.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 20:14:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 17:38:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Ja podam swoje jak doprowadze wtryski do ładu bo po wymianie końcówek na dwóch cylindrach mam korekcje jak przy 800tyś przebiegu.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 17:54:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
AFB 1998r. przebieg 253.000 km

(3v2) -0,43
(1v2) -0,51

(6v2) -0,98
(4v2) -0,98
(5v2) -0,75

wartości falują +/- 0,04
paliwo BP Ultimate


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 12:23:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2007 08:42:28
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
80 B4 1Z
Przebieg 301 tys km. nie dam glowy czy rzeczywisty

Grupa 013:
0.59 2.43 -0.94
0.59 2.43 -0.94

powyzsze dane po przejechaniu 30km,
ponizsze po zgaszeniu i ponownym uruchomienu silnika

2.31 4.67 1.73
2.31 4.67 1.73

_________________
byl: [80 B4 1.9TDi 1Z AVANT]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 13:27:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jas73 napisał(a):
Grupa 013:
2.31 4.67 1.73


:galy: :galy: :galy:


p.s [nie mam kiedy zapiac lapka :/ ]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 13:38:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2007 08:42:28
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
spanky napisał(a):
jas73 napisał(a):
Grupa 013:
2.31 4.67 1.73


:galy: :galy: :galy:


p.s [nie mam kiedy zapiac lapka :/ ]


takie dane zapisaly sie w vagu wiec takie wkleilem ... abstrahujac od wartosci korekcji czy to jest normalne ze po dluzszej trasie sa inne wyniki niz po wylaczeniu i wlaczeniu silnika? to zjawisko jest u mnie powtarzalne. co to moze oznaczac?
wtryskiwacze byly sprawdzane, nie leja, cisnienie otwarcia 175 - 185. kompresja silnika 31 - 33

_________________
byl: [80 B4 1.9TDi 1Z AVANT]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 18:49:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
2.5 TDI AFB 1999r. uwaga, jak dotąd największy przebieg 305tys.km.:D Czemu wasze auta mają tak mało na szafie?? :peace:

013:
-0,08, 0,08
014:
-0,63 , -0,71, -0,55


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 17:40:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Moje korekcje, na szafie 120 tyś. ale nie orginale :( (realnie ok. 200 tyś.), silniczek niedogrzany:
-0,75 -0,35 -0,6 -0,3 -0,8

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 22:55:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Co jest Panowie - temat Was nie interesuje ? :)

Wpisywać mi się tutaj, a nie zadawać na PW bzdurne pytania:

Carl, nie wiesz może po czym meszrum rozpoznaje przebieg auta ? :peace:

Odświeżam i nadal zachęcam do współpracy :):


[+]
jeszcze jedno:
dane, które zbierzemy pozwolą nam na określenie, czy jest możliwe zdiagnozowanie "raka" V6 2,5 TDI - czyli padniętej hydrauliki (pospadanych pastylek, wytartych dźwigienek) na podstawie odczytu korekcji...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 23:03:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Scania 114 380ps 2000r
R6 TD PD
przebieg: ok. 1.320.000

a. -2
b. 2..3
c. 0
d. -1
e. -1
f. 0

pistolety bedą wymieniane na nowe

:diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 23:09:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Mauzer napisał(a):
Scania 114 380ps 2000r
R6 TD PD
przebieg: ok. 1.320.000

a. -2
b. 2..3
c. 0
d. -1
e. -1
f. 0

pistolety bedą wymieniane na nowe

:diabel:


Mauzer, po korekcjach widać, że przebiegu masz grubo powyżej 2,5 miliona kilometrów, z czego 1758362 km na opałowym... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 00:09:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
niby 170 tys km :P

Obrazek

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 11:25:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
AEL przebieg 370 tys
0.25 / 0.38 / 0.18 / 0.76
co ciekawe jak podniose dawke na VAG to korekty sa takie
-0.36 / -0.24 / - 0.15 / -0.05
Mam hexa wiec sprawdze jakie sa korekty w BMK i tez podam tylko musze dostac VAGa nowszego

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 02:40:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Co jest Panowie - temat Was nie interesuje ? :)


Carlątko ( :peace: ) ... . Oczywiście, że interesuje ;) . Bardziej niż myślisz :) .

carlnova napisał(a):
Odświeżam i nadal zachęcam do współpracy :):


OK :-) . Podejmuję rękawicę ;) .

carlnova napisał(a):
[+]
jeszcze jedno:
dane, które zbierzemy pozwolą nam na określenie, czy jest możliwe zdiagnozowanie "raka" V6 2,5 TDI - czyli padniętej hydrauliki (pospadanych pastylek, wytartych dźwigienek) na podstawie odczytu korekcji...


Karol - pamiętasz jeszcze ten wątek (??) :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
??

AUDI A6 AFB Tiptronic, z licznikowym przebiegiem 201000 km. .
Wałki okazały się zużyte raczej w niewielkim (do średniego) stopniu ale tylko na sporadycznych krzywkach (większość była idealna). Dźwignie zaworowe - to już prawdziwy koszmar - ale taki dosłownie nie do opowiedzenia - poprostu masakra w najbardziej dosłownym znaczeniu. To samo z podkładkami na zaworach. Dla urozmaicenia sytuacji hydropopychacze jak fabrycznie nowe, ale ja wiem dlaczego ... . Poprzedni własciciel - kiedy kilka dźwigni pospadało - postanowił pozbyć się problemu najtańszym kosztem. Założył nowe "hydro", cała reszta została stara, a samochód trafił do sprzedaży. Oszust uniknął kosztownej naprawy (oprócz hydropopychaczy), a nasz Kolega Tomek - "wsiadł na minę", trochę pojeździł i odstawił auto do naprawy w ostatnim z ostatnich momentów.
W wolnej chwili wstawię fotki, sam zobaczysz do czego ludzie są zdolni ... .

W kazdym razie było tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fde ... 0230e.html

i tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/530 ... 48563.html

A teraz jest następująco:

Obrazek Obrazek

Powyższe wartości przede wszystkim są wynikiem:
- regeneracji wałków
- nowej hydrauliki zaworowej (popychacze, dźwignie i podkładki - wszystko ori z ASO)

Co do korekcji na szóstym cylindrze - wykazuje tendencję malejącą :D . Być moze potrzeba trochę czasu np. na wypalenie nagarów w komorze spalania, ewentualnie na ponowne "dotarcie zaworów" (wszak pracują teraz w nowym zakresie :): ). W każdym razie po pierwszym zagrzaniu silnika (bezpośrednio po naprawie) korekcja wskazywała minus 1,5, teraz - po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jest wyraźnie lepiej :) . Mam nadzieję, ze ciężka stopa Tomka i odrobina Mixola nawet szósty cylinder sprowadzą do stanu jak reszta :P (chociaż i tak aktualne wartości pozostają z dużym zapasem do zaakceptowania !!) .

Myślę, że okazane logi mówią same za siebie i wątek można już zamknąć :d :D :diabel: . Odpowiedź na Twoje pytanie jest wyczerpująca :P :diabel: .

:-) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 13:23:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Piotruś a czy można się doszukać jakiś zależności pomiędzy zużytymi krzywkami/małym otwarciem zaworów a korekcją na danym wtryskiwaczu??. Czy korekcja zawsze jest większa jeżeli układ zaworowy jest nie sprawny?.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 14:08:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wojtek_2 napisał(a):
Piotruś a czy można się doszukać jakiś zależności pomiędzy zużytymi krzywkami/małym otwarciem zaworów a korekcją na danym wtryskiwaczu??. Czy korekcja zawsze jest większa jeżeli układ zaworowy jest nie sprawny?.


zasadą jest, że jeżeli [prawdziwy] przebieg nie jest duży [np.: 200 000 km], a korekcje sięgają +/- 2.00, to problem może leżeć w środowisku hydrauliki.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 15:08:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Myślę, że okazane logi mówią same za siebie i wątek można już zamknąć :d :D :diabel: . Odpowiedź na Twoje pytanie jest wyczerpująca :P :diabel: .

:-) :peace:


Witaj, Piotrze :peace:
Tak... Rzeczywiście jak zwykle można na Ciebie liczyć... :)
Pięknie pokazałeś zależność korekcji wtryskiwaczy od hydrauliki.
I teraz tak:
Widać jak na dłoni, że w silniku o przebiegu do 200 tys. km korekcje nie powinny przekroczyć wartości circa 0,5 mg/skok - niezależnie czy w plusie czy w minusie. Oczywiście zakładając, że V6 jest zdrów jak ryba i hydraulika nie jest jeszcze w takim stanie jak u TomkaM. Wszystko inne rzeczywiście można postrzegać jako początek lub nawet zaawansowane stadium nieuchronnie zbliżającej się tragedii.
Jednak wnioski nasuwają się same i pięknie to zobrazowałeś - chorobę można z dużym prawdopodobieństwem wyczytać z logów 013 i 014.
Mamy jeszcze wciąż za mało danych - jednak z tego co już jest można wysnuć wielce prawdopodobne teorie.

I teraz tak:

1. Jako, że temat dotyczy przede wszystkim korekcji - proszę Cię o opinię - intryguje mnie moja korekcja na czwartym cylindrze zdecydowanie odstająca od pozostałych (1.05 mg/skok w plusie) podczas gdy pozostałe układają się na bardzo zadowalającym poziomie. Czwarty cylinder to ten, którego krzywki widoczne są po odkręceniu korka wlewu oleju - uwierz mi wałki oglądane przez BOSCH Service i mnie osobiście podczas wymiany rozrządu są w bardzo dobrym stanie - nie widać oznak "cancera" ;) wiem jednak że to za mało - krzywki i wzniosy mogą być OK, a hydraulika może już nie istnieć. Voss co prawda mówił mi żebym się nie martwił korekcją na poziomie 1,05 mg/skok, ale... zawsze jest jakieś ale... :)
Czy jest jakiś inny sposób na dokładną diagnozę oprócz podniesienia wałków do góry ? Jeżeli nie, będziesz miał okazję i niewątpliwą przyjemność zapisać mnie w swoim zapełnionym po brzegi terminarzu na "uroczystość" wymiany hydrauliki i jeszcze dodatkowo zobaczyć mordę Carla :D :peace:
Mógłbym to zrobić sam, ale... jestem tylko elektromechanikiem :jezor:

2. Sprawa druga:
Niniejszy topik chciałbym też wykorzystać na oznajmienie światu Twojej teorii o zbawiennym wpływie 200g mixola / na zbiornik - na zmniejszenie korekcji wtryskiwaczy - badania prowadzone są nadal - ale już z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że to działa - korekcje spadają przy "uszlachetnianiu" ON śmiesznym mixolem i mogę to powiedzieć już po przejechaniu dystansu na pięciu zbiornikach :!!: :):

Na razie tyle...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 16:05:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Carlnova zalej biodiesla typowego , ma taki ciemniejszy kolor i mozna go zatankowac w Zgorzelcu , Swiecku oraz Pomellen lub w europie zachodniej. Korekcje bedziesz miec rowne . Sprawdzalem to na AEL . Odchylki pomiedzy cylindrami sa wtedy minimalne. Slinik chodzi ciszej i zero ciemnego dymka. W Twoim przypadku glowica pompy wtryskowej do wymiany i bedzie ok. Mam nowszy VAG (dziekuje koledze z forum) i sprawdzalem jak to jest z BMK przebieg ponad 120 tys km. Pokazuje wszystkie wtryskiwacze

-0.15 / -0.12 /-0.12 / -0.18 /-0.12 /-0.10
oryginalne wtryski , nic nie bylo robione przy silniku paliwo Vpower o dziwo korekcja nie skacze wiecej niz 0.05

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 16:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2007 20:46:54
Posty: 224
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Pyrzowice
koledzy chetnie dopisze swoje pomiary tylko czy to chodzi o podanie max wartości z kolumny kazdego cylindra w moim przypadku 4 -ech?

_________________
A4 B8 Avant '14 1.8 CJEB
Było:
Audi A4 B8 '10
BMW E90 '07
A4 B7 Avant '06 1.9 TDI BRB
A6 Avant '03 1.9 TDI - AWX
VW GOLF IV 1.9 TDI '99
VW GOLF II 1.6 '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 20:17:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Peszko napisał(a):
koledzy chetnie dopisze swoje pomiary tylko czy to chodzi o podanie max wartości z kolumny kazdego cylindra w moim przypadku 4 -ech?


Tak... ale możesz też podać uśrednione - nie powinny się różnić zbyt dużo.

Jack :) mówisz, że tankowanie biodiesla rozwiąże problem ? :): Często jestem w Pomellen

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 20:24:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2007 20:46:54
Posty: 224
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Pyrzowice
Wiec już podaje:
1.9 AWX 171 200 km

-0.47 ; -0.59 ; 0.16 ; 0.87

skąd może wynikać róznica ze 4 dość dużo różni się od pozostałych, zaznacze że mam do ustawienia rozrząd bo jest źle synchronizowany co wyszło z ostatnich logów i jeszcze tego nie skorygowałem i może to z tego?.

_________________
A4 B8 Avant '14 1.8 CJEB
Było:
Audi A4 B8 '10
BMW E90 '07
A4 B7 Avant '06 1.9 TDI BRB
A6 Avant '03 1.9 TDI - AWX
VW GOLF IV 1.9 TDI '99
VW GOLF II 1.6 '92


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: