.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 05:49:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 19:12:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
Sopelek napisał(a):
Ale przecież to żaden problem... u mnie Pan Kefir200 ( który już zakończył zabawy z nieswoimi autami ) Zaaplikował program na 0,8 i usunął odcinkę i do tego twardsza sprężyna w WG :) Cała filozofia :) Auto z najzdrowszym silnikiem i z zestawem od Kefira po shamowaniu miało 216KM :) Więc można można :)


Tak z ciekawości zapytam jaką sprężyne zastosowaliście?
U mnie na ori sprężynie żadko dochodzi do 0,7 (na BC) a mam pewnie ten sam program co Ty :diabel:

P.S
Tak z ciekawości ile moja ośka może mieć do setki na tym sofcie?
Wybieram się na hamownie i niemogę sie wybrać a do G-techa też dostępu nie mam :diabel:

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 21:14:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
A mój KG daje sie modyfikować?? Jak??

Ktoś jest w stanie odpowiedzieć na pytania które zadałem wczesniej??

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 01:15:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Da się wycisnąć w KG prawie jednego bara i komputer nadal będzie spełniał swoją rolę, ale to tylko przy 100% sprawnym wtrysku - czytaj co najmniej wymienionych wtryskach na nowe i 100% sprawnej pompie paliwa i przy wyeliminowanych wszystkich niedomaganiach auta. Jeździłem takim KG kilka lat, ale częściej na 0,8-0,9 bara. W przypadku olania któregokolwiek zastrzeżenia, silnik umiera w 15 minut jazdy za miastem z butem w podłodze - też sprawdziłem. W stresie ładowałem 1,2 bara, ale spalanie detonacyjne występowało za często i rozrywało mi IC.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 09:17:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 09:49:48
Posty: 76
Lokalizacja: Gliwice
no jak masz takie doładowanie to może i ma takie przyśpieszenie,
ja tam i tak po mieście jeżdzę spokojnie wiec mi tam nic nie trzeba.
Jedyne co to czasemm jestem pełen podziwu dla kierowcy widząc wrak jakiegoś samochodu pedzący z zawrotną szybkością.
Ja u siebie na gazie 1 gen mam do 100 jakieś 12 s.
na paliwie mam poniżej 10, bo zwężka swoje robi.
Ostatnio wymieniałem gume między ic a kolektorem -założyłem sobie na próbe
bez zwężki to po 1 odpaleniu zero wolnych obrotów. musiał być reset kompa i potem jakos się opamietał ale przyznaję że róznica była naprawdę bardzo duża w mocy i przyśpieszeniu.
Zresztą mam pecha bo po każdej mojej zwariowanej jeżdzie coś mi się zepsuje ,zawsze jakaś bzdura ale dająca sie we znaki .Choć na drogach szybkiego ruchu prędkość przelotowa zawsze 160.Ostatnio pędziłem jakieś 180kilometrów autostradą do Wrocławia i spowrotem z prędkością 160-190
spalanie ET95 wyszło 12 litrów.
Koledze _kruk_audi_200_ proponuje znależć dobrego gazownika bo splanie ma z kosmosu albo wywalenie gazu i doprowadzenie auta do porządku
lub danie sobie spokoju i przyzwyczajenie sie do tego co ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 09:56:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Cytuj:
mam pytanie do tych którzy się orientują:
1-ten zawór w tym regulatorze zamyka sie jak ten precik do niego dociska czy jak nie dociska??
2-uzwojenie jak dostaje napięcie to zamyka zawór czy otwiera??
3-co robi podcisnienie w nim??
4-czy ta dziórka w regulatorze powinna byc zaślepiona czy nie??
5-czy u was tez jak u mnie przez tą dziórkę zasysa powietrze??
6-jak wyregulować po środku membrany śróbę dociskającą sprężynę??
POMOCY........


Nie wiem, czy wystarczająco się orientuję :): , ale to jest tak:
1. zawór zamyka się, kiedy 'pręcik' dociska blaszkę zaworu, ta blaszka zamyka otworki przelotów
2. grzałka zamyka zawór, to takie 'ssanie', czyli wzbogacanie mieszanki na zimnym silniku, grzałka (i temperatura bloku) nagrzewają bimetal, zawór powoli się zamyka, mieszanka staje się uboższa
3. podciśnienie (przy częściowym obciążeniu) przymyka dodatkowo zawór, a więc jeszcze bardziej zubaża mieszankę, przy pełnym obciążeniu (pedał w podłodze) jeśli silnik ma odpowiednią temperaturę ECU otwiera zaworek pełnego obciążenia, puszcza nadciśnienie i zawór wzbogaca mieszankę
4. już Ci pisałem, ja mam fabryczną zaślepkę z rozcięciem, ale skoro mi nie wierzysz - to pewnie nie uwierzysz w całą resztę, chyba niepotrzebnie to wszystko piszę...
5. nie, nie, NIE, NIE ZASYSA :!:
6. prawidłowa regulacja ciśnienia różnicowego wymaga trochę zachodu, wystrugania sobie manometru z trójnikiem, kabelka do pompy itp.

Mógłbym w przyszłym tygodniu zrobić opis co i jak. Jest tego trochę, jeśli się chce zrobić porządek z zasilaniem. Jesteś pewien, że będzie Ci się chciało to wszystko zrobić? Czy przeczytasz, stwierdzisz 'za dużo zachodu' i znowu podłączysz gaz? I tak w kółko?

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 11:34:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 318
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
_kruk_audi_200_ napisał(a):
A mój KG daje sie modyfikować?? Jak??



Chyba każdy jest tego samego zdania co ja ... Doprowadź auto najpierw do serii (182 kuce to nie mało) i dopiero myśl o modyfikacjach ... A napewno zapomnij o np. 0,9 bara na gazie :)

_________________
Audi 200 C3 turbo quattro
Audi Q7 4L 3,0 tdi
Audi 100 C3 2,3
Audi A3 8L 1,8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 15:00:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
sopelek pytałem o możliwość modyfikacji a nie o to czy powinienem doprowadzic silnik do ładu. Bo sam o tym wiem....

A u mnie bimetal zdaje sie odciągac precik od zaworu otwierajac go. Zbadam to jeszcze dokładniej ale chyba tak. A konstrukcja tego urządzena wydaje sie taka że powinno ciągna powietrze.

Wyjście jest jedno. Rozbiore .Fotki porobię i zamieszcze do oceny.. zajmię to chwile.

PS. dzis spotkałem znajomwgo 3 właściciela przede mną. Muwił żebym nie ruszał śróbki na turbinie bo jak kiedyś grzebali to po szaleństwach zostały dzióry w tłokach.
I silniczek remoncik przeżyło... Zna sie koleś to informacji troche od niego jeszcze wyciągne. ..

<<<POZDRAWIAM>>>

tu zdjecia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

<<>> i po przeglądnieciu tego w/g mnie podciśnienie nic tam nie robi bo po przejściu przez otwór śróby w membranie i przez dzióbek w pokrywie regulatora napotyka wolność.

a bimetal jak sie nagrzeje to odpycha precik od zaworu i chyba otwiera go..

przez rurkę cały czas leci podciśnienie czy tylko jak turbo kreci to ciśnienie??

niech ktoś sie wypowię......

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 09:08:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
Mam taką myśl żeby zaślepić dziórkę po środku membrany[zdj.2]. W ten sposób komora[zdj.3] bedzie szczelna a po drugiej stronie membrany bedzie mogło panować podciśnienie [po zatkaniu tego zewnętrznego dzióbka]. Więc przy większych obr. podciśnienie sie zwiększy przesunie membranę, sprężyne w strone zaworu i zamknie go. Dobrze myślę??

PS. Kiedy jest podawane nepięcie na regulator i przez jaki czas?? I co nim steruję?? I w którą strone bimetal po nagrzaniu powinien sie odkształcać??

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 13:59:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
No to po kolei:

Tu masz schemat działania bimetalu (na górze zimny, niżej ciepły):
Obrazek

Tu przekrój regulatora, wolne obroty i częściowe obciążenie - w dolocie jest podciśnienie, membrana pcha bolec do góry, zamykając zawór:
Obrazek

Przyjrzyj się dokładnie: od dołu komora jest zamknięta przez Vollastmembran, od góry przez Dichtmembran, pośrodku jest osadzona szczelnie tulejka z przelotowym otworem. Otwór musi zostać, żeby nie stworzyć dodatkowej, szczelnej komory na samym dole.

A tu w momencie, kiedy mocno otworzysz przepustnicę - ciśnienie w dolocie jest zbliżone do atmosferycznego, membrana wraca niżej, otwierając nieco zawór:
Obrazek

Niebieskim kolorem zaznaczona jest komora, do której dostaje się pod/nadciśnienie. Nic nie ma prawa wydostać się poza nią.

Kiedy turbina zwiększa ciśnienie w dolocie ponad atmosferyczne, membrana wychyla się w dół, zaworek się otwiera, ciśnienie sterujące w rozdzielaczu obniża się jeszcze bardziej. Nie mam takiego rysunku, ale sam sobie to wyobrazisz.

EDIT: To sterowanie ciśnieniem/podciśnieniem trochę uprościłem - w rzeczywistości w KG nie jest tak prosto, ale to temat na kolejny opis.

Co do napięcia: jest podawane cały czas. Zasilanie jest podawane z tego samego obwodu, co zasilanie pompy paliwa. Pompa pracuje - bimetal się grzeje.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 14:50:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
Dziekuje!!! No to mi rozjaśniło. Wychodzi na to że przepuszcza "Dichtmembran". I dlatego zasysa powietrze.

Ale czy to bezpośrednio wpływa u mnie na spalanie??? Zobaczymy jak to naprawię.......

POZDRAWIAM i wielkie dzieki vezirr!!!

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 18:54:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
1-ile kg ma seryjnie ciśnienie doładowania??
2-to prawda że na turbinie jest "śróbka" którą można doładowaniem manipulować??
3-może jakiś dobry sposób na sprawdzenie szczelności dolotu ktoś ma i na sprawdzenie westegate??

Ps.mam już regulator tylko po niego musze podjechać... zobaczymy jak to bedzie.

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 14:48:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
Pomocy!!!
Mam reg.nagrzania silnika ale bez rurki na pod/nadciśnienie.

Obrazek

Bedzie pasował.Chociaż do czasu aż nie znajdę właściwego???

Pozdrawiam......>>>>

edit: założyłem ten i działa. Nie tak jak powinien ale działa. Zimny silnik wszystko w miarę ok. Jak trochę się nagrzeje to wolne obroty spadają i słabszy jest jak mu wstawiam. Dopuki nie wynajdę porządnego to ten bede trzymał. Rozebrałem stary i jest nie do odratowania ta mała membrana.

Może ktoś ma taki na zbyciu regulator??

POZDRAWIAM>>>

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: