.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 05:46:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [KEIIIJetr.] pobieranie powietrza przez silnik
PostNapisane: 20.gru.2006 21:37:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
TEmat jest dośc teoretyczny, nie wiem czy jasno mi się uda przedstawic problem, za co z góry przepraszam.

Interesuje mnie nastepująca kwestia: w jakiej ilości silnik pobiera powietrze do cylindrów przy określonych warunkach pracy?

Chodzi mi o to, jak różni się dawka powietrza między 2 sytuacjami:

1. Silnik pracuje pod obciążeniem na biegu, przepustnica otwarta częściowo lub całkowicie (przyspieszanie lub jazda po płaskim/pod górkę ze stałą prędkością)

2. silnik pracuje pod obciążeniem na biegu, przpustnica zamknięta całkiem (hamowanie silnikiem)


W moim autku (2.3E NG, KE-III-Jetronic) dzieją się dziwne rzeczy właśnie podczas hamowania silnikiem - sterowniki zamykają zupełnie zawór regulacji obrotów biegu jałowego(silniczek krokowy) czego efektem jest występujące później falowanie obrotów na luzie. MAm taką sobie teorię:

- nie działa jak trzeba potencjometr przepływomierza powietrza lub

- w momencie zamknięcia przepustnicy powstaje w układzie dolotowym podciśnienie na tyle duże, że przez jakąś drobną nieszczelnośc wpada 'lewe' powietrze, a nieszcelnośc ta nie ujawnia się w innych stanach pracy silnika(ale czy taka nieszczelnośc jest w ogóle możliwa?)

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 08:09:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
mechanikiem niejestem ale nieszczelność moze być gdzieś jeszcze znajomy w polo fox 91 miał nieszczelną taką jakąś podstawke gumową ? pod wtryskiem dosć spora pod cały wtrysk z 4 szpilkami z gwintem( 106 zł chyba) i tez mu obroty falowały i z minimalnych w deche przez 2-3 sek sie nierozpędzał wcale a na jałowym nierówno silnik chodził i lekko pyrczał fukal ...z rury

a sprawdzał mechanik jakimś sprejem dokładnie niewiem ale był łatwopalny jak psikał tu i tam w okolicach wtrysku to wciągał te opary i silnik sie wkręcał na chwile na większe obroty

tyle wiem co do tego

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 11:04:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
SLAWKO 83 napisał(a):
mechanikiem niejestem ale nieszczelność moze być gdzieś jeszcze znajomy w polo fox 91 miał nieszczelną taką jakąś podstawke gumową ? pod wtryskiem dosć spora pod cały wtrysk z 4 szpilkami z gwintem( 106 zł chyba) i tez mu obroty falowały i z minimalnych w deche przez 2-3 sek sie nierozpędzał wcale a na jałowym nierówno silnik chodził i lekko pyrczał fukal ...z rury

a sprawdzał mechanik jakimś sprejem dokładnie niewiem ale był łatwopalny jak psikał tu i tam w okolicach wtrysku to wciągał te opary i silnik sie wkręcał na chwile na większe obroty

tyle wiem co do tego



Ciężko się czyta :zly:

U mnie też w po hamowaniu silnikiem występuje falowanie (ale krótko).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 11:40:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
U mnie też w po hamowaniu silnikiem występuje falowanie (ale krótko).


A czy jesteś pewien co do szczelności swojego dolotu?. Ja trochę eksperymentowałem z woltomierzem wpiętym przed silniczek krokowy i wyszło mi że właśnie przy hamowaniu silnikiem komputer daje sygnał do całkowitego zamknięcia krokowca (napięcie na 0.7-1.7V) i od tego momentu obroty falują. Oczywiście wystarczy wyłączyc zapłon na ułamek sekundy i wszystko wraca do normy.

Byk mam prośbę czy mógłbyś u siebie zobaczyc jakie masz napięcia na krokowcu podczas jazdy?

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 07:47:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
foxbat napisał(a):
Cytuj:
U mnie też w po hamowaniu silnikiem występuje falowanie (ale krótko).


A czy jesteś pewien co do szczelności swojego dolotu?. Ja trochę eksperymentowałem z woltomierzem wpiętym przed silniczek krokowy i wyszło mi że właśnie przy hamowaniu silnikiem komputer daje sygnał do całkowitego zamknięcia krokowca (napięcie na 0.7-1.7V) i od tego momentu obroty falują. Oczywiście wystarczy wyłączyc zapłon na ułamek sekundy i wszystko wraca do normy.

Byk mam prośbę czy mógłbyś u siebie zobaczyc jakie masz napięcia na krokowcu podczas jazdy?


Szczelność sprawdzałem samostartem (dałem go delikatnie powiedziawszy dużo), ale nie wykluczone że podczas jazdy pod obciążeniem coś może zasysać (ale tego nie sprawdzę). Jeśli idzie o napięcie sprawdzę ale po świętach (no chyba że znajdę czas w). Jakbym zapomniał to przypomnij :P

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: