Moi Mili
1. Logów jeszcze nie oglądałem (za wyjątkiem 004) . Ze zwykłej ciekawości oczywiście to zrobię ale
nie będę miał odwagi na komentarz. Z dokładnie tych samych powodów dla których nie oceniałem logów Carl-a po tym, kiedy wyeliminował już wszystkie niesprawnosci AFB ... .
2.
Zasadą jest, że przed wstawieniem chipa silnik zostaje doprowadzony do absolutnie zdrowej serii, ustawiany "do /fabrycznego/ ideału", a dopiero potem modyfikowany. Ta reguła oczywiście miała też zastosowanie u Pawła i dlatego uważam, że to co teraz widzimy w logach - niekoniecznie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
musi być odczytem rzeczywistym.
3. Nie wydusicie ze mnie informacji kto jest autorem
KOMPLETNIE WYMIENIONEGO (a nie tylko zmodyfikowanego !!!) softu. To sprawy Pana Sopy i jego Firmy ... . Mogę powiedzieć tylko to, że program można nazywać fabrycznym oryginałem i nie jest to w najmniejszym stopniu nadużycie ...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
4. Co do
"niskiej" V-max mam kilka teorii.
- Jak najbardziej dopuszczam, że tak jest prawidłowo - to znaczy zgodnie z zainstalowanym oprogramowaniem.
- Ze względu na to, że Paweł dostarczył samochód już wcześniej chipowany (w PL) - i to po chamsku, bo ze sforsowaną na bezczelnego blokadą VP (dodatkowe kabelki do pompy, bezpieczniki i te sprawy
![n :/](./images/smilies/005.gif)
) - pompa wtryskowa wymagała bezwzględnej regeneracji. Nowa mechanika, nowe oprogramowanie ... . Nie wiem - być może tutaj "pośrednio" leży przyczyna ubytku mocy blisko obrotów maksymalnych. Oczywiście tylko gdybam ... a po rzetelną odpowiedź i tak należy zgłosić się do Pana Sopy.
-
Nowy soft ECU nie tylko optymalizuje parametry silnika ale
jest stworzony tak aby nie torpedować norm czystości spalin i katalizatora. Może tego programu nie da się inaczej napisać ???
Pamiętajcie wszakże, że to jest BDH - z "elektronicznie" sterowaną przepustnicą i innym niż w BAU czy AKE - EGRem. (ciągle snuję domysły i przypuszczenia co do istniejącego stanu rzeczy)
- Na koniec: jestem absolutnie pewny tego, że gdyby Paweł zasygnalizował problem w SSERWIS - otrzymałby (za free, co oczywiste) nowy soft, poprawiony w górnym zakresie obrotów, lub fachową i
kompletną w informacje odmowę "poprawki" -
jeżeli nie istnieją bezpieczne dla silnika (albo norm czystości spalin) możliwości w tym zakresie.
- Według mojej wiedzy -
chip u Pawła nie narusza blokady VP44.
5.
Przycinające się kierownice turbiny.
Niczego bym nie ruszał. Paweł zapłacił za całość naprawy i otrzymał gwarancję na wszystkie wykonane czynności (na chipa też). Jeżeli zechce ponownie skorzystać z usług SSERWISu (a celem utrzymania gwarancji powinien to uczynić zanim przekroczy kolejne 30 tkm.) - problem zostanie zauważony i zlikwidowany. Bez obaw ... .
Nie będzie też żadnym dyshonorem zwrócenie szczególnej uwagi na tą kwestię już w chwili wypełnienia zlecenia naprawy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
6.
Wysokie zużycie paliwa
No cóż ... . Kiedy Paweł pokonał kilkuset kilometrowy dystans jak "normalny człowiek"
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
, czyli bez trenowania mięśni prawej stopy - jego BDH zużyło
poniżej 8l / 100km . Komentarz chyba zbyteczny
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
7. "Twarda" praca silnika ... . Ja wiem jak ten silnik pracuje i miałem okazję przejechać się (naprawdę prześlicznym) S-line'm Pawła. Moim zdaniem wszystko jest w idealnym porządku, zero dymienia, silnik urywa dupsko razem z kręgosłupem. Jedynie opony wydały mi się "maślane" ale to drobiazg
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Nie będę też na publicznym forum pisał z jakich przyczyn samochód Pawła trafił na naprawę do SSERWISu
![n :):](./images/smilies/052.gif)
... . Spróbujcie mi uwierzyć na słowo, że
Paweł jest okazem absolutnego perfekcjonisty. Jego
pozytywny maniakalizm
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
osiągnął już tak "wysokie loty", że absolutnie prawidłową pracę wtryskiwaczy zdiagnozował jako .... popękane krzywki wałków rozrządu .... . Zresztą - między innymi za to bardzo go lubię i szanuję, bo gdyby wszyscy byli tak przewrażliwieni na punkcie swoich niuniek jak Paweł, to nie byłoby potrzeby jakiegoklwiek sprawdzania samochodów podczas zakupu używek
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Dlatego proszę - potraktujcie jego skargi na twardą pracę silnika z przymrużeniem oka. Paweł żąda od swojego diesla bardziej aksamitnej pracy niż odgłosy benzynowego W12 ...
![n :):](./images/smilies/052.gif)
.
Uff ...
![n :diabel:](./images/smilies/020.gif)
. To narazie tyle, a jeśli coś niechcąco pominąłem - chętnie doprecyzuję. Na zakończenie powiem tylko tyle - trudno będzie znaleźć w całym PL drugą tak wychuchaną i żywotną S-line jak ta od Pawła.
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)