wymiana jest co 10k....


zgadza sie ze nie zaszkodzi :diabel: ale czy to ma jakis sens, bo przeciez chyba nie jest rzecza oczywista ze po tak ''małym'' przebiegu olej straci jakiekolwiek wlasciwosci smarujace!Czy jets to metoda ''dla swietego spokoju'' czy tez moze poparta jakimis doswiadczeniami lub tez zaleceniami warsztatow. Do jakigo warsztau bym nie zajechał to ludzie troche dziwnie reaguja na wiesc o zmianie oleju co 10k :): sam nie mam nic przeciwko temu i pewnie po ok 12-13k wymienie u siebie ale nie chce tego robic tylko dla lepszego snu bo jakis to wydatek w sumie jest.

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 16:56:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
xslawox napisał(a):
zgadza sie ze nie zaszkodzi :diabel: ale czy to ma jakis sens, bo przeciez chyba nie jest rzecza oczywista ze po tak ''małym'' przebiegu olej straci jakiekolwiek wlasciwosci smarujace!Czy jets to metoda ''dla swietego spokoju'' czy tez moze poparta jakimis doswiadczeniami lub tez zaleceniami warsztatow. Do jakigo warsztau bym nie zajechał to ludzie troche dziwnie reaguja na wiesc o zmianie oleju co 10k :): sam nie mam nic przeciwko temu i pewnie po ok 12-13k wymienie u siebie ale nie chce tego robic tylko dla lepszego snu bo jakis to wydatek w sumie jest.


Najczęstrzą przyczyna dyskfalifikującą olej do dalszej exploatacji jest nie utrata jego właściwości fizyko-chemicznych a..... jego zanieczyszczenie.

Jeżeli slinik jest zdrowy, w pełni sprawny i nie jest jakość extremalnie exploatowany to nie ma zasadniczej potrzeby wymiany takiego oleju częściej niż masz to w instrukcji obsługi.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 18:05:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
płynnie i wyczerpująco - Wielkie dzięki!!! :peace:

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI V6]mobil 10w60 na motul 5w40???
PostNapisane: 15.gru.2006 09:28:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bezduszny napisał(a):
Jeżeli jeździłeś na 10/60 i przejdziesz na 5/40 to możesz być pewien... że spadnie ci ciśnienie na cylindrach i "branie" oleju przez silnik moooocno się zwiększy....


Dlaczego ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 22:03:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Z prostej przyczyny...

Olej 10/60 ma grubszy film olejowy, większą lepkość a co za tym idzie lepiej uszczelnia silnik.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 23:13:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Gadu gadu o olejach, ale jaki jest właściwie zalecany do 2.5 V6 TDI?? Mam zalany Castrol RS 0w-40 zostać przy nim, czy zmienić na coś innego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 23:19:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
5/40 lub 5/50 pełny syntetyk

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 07:19:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bezduszny napisał(a):
Z prostej przyczyny...

Olej 10/60 ma grubszy film olejowy, większą lepkość a co za tym idzie lepiej uszczelnia silnik.


Dzieki :D :peace: . Powinienem jednak od razu doprecyzować pytanie :galy: ... .
W domyśle :diabel: chodziło mi o sytuację, w której do 100% sprawnego silnika (takiego, który nie konsumuje nawet wody 0W30) zostanie zastosowany 10W60 i zostanie w nim na kilkadziesiąt tysięcy km. (oczywiście regularnie wymieniany).
Czy w takim przypadku - Twoim zdaniem - powrót do 0w30 również spowoduje odczuwalny wzrost konsumpcji oleju ??

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 11:36:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Tak. W takim wypadku silnik "dotrze się" do tego oleju.

Powrót do oleju 0/30 po dłuższym przebiegu zaowocuje zwiększonym zużyciem tego oleju.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 15:00:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bezduszny napisał(a):
Tak. W takim wypadku silnik "dotrze się" do tego oleju.

Powrót do oleju 0/30 po dłuższym przebiegu zaowocuje zwiększonym zużyciem tego oleju.


Dzięki za odpowiedź :peace: ale czegoś nie rozumiem w dalszym ciągu. Jak sam napisałeś w innym poście - 10W60 to olej, który musi zapewnić dobre smarowanie w tak skrajnych warunkach, w jakich inne ("mniej gęste") oleje nie dają już rady. Czy wobec tego w "ciasno spasowanym" silniku - ten sam 10W60 - powoduje niedostateczne smarowanie, a w konsekwencji wieksze zużycie np. pierścieni tłokowych i/lub innych elementów :galy: :?:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 15:05:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
W zwykłych silnikach ten olej stawia większe opory pracy (wyższa lepkość,grubszy film) oraz niepotrzebne "docieranie" się silnika do jego grubości filmu.

W przypadku samochodów sportowych lub w których występuje wysoka temperatura olej ten powoduje, że wogóle jest jakies smarowanie a jego lepkość (jak każdego) spada proporcjonalnie do temperatury.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 17:27:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bezduszny napisał(a):
W zwykłych silnikach ten olej stawia większe opory pracy (wyższa lepkość,grubszy film).


To rozumiem bez problemu i jest to dla mnie oczywiste. Dzieki za odpowiedź :!: .

bezduszny napisał(a):
oraz niepotrzebne "docieranie" się silnika do jego grubości filmu..


A tego jakoś pojąć nie mogę :/ . Jeśli się nie mylę, to do głowicy olej jest podawany pod ciśnieniem ok. 6 bar. Mam rozumieć, że przy aż tak wielkim ciśnieniu 10W60 pozostaje ciągle "zbyt gęsty" i współpracujące elementy wzajemnie się szlifują :galy: :?: :?: (bo tak rozumiem słowo "docieranie").
Myślę oczywiście o oleju zagrzanym do "standadowych" 100 - 110C.
Z elementami smarowanymi rozbryzgowo ("bezciśnieniowo") - na moją logikę :): powinno być jeszcze lepiej, ponieważ relatywnie gęsty i "klejący się" olej powinien (??) podtrzymywać idealne smarowanie praktycznie w każdej temperaturze (oczywiście kosztem większych oporów, czyli kosztem nieco zwiększonego zużycia paliwa).
A co z panewkami wału korbowego ?? Tam również 10W60 nie dociera ???!!
To dlaczego w takim razie np. Valvoline podaje na swoich www, że taki olej jest idealny na dalekie trasy (i rozumiem, że bardziej chodzi tu o "pałowanie" w upalne dni, a nie oczekiwanie w korku przy np. -20C ... ).
Da się wyjaśnić jakoś moje wątpliwości "po chlopsku", bez użycia wybitnie fachowych terminów ??
I sorry, że tak przynudzam ale dzięki Tobie mam szanse zrozumieć to, nad czym często się zastanawiam od lat :diabel: :peace:


bezduszny napisał(a):
W przypadku samochodów sportowych lub w których występuje wysoka temperatura olej ten powoduje, że wogóle jest jakies smarowanie a jego lepkość (jak każdego) spada proporcjonalnie do temperatury.


OK. Tak właśnie wyobrazałem sobie rolę 10W60 w samochodach sportowych.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 17:39:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Każdy producent silników produkuje je z określonymi "luzami" pod określone produkty smarowe.

Do nowej koparki która ma pracować na minerale nie zalejesz syntetyka 0/30 bo zapewne silnik padnie po jakimś czasie...

A bo będzie jak zalejesz olej 10/60 czy 20/60 do silnika który jest przystosowany do oleju 0/30 ?

Oczywiście, że na początku nic... po za zwiększonym zużyciem paliwa.

Jednal z czasem fabryczne "luzy" na silniku przygotowane do grubości filmu i pracy z olejem 0/30 "dotrą się/ulożą się" do filmu jaki ma olej 10/60 czy 20/60.

Jest jeden problem....
W przypadku zwiekszenia się "luzów" na oleju 0/30 możemy je cześciowo zniwelować zalewając olej np. 0/40 czy 5/40.... a potem 5/50 czy 10/50.... a potem 10/60

A co zalejesz po oleju 10/60 czy 20/60 ?


Cytuj:
To dlaczego w takim razie np. Valvoline podaje na swoich www, że taki olej jest idealny na dalekie trasy (i rozumiem, że bardziej chodzi tu o "pałowanie" w upalne dni, a nie oczekiwanie w korku przy np. -20C ... ).

To wszystko zależy od tego w jakiej "kondycji" masz silnik.
Jak już ma spooooro naganiane to zalanie takiego oleju i jazda "na długie trasy" gdzie nie ma raczej extremalnego grzania silnika da nam możliwośc przejechania jeszcze jakieś kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 18:44:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bezduszny napisał(a):
Każdy producent silników produkuje je z określonymi "luzami" pod określone produkty smarowe.

Do nowej koparki która ma pracować na minerale nie zalejesz syntetyka 0/30 bo zapewne silnik padnie po jakimś czasie...

A bo będzie jak zalejesz olej 10/60 czy 20/60 do silnika który jest przystosowany do oleju 0/30 ?

Oczywiście, że na początku nic... po za zwiększonym zużyciem paliwa.

Jednal z czasem fabryczne "luzy" na silniku przygotowane do grubości filmu i pracy z olejem 0/30 "dotrą się/ulożą się" do filmu jaki ma olej 10/60 czy 20/60.



Wielkie dzięki :D :peace: :!: :!:
Kiedyś na tym Forum napisałem, że byłoby najlepiej, gdyby do V6 TDi stosowano dwa niezależne obiegi olejowe - osobny na głowice (10W60) i osobny na "całą resztę". Po Twoim obszernym i nie pozostawiającym watpliwości "wykładzie" :): widzę, że jakoś specjalnie z prawdą się nie rozminąłem ... . Jeszcze raz dziękuję :!: :!:
Mam tym większe poczucie spokoju, ponieważ w minionym tygodniu pozbyłem się jednego AKE na rzecz BAU (i oczywiście od razu zalałem 5W40), a w drugim AKE - w związku zimową porą i wymienioną hydrauliką zaworową - również przechodzę na 5W40 :D .




bezduszny napisał(a):
Jest jeden problem....
W przypadku zwiekszenia się "luzów" na oleju 0/30 możemy je cześciowo zniwelować zalewając olej np. 0/40 czy 5/40.... a potem 5/50 czy 10/50.... a potem 10/60

A co zalejesz po oleju 10/60 czy 20/60 ?


Bez paniki :!: Zaleję "motodoktora + trociny" i jakoś to będzie :diabel: :diabel: :): ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 18:51:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Bez paniki Zaleję "motodoktora + trociny" i jakoś to będzie ... .


Spoko, na giełdę dojedziesz.. :diabel:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 19:08:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bezduszny napisał(a):
Cytuj:
Bez paniki Zaleję "motodoktora + trociny" i jakoś to będzie ... .


Spoko, na giełdę dojedziesz.. :diabel:


Zważywszy na to, że niektórzy odpalają TDi przy użyciu "samostartu" - wcale nie byłby to aż taki "wyczyn" :diabel: :!:

Jeszcze raz dzięki za cierpliwość :P :D :!:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 05:55:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
no i mamy zabawe!! :zly: 10W60 na 5W40 zasponsorowal mi krwawienie niuni :zly: :zly: ale dopiero po prawie 4tysiach (choc po wymianie tez cieklo to jednak przestalo :zly: na jakis czas)nie wiecie moze dlaczego tak sie stalo??dodam ze nic powaznego uszczelka pod micha!!

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: