.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 00:48:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 09:09:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wirot napisał(a):
Witam. Wielkie dzięki za mądre słowa. Mam jeszcze jedno pytanie; czy jak już dojdzie do wymiany wałków, to i obowiązkowa jest wymiana hydrauliki /tak to zrozumiałem/.


Dobrze zrozumiałeś. Powtórzyłem to kilkakrotnie, że najpierw "siada" hydraulika, a dopiero potem wałki (jako skutek zaniechania wymiany hydrauliki).

wirot napisał(a):
Czyli lekko licząc ok. 5,5 tysiaka za same części ? :galy: Ile kosztuje taka robota ? Czekam na dalsze cenne uwagi.


Niekoniecznie. Miałem już do czynienia z wałkami regenerowanymi przez "Świątka" z Bydgoszczy. W kilku znanych mi samochodach pracują bez zarzutu pomimo imponujących przebiegów. Tą drogą można zaoszczędzić ponad 2000 zł. . Wałki "od Świątka" to jedyne części regenerowane, co do których nie mam obaw jakościowych. Istnieje możliwość załatwienia sprawy "wysyłkowo".
Uwaga !! Nie polecam korzystać z usług szeroko reklamowanej firmy na Śląsku. U znajomego leżą od 2 lat zregenerowane tam wałki, być może jakość usługi i materiału jest odpowiednia ale wzniosy krzywek nie są tam, gdzie powinny być. Nie wiem - minęły 2 lata i być może dopracowali technologię ale ja tego nie będę sprawdzał. Wolę wielokrotnie przetestowaną jakość od Pana Świątka i polecam go z czystym sumieniem (tudzież bez poczucia, że jest to wyłącznie rozwiązanie "zastępcze").
Hydraulika - dobre warsztaty oferują te części taniej niż ASO ale trzeba uważać, żeby nie trafić na części z wadliwej serii (mam dziwne przeczucie, że pokaźna partia nie spełniająca norm jakościowych - spadła z ciężarówki akurat w PL :P :D ).

Robocizna - 500 do 1000 zł. (jeśli nie doszło do uszkodzenia głowic)

wirot napisał(a):
Coś mi się wydaje, że w moim Audi coś zaczyna stukać, jakby zawór :zly: Chyba trzeba zbirać kasę.
pozdrawiam :peace:


Jakby się nie obrócić - kontrola ruchomych elementów głowicy i regularna wymiana hydrauliki - są poprostu obowiązkowe (tak samo jak terminowa wymiana "rozrządu"). Nie da się od tego uciec ale nie trzeba też wpadać w panikę - zdarzają się egzemplarze pozbawione wady i w takim przypadku (moim zdaniem) wystarczy wymiana hydropopychaczy i podkładek na trzpieniach zaworowych (np. raz na 150000 km).

PS: Pytanie do Adminów AKP - temat od długiego czasu OT - być może byłoby warto przenieść wątek do działu technicznego ??

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 28.lis.2007 05:13:35 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 23:09:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
baskecik napisał(a):
W takim razie - życze powodzenia w poszukiwaniach. :peace:


Już po meczu :diabel: . Dziękia za duchowe wsparcie (bardzo się przydało :!: ) :peace: .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 23:36:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Włodek A6 napisał(a):
wirot napisał(a):
Witam. Wielkie dzięki za mądre słowa. Mam jeszcze jedno pytanie; czy jak już dojdzie do wymiany wałków, to i obowiązkowa jest wymiana hydrauliki /tak to zrozumiałem/. Czyli lekko licząc ok. 5,5 tysiaka za same części ? :galy: Ile kosztuje taka robota ? Czekam na dalsze cenne uwagi. Coś mi się wydaje, że w moim Audi coś zaczyna stukać, jakby zawór :zly: Chyba trzeba zbirać kasę.
pozdrawiam :peace:


Witam
Mnie z dużym przeglądem wyszło 12.000,- brutto i tak jak przeglądałem cenę części i robocizny to nie było dużo, to nie była ASO. Najciekawsze jest to że obok stał samochód dokładnie na to samo, tylko klient ciśnienia nie wytrzymał i kazał składać na starych. Patrząc na te części to proponuje wymieniać wszystko z wałkami, nie oszczędzać bo wg mnie to jest jedna wielka jednorazówka.Wałki jeżeli faktycznie nie wytarte to dać na twardościomierz, wtedy każdą krzywkę zmierzą.
Złożyłem reklamacje do Audi AG, nawet już się odezwali. Zobaczymy co ciekawego mają do powiedzenia, dam znać.

pozdrawiam
Włodek



napisales bezposrednio do Audi AG?
czy mozesz przytoczyc konkrety?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 19:29:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Co oznacza mrugająca pomarańczowa kontrolka ze spiralką? Po przekręceniu zapłonu nagrzewa świece i gaśnie. Odpalam, apo jakichś 5 sek zapala się i zaczyna migać. Dziś montowano alarm, odcięcia i blokady i po wyjechaniu z warsztatu takie cyrki. Jutro mam pojechać na Vaga celem skasowania bo niby przy montażu coś tam sie namieszało.Możliwe, czy wali zcieme??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 19:36:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
Co oznacza mrugająca pomarańczowa kontrolka ze spiralką? Po przekręceniu zapłonu nagrzewa świece i gaśnie. Odpalam, apo jakichś 5 sek zapala się i zaczyna migać. Dziś montowano alarm, odcięcia i blokady i po wyjechaniu z warsztatu takie cyrki. Jutro mam pojechać na Vaga celem skasowania bo niby przy montażu coś tam sie namieszało.Możliwe, czy wali zcieme??


raczej nie wali...
wg mnie to blad immo, ew. pompy [tak, tak...], ktory jest skutkiem druciarskiej instalacji alarmowej/odciecia.
w 2.5TDI nie powinno montowac sie odciecia, gdyz jest to zazwyczaj poczatek problemow z VP44 [sa inne sposoby zabezpieczenia, nawet bardziej skuteczne].

...jest tez mozliwosc, ze cos niezwiazanego z zabiegami alarmowymi powoduje, ze sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny, choc to raczej tylko mozliwosc teoretyczna.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 19:58:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wowo napisał(a):
Co oznacza mrugająca pomarańczowa kontrolka ze spiralką? Po przekręceniu zapłonu nagrzewa świece i gaśnie. Odpalam, apo jakichś 5 sek zapala się i zaczyna migać. Dziś montowano alarm, odcięcia i blokady i po wyjechaniu z warsztatu takie cyrki. Jutro mam pojechać na Vaga celem skasowania bo niby przy montażu coś tam sie namieszało.Możliwe, czy wali zcieme??

Źle załozony alarm. Założyli odcięcie na przewodach sterujących eintspritzpumppe. Będzie migała, auto będzi ejeździło jak zawsze, ale dopóki nie zapniesz VAG`a i nie odczytasz (02) błedów i nie skasujesz, będzie migała. ;)
W czasie testów właczył sie napad - pracował silnik, nastąpiło odcięcie a wujek ECU zaliczył to jako kłopocik i wygenerował błąd - "odciecie zapłonu , układ immobilizera" lub " przerwa w układzie sterowanie wtryskiem" lub cos podobnego ...
Dziś rezałem coś przy alarmie i na chwile wyrwałem wtyczkę od pompy przy pracującym motorku. Motor zdechł a efekt był identyczny jak u Wowo - wedna żółta spiralka mrygająca do czasu zapięcia mojego IBM`ka ze szczurkiem zakończynym wtykiem OBD2. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 20:40:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Więc bardzo możliwe ze wystąpiło coś takiego, bo auto odpala i jeździ normalnie.

Jaką kombinacje kabli muszę posiadać i jakie oprogramowanie by samemu połączyć sie ze swoim lapkiem z ECU?? Co ewentualnie polecacie i gdzie kupić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 21:01:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
software: http://www.ross-tech.net/vag-com/downlo ... 4091us.exe
hardware: http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 21:52:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2006 18:17:59
Posty: 18
Lokalizacja: Święcice
meszrum napisał(a):
Włodek A6 napisał(a):
wirot napisał(a):
Witam. Wielkie dzięki za mądre słowa. Mam jeszcze jedno pytanie; czy jak już dojdzie do wymiany wałków, to i obowiązkowa jest wymiana hydrauliki /tak to zrozumiałem/. Czyli lekko licząc ok. 5,5 tysiaka za same części ? :galy: Ile kosztuje taka robota ? Czekam na dalsze cenne uwagi. Coś mi się wydaje, że w moim Audi coś zaczyna stukać, jakby zawór :zly: Chyba trzeba zbirać kasę.
pozdrawiam :peace:


Witam
Mnie z dużym przeglądem wyszło 12.000,- brutto i tak jak przeglądałem cenę części i robocizny to nie było dużo, to nie była ASO. Najciekawsze jest to że obok stał samochód dokładnie na to samo, tylko klient ciśnienia nie wytrzymał i kazał składać na starych. Patrząc na te części to proponuje wymieniać wszystko z wałkami, nie oszczędzać bo wg mnie to jest jedna wielka jednorazówka.Wałki jeżeli faktycznie nie wytarte to dać na twardościomierz, wtedy każdą krzywkę zmierzą.
Złożyłem reklamacje do Audi AG, nawet już się odezwali. Zobaczymy co ciekawego mają do powiedzenia, dam znać.

pozdrawiam
Włodek



napisales bezposrednio do Audi AG?
czy mozesz przytoczyc konkrety?


Witam
Tak, oczywiście . Nie mogą mi na to nie odpowiedzieć, nawet już przydzielili konkretną osobę, ale nie chcę się na ten temat wypowiadać, póki nie dostanę jakiegoś jasnego stanowiska, myślę że to potrwa ze 2 miesiące.

pozdrawiam
Włodek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2006 08:44:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2003 20:29:46
Posty: 64
Lokalizacja: Chełm
dawno odwiedzałem to forum, niestety brak czasu. chcę powiedziec ze widzialem pare silników w zyciu i powiem ze ja bym tego v6 TDI to zyciu nie kupił bo bardziej awaryjnego auta to nie widzialem juz nawet chyba lepszy silnik (jezeli chodzi o awaryjnosc) miał passat 1,9d z 90 roku. jak chcecie dobrze jezdzic i koniecznie 2,5 to lepiej kupcie R5. ja wkałdam teraz R5 ABP do ...........BMW E34 :) o wynikach napisze.
pozdro.

ps.juz moja bmka co nie jest demonem nie psucia sie jest lepsza :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 16:05:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
Piotruś napisał(a):
Ciekawostka: Szukałem niedawno w DE Passata 2.5TDi dla kolegi (roczniki 2001 - 2003, czyli z AKN). Oglądnąłem kilkanaście sztuk, tylko bezwypadkowe i serwisowane w ASO. Wszystkie, dokładnie wszystkie egzemplarze ujawniały ślady zużycia krzywek wałków rozrządu już po odkręceniu korka wlewu oleju do silnika przy przeciętnych przebiegach 130 - 170 tyś.km.


Jaki objaw wskazuje na zużycie wałków po odkręceniu korku wlewu oleju? Czy nawet laik to stwierdzi?

Pzdr


Ostatnio edytowano 29.gru.2006 12:42:40 przez TS147, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 16:26:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
TS147 napisał(a):
Jaki objaw wskazuje na zużycie wałków po odkręceniu korku wlewu paliwa? Czy nawet laik to stwierdzi?

Pzdr


Nie wiem jak sprawdzić wałki przez korek paliwa :galy: :P :diabel: . Przez korek oleju czasem się da, a czasem się nie da. Krzywki nie zużywają się równomiernie i dużo zależy od tego czy te, które widać po zdjęciu korka noszą ślady (z)użycia / wytarcia. Teoretycznie może być i tak, że krzywki widoczne po zdjęciu korka są idealne, a kilka następnych może być bardzo mocno zużytych. Zdjęcie korka na pracującym silniku niewiele pomoże:
- na zimnym silniku krzywki są za bardzo "oblepione" zgęstniałym olejem
- na rozgrzanym silniku zawsze "widoczność" zasłania "mgiełka olejowa"
Na zimnym silniku po zdjęciu korka słychać głośno "plujący" olej, na rozgrzanym silniku efekt akustyczny jest zdecydowanie słabszy.
Głośne, metaliczne stukanie z okolicy głowic na 99% oznacza, że conajmniej jedna dźwigienka zaworowa już "wypadła".

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 16:35:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
taa, tylko oby taki laik nie pomylił tego dzwięku z normalnym dizlowskim klekotem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 17:17:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wowo napisał(a):
taa, tylko oby taki laik nie pomylił tego dzwięku z normalnym dizlowskim klekotem.


Tego pomylić się nie da :D :!: Chociaż są i tacy, ktorzy nawet takie objawy bagatelizują ... . Jeżeli dźwignia wyłącznie spadnie na "dno" głowicy i "spokojnie" tam leży - silnik pomimo druzgocącego stukotu i lekkiego :): dymienia - dalej pracuje (w miarę) równomiernie. Dopiero podczas jazdy widać, że ubyło mocy :D .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 01:31:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
Piotruś napisał(a):
wowo napisał(a):
taa, tylko oby taki laik nie pomylił tego dzwięku z normalnym dizlowskim klekotem.


Tego pomylić się nie da :D :!: Chociaż są i tacy, ktorzy nawet takie objawy bagatelizują ... . Jeżeli dźwignia wyłącznie spadnie na "dno" głowicy i "spokojnie" tam leży - silnik pomimo druzgocącego stukotu i lekkiego :): dymienia - dalej pracuje (w miarę) równomiernie. Dopiero podczas jazdy widać, że ubyło mocy :D .

mam prosbe czy ktos moglby wreszcie mi wytlumaczyc jak to sprawdzic samemu??wiem zdjac dekle, macac :diabel: walki pod katem wytarcia krzywek i co dalej, mozna samemu sprawdzic co z hydraulika??na co zwrocic uwage moze ktos ma jakies fotki??
a jak nie to powiedzcie mi gdzie z tym jechac w okolicach wawy??dzieki
p.s. wlosy juz gubie przez te walki, tez slysze u siebie czasem wzmozony stukot jakby zaworu w glowicy od pasazera, gdzies slyszalem ze to normalne, gdzie indziej znow ze to oznaka problemow??czasem sam juz nie wiem kogo sluchac na tym forum.........

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 16:07:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
zawsze jedna glowice slychac glosniej i w AFB jest to ta od strony pasazera mam nowe walki wraz z hydraulika i slychac wlasnie ta

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 17:50:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2007 00:06:05
Posty: 8
Lokalizacja: Szczecin
Panowie jest wyrok!!!! W poniedzialek sprawdzilem prawa strone (po stronie kierowcy) i niestety sa luzy i na krzywkach walka sa wglebienia i widac ubytki materialu. Koszt czesci z walkami 5300 zl. Moze 2 strona bedzie w lepszym stanie i walki beda ok wtedy koszta beda mniejsze o 1700zl. Dojdzie koszt robocizny, mysle ze w 6000 zl przy najgorszym wariancie sie zamkne. Szkoda gadac...

_________________
Audi A4 AVANT 2.5TDI 163PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 17:58:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Przy okazji zrobisz rozrząd i będzie już ok 9000 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 18:09:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
Bardzo przykre :( widać że bardzo cie to dreczy skoro wygrzebałeś temat który swoje korzenia miał w 2006 roku ....
No ale co poradzić , takie są te 2.5 tdi , jedno pocieszenie dla ciebei zrobisz to bedziesz miał najwiekszy problem z głowy !!! Pozdrawiam serdecznie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 19:06:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2007 00:06:05
Posty: 8
Lokalizacja: Szczecin
GrzesB napisał(a):
Przy okazji zrobisz rozrząd i będzie już ok 9000 :D

Rozrząd juz zroboiny przez poprzedniego wlasciciela przy 115tys. (pewne na 100%)

_________________
Audi A4 AVANT 2.5TDI 163PS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: