.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 12:59:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 22:07:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Troszke obawa jest z tymi wałkami. Nie chciał bym trafić na jakiś pechowy egzemplarz. Narazie osłuchuje prace różnych silników i są strasznie głośne w porównaniu do 1,9.

Jakiej mocy masz silnik 150 KM? I jakie masz spalanie w mieście.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 09:33:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
konrad_1977 napisał(a):
Troszke obawa jest z tymi wałkami. Nie chciał bym trafić na jakiś pechowy egzemplarz. Narazie osłuchuje prace różnych silników i są strasznie głośne w porównaniu do 1,9.

Jakiej mocy masz silnik 150 KM? I jakie masz spalanie w mieście.

Pozdro


Ja mam odmienne zdanie...
Na podstawie kilku znajomych egzemplarzy 2,5 TDi oraz 1,9 TDi - mam podstawy twierdzić, że to właśnie silnik 1,9 jest głośniejszy. To moje obserwacje...
Co do wałków - nie nastawiaj sie od razu negatywnie, nie wszystkie egzemplarze mają z nimi problemy.
Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 10:56:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
konrad_1977 napisał(a):
Troszke obawa jest z tymi wałkami. Nie chciał bym trafić na jakiś pechowy egzemplarz.


Zależy ile przeznaczasz pieniążków na zakup. Jeśli dużo - kup egzemplarz z rocznika > 2004 (wszystkie A6 "wychodziły" już z nowym typem głowic, Passaty i A4 - niekoniecznie).
Jeśli chcesz wydać mniej - duuużo mniej, to najlepiej kupować w DE z rzeczywistym i udokumentowanym przebiegiem > 250 tyś.km. . Zdecydowana większość V6-tek (szczególnie serwisowanych w trybie LongLife) nie ma szans pokonać tylu kilometrów bez naprawy "wałków" (bądź wymiany głowic na nowy typ albo i całych silników) - stąd łatwo upolować taki egzemplarz, w którym wałki są nowe/prawie nowe, a nierzadko turbina oraz VP44 też jest po wymianie/regeneracji.

konrad_1977 napisał(a):
Narazie osłuchuje prace różnych silników i są strasznie głośne w porównaniu do 1.9


Absolutnie sprawne (pod kazdym względem) V6 pracuje zdecydowanie łagodniej od R4 nawet na zewnątrz. W środku to już w ogóle nie ma o czym mówić :D .
Z tego wniosek, że najprawdopodobniej wsłuchujesz się w dźwięki silników "na wykończeniu" :): .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 12:13:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):

Absolutnie sprawne (pod kazdym względem) V6 pracuje zdecydowanie łagodniej od R4 nawet na zewnątrz. W środku to już w ogóle nie ma o czym mówić :D .
Z tego wniosek, że najprawdopodobniej wsłuchujesz się w dźwięki silników "na wykończeniu" :): .


Jest mi niezwykle miło, ze chociaż raz podzielasz moje zdanie...
Pewnie wyszło to przypadkowo, ale dzięki chociaż za to :D
Emocje schowałem do kieszeni, a więc PEACE :?:

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 15:07:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2006 14:34:48
Posty: 10
Mam pytano odnośnie tego rocznika 2004 i nowego typy głowic. Czy te nowe typy głowic byly juz montowane w modelu C5 2.5TDI z 2004 roku czy mówimy juz o nowym modeli C6??
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 17:33:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Ja przewiduje na ten cel 30 - 35 tys. zł. Teraz prawdopodobnie przyszedł kabel do VAG-a :)
Postaram sie z nim zapoznać na swoim Seacie. Co warto a nawety trzeba posprawdzać przy zakupie. Posił bym o jakiś zakres w jakim powinny sie odpowiednie logi mieścić

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 17:45:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Daavidoff napisał(a):
Mam pytano odnośnie tego rocznika 2004 i nowego typy głowic. Czy te nowe typy głowic byly juz montowane w modelu C5 2.5TDI z 2004 roku czy mówimy juz o nowym modeli C6??
Pozdrawiam


1. Modele A6 C5 -> wszystkie od rocznika modelowego 2004 (teorteycznie nawet od lutego 2003 ale należy zachować szczególną ostrożność).

2. Modele: A4, Passat, SuperB (?) -> różnie bywa. Być może (ale to wyłącznie plotki/domysły/gdybanie) wynika to z faktu, że silniki V6 były montowane w różnych fabrykach (?).

Generalnie: łatwo sprawdzić (20 sekund) - nawet dla zupełnego laika (wystarczy zdjąć korek wlewu oleju). W razie potrzeby - służę "instrukcjami" :D :peace:

carlnova napisał(a):
Jest mi niezwykle miło, ze chociaż raz podzielasz moje zdanie...
Pewnie wyszło to przypadkowo, ale dzięki chociaż za to :D


W tym przypadku - jak najbardziej podzielam pogląd każdego, kto ma odczucia podobne do moich. Wielokrotnie - na tym i innych forum - zauważyłem, że wielu ludzi kojarzy dźwięk 2.5TDi - z zajezdnią autobusową. A to nie jest tak ... . Naturalnie domyślam się o jakich silnikach (a raczej tym co z nich jeszcze zostało) mówi się w takich okolicznościach, ale nawet jako zwykły użytkownik 2.5TDi wiem jak pięknie, cicho i miarowo pracuje ta jednostka - pod warunkiem, że wszystkie parametry są prawidłowe. Denerwuje mnie taka sytuacja do tego stopnia, że gdybym tylko dysponował odpowiednim mikrofonem - nagrałbym własne samochody i wstawił odpowiedniego linka - np. i w tym wątku :D . Wokół silnika 2.5TDi narosło już tyle mitów, że tragedia ... . Dlatego chyba warto skorzystać z okazji, żeby "coponiektórym" bajkopisarzom udowodnić jak bardzo się mylą :P :galy: ... .

carlnova napisał(a):
Emocje schowałem do kieszeni, a więc PEACE :?:


Do zawierania pokoju - potrzebna jest wojna. Ja na pewno żadnej wojny nie prowadzę - z nikim.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 19:23:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2005 13:29:49
Posty: 59
Lokalizacja: Szczecin
Piotruś napisał(a):
Denerwuje mnie taka sytuacja do tego stopnia, że gdybym tylko dysponował odpowiednim mikrofonem - nagrałbym własne samochody i wstawił odpowiedniego linka - np. i w tym wątku :D ..

Mialem nagranego zimnego AFN-a (z A6) oraz jakas 130-tke (z A4) ale niestety pogubilem gdzies te nagrania przy zmianie telefonu i teraz mam tylko dzwiek AFN-a, nawet kiedys chcialem ustawic jako budzik :D Jak mozesz to nagraj V6-tke, porownamy :peace:

_________________
Audi A6 Avant 1.9 TDI (AFN) 98'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 19:32:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Waldemar_W napisał(a):
Jak mozesz to nagraj V6-tke, porownamy :peace:


Bardzo chętnie :597: , tylko ustalmy wpierw zasady "czystej gry" :diabel: :511: :!!:

Co mam nagrać, tzn. zimny czy ciepły silnik i gdzie mam trzymać fona (pod maską, obok auta, etc.) :?: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 19:42:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2005 13:29:49
Posty: 59
Lokalizacja: Szczecin
Piotruś napisał(a):
Co mam nagrać, tzn. zimny czy ciepły silnik i gdzie mam trzymać fona (pod maską, obok auta, etc.) :?: :peace:

Zimny, maska zamknieta, stajesz przy lewym blotniku, telefon trzymasz w rece na wysokosci twarzy :diabel:

_________________
Audi A6 Avant 1.9 TDI (AFN) 98'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 21:44:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Ooooooo super pomysł. Przydało by sie porównanie. Najlepiej jescze pracy "wadliwego" silnika 2,5 TDI. Myśle że teraz po lekturze tego forum to każdy dla mnie będzie podejżanie pracował. A może z podniesioną maską? Lepiej będzie słychać prace silnika.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 21:53:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Zrobiłem próbny zapis - nigdy wcześniej nie nagrywałem niczego komórką. Wstawiłem to na wrzutę.pl ale nie odtwarza dźwięku. Muszę spróbować innym sprzętem - pobawię się w niedzielę.
Konrad - nagram Ci "osobno" z podniesioną maską - nawet dwa różne silniki, na zimno i na ciepło - ale obawiam się, że to bez sensu - ze względu na fatalną jakość dźwięku.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2007 00:22:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2005 13:29:49
Posty: 59
Lokalizacja: Szczecin
Zalety formatu amr :/ Skonwertuj to do wav-a, bedziesz mogl wtedy wrzucic to na jakis portal.

_________________
Audi A6 Avant 1.9 TDI (AFN) 98'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2007 00:31:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wystarczy ... dyskusja przestała być merytoryczna.
Zamykam.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: