.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 20:13:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI] wymiana termostatu i ERG ... co jeszcze ?
PostNapisane: 26.paź.2007 09:09:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Witam,

zabieram się za wymianę termostatu oraz czyszczenie ERG (+ ustawienie kąta wtrysku...)

Proszę o opinie, co przy okacji powinienem zrobić, co sprawdzić, które uszczelki wymienić, jakie dokupić ?

... tak abym nie musiał tego robić za kilka miesięcy ponownie ;-)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 10:32:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
To jak już jesteś w okolicach EGR to może warto wymienic odme i może wyczyścić kolektory ..?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 10:39:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
koniecznie wymienić odmę - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 10:46:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):


Szefie :-( w poprzednim poście nie było o tym mowy :-( to kolejny koszt i to całkiem spory... ;-)

mam to zakupić w ASO i wymienić ? (wszystko + uszczelki ?)

ps. zgodnie z tym co Koledzy radzą, postępuję zgodnie z tym co mówi Meszrum ! :-)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 10:48:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Wymieniaj bez gadania ..... :P :P :P

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 11:16:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Maćku,

poprzedni post był o logach i niemocy auta.
powinieneś wymienić odmę - robisz to tylko raz. jeżeli chcesz cieszyć się autem, to musisz przejść niestety przez żmudny proces odburaczania auta.

masz co robić:
- ustawienie kąta wtrysku;
- dokładna analiza szczelności całego dolotu od IC do T;
- wymiana filtrów powietrza i paliwa [oba Knecht]
- wymiana termostatu;
- czyszczenie EGR;
- wymiana odmy;
- podmiana N75 i logowanie dynamiczmne 011;
- odpięcie wydechu przed katalizatorem i logowanie dynamiczne 011.

generalnie, to nie są straszne kwoty: odma 230 PLN, termostat 70 PLN, filtry ok. 180 PLN.
jak znam rzeczywistość, to dojdzie do tego wymiana przepływomierza [ale o tym będziemy myśleć na końcu].


w serwisie pojechałbyś za to [plus wymyślona robocizna] 3x tyle.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 11:48:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):
Maćku,

poprzedni post był o logach i niemocy auta.
powinieneś wymienić odmę - robisz to tylko raz. jeżeli chcesz cieszyć się autem, to musisz przejść niestety przez żmudny proces odburaczania auta.

masz co robić:
- ustawienie kąta wtrysku;
- dokładna analiza szczelności całego dolotu od IC do T;
- wymiana filtrów powietrza i paliwa [oba Knecht]
- wymiana termostatu;
- czyszczenie EGR;
- wymiana odmy;
- podmiana N75 i logowanie dynamiczmne 011;
- odpięcie wydechu przed katalizatorem i logowanie dynamiczne 011.

generalnie, to nie są straszne kwoty: odma 230 PLN, termostat 70 PLN, filtry ok. 180 PLN.
jak znam rzeczywistość, to dojdzie do tego wymiana przepływomierza [ale o tym będziemy myśleć na końcu].


w serwisie pojechałbyś za to [plus wymyślona robocizna] 3x tyle.


wszystko rozumiem i przechodzę do działania, dziś zakupię wszystkie elementy (oprócz przepływki ;-)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 11:51:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nie wiem czy czegoś nie przeoczyłem :) ... ale mając wszystko wybebeszone do wymiany odmy i EGR ... byłoby barbarzyństwem nie zajrzeć do wałków ... :): .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 12:05:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Piotruś napisał(a):
Nie wiem czy czegoś nie przeoczyłem :) ... ale mając wszystko wybebeszone do wymiany odmy i EGR ... byłoby barbarzyństwem nie zajrzeć do wałków ... :): .
:peace:


Proszę dwa słowa na ten temat, co mam oglądnąć i na co zwrócić szczególną uwagę... (czy przy okazji wymienić jeszcze jakąś uszczelkę ?

I jeszcze jedna sprawa ;-) przy 2 wtryskach te oringi gumowe troszkę mi się pocą... mogę je sam wymienić ? ma ktoś może nr. katalogowy tych "gumek" ? :-)

ps. wybaczcie, wiem że to jest na forum, ale skoro mam już tak wszystko jasno przedstawione to proszę jeszcze o ten wątek :-)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 12:24:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Maciek1024 napisał(a):
Proszę dwa słowa na ten temat, co mam oglądnąć i na co zwrócić szczególną uwagę... (czy przy okazji wymienić jeszcze jakąś uszczelkę ?


Wpisz do szukajki "wałki rozrządu V6". Wyświetli Ci się kilkadziesiąt wyników ... .Chodzi o to, żeby zajrzeć tutaj (oczywiście po obu stronach silnika):
Obrazek
i ocenić stan krzywek (każdej z osobna). Należy jednak zaznaczyć, że nawet gdyby wałki były absolutnie idealne, to nie wiadomo co się dzieje pod dźwigniami zaworowoymi. W przedstawionym wyżej silniku wałki są niemal jak nowe, a jedna główka hydropoychacza już odpadła w całości, wiele innych jest na skraju wyczerpania, z jednego popychacza wyskoczył "tłoczek", brakowało jednej podkładki na trzpieniu zaworowym.
Z wyżej wymienionych powodów nie powstrzymałbym się od podniesienia wałków i zweryfikowania hydrauliki !!

Maciek1024 napisał(a):
I jeszcze jedna sprawa ;-) przy 2 wtryskach te oringi gumowe troszkę mi się pocą... mogę je sam wymienić ? ma ktoś może nr. katalogowy tych "gumek" ? :-)


Tych gumek ASO nie oferuje oddzielnie (tylko z deklami). Meszrum wspominał, że Diagtronik uszczelnia je silikonem od BMW - ja chyba nie miałbym odwagi :): .
Inny user wspominał, że kupił "zamienniki" gdzieś (zdaje się) w Krakowie.

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 12:32:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2007 16:41:36
Posty: 96
Lokalizacja: Beskid Sadecki
Piotruś napisał(a):


Obrazek






Czy znam te walki, a raczej powinienen znac? :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 12:35:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
meszrum prostuje info od Piotra: nie Diagtronik stosuje ten patent, lecz Voss stosował [moderator na forum Diagtronika].

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 12:42:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
falco napisał(a):
Czy znam te walki, a raczej powinienen znac? :P


Tak Piotrze ;) :peace: ... . Komplet fotek dostaniesz niedługo i wszystko zrozumiesz bez mojego komentarza. Hydraulika w Twoim autku poprostu nie istnieje ... .

Obrazek

Po kilkugodzinnym nurkowaniu w czeluściach silnika - udało się odnaleźć szczątki główki hydropopychacza ale podkładki z trzpienia zaworowego niestety nie ... :/ :/ :/ :507: :banghead: :cry2: .

PS: Dźwigienki zaworowe dzisiaj pakują się w drogę z magazynu w Kassel ;) .
PS 2: Wodzu ( :peace: ) - przepraszam i dziękuję za sprostowanie :-) .

:607: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 13:30:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2007 16:41:36
Posty: 96
Lokalizacja: Beskid Sadecki
Piotruś napisał(a):
PS: Dźwigienki zaworowe dzisiaj pakują się w drogę z magazynu w Kassel ;) .




I to jest dobra wiadomosc :)
dzieki :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 12:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2007 22:40:34
Posty: 56
Lokalizacja: Kalisz \ Poznań
Witam koledzy
meszrumie gdzie i kiedy kupiłeś odme za 230? bo ja właśnie wróciłem z serwisu w kaliszu, za odme zawołali 301,60... nie wziąłem bo za tydzień bede w poznaniu i myśle, że prosto od kulczyka będzie taniej :D
za zestaw z postu carla o wymianie odmy+czyszczenie EGR wyszło... 431zł
nie żebym narzekał na koszty, tylko skoro można znalesc taniej... :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 12:49:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Adziol,

telefon w dłoń i dzwoń so ASO Audi/VW/Skody w całym regionie i pytaj o ceny po nr części. w końcu znajdziesz za 220 PLN [albo może i taniej].

rozbieżność cen w ASO jest czasem zaskakująca [nawet do 40%].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: