od siebie dodam...
chip to popodnoszenie ogranicznikow (w uproszczeniu): skutkuje to tym, ze przy "gazowaniu" turbina wiecej laduje a pompa wiecej paliwa daje..Nie ma czarymary.. im wyzej podkrecone tym wieksze prawd, ze cos stzeli (ze 150 mozna i nawet na 200 podkrecic.."cel" 180-190koni chyba rozsadny)
O ilosci paliwa tylko kierowca i jego noga decyduje natomiast powietrza "leci" tyle ile wleciec moze bo w dieslu jak wiesz albo i nie nie ma przepustnicy (tuner nie moze zmienic „mieszanki”
poza sytuacja „butujemy”)
Mowi sie "zmiana softu" ale to modyfikacja map (czyli parametrow pracy oprogramowania, bardziej pasuje okreslenie "customizing")
Przy czipowaniu nie hamuj automata bo to niezdrowo: szacunek (zawyzony-) ) mocy odczytac mozna kabelkiem vagcom z tiptronica (z tym, ze mi w serii 160 kokazywalo juz:), teraz pokazuje mi jak w rajdowce, zreszta luknij jakie "kosmosy" w podpisach maja Ci z chipami od MTMu podobno.. wszystko z tiptronica poodczytywane )
te 700pln wydaje sie byc ciekawe.. byleby to nie polegalo tylko na wlutowaniu podstawek w miejsce oryginalnych kosci i wsadzeniu zamiennikow. Dowiedz sie jak poprzesuwaja Ci ograniczniki przed chipem (po co masz byc jak blondynka?) Tak czy siak popros aby Ci dali w pliku oryginalny Twoj soft (i tak go beda zczytywali bo pewnie nawet jakby gotowce wgrywali to pewnie przekopiuja mapy na Twoj oryginalny soft)
Podstawki i oryginalne kosci = mozliwosc powrotu do serii w 5min (np w celi diagnostyki jakiesj przyszlej usterki, chec zmiany softu itp).. lepsze to niz wlutowywanie
Soft skrzyni biegow (charakterystyka zmiany biegow i takie tam) byl pisany na okreslone parametry silnika i pewnie lepiej jest moze go dopasowanego na nowo ale nie zmienia to faktu, ze wiekszosc tunerow tego nie rusza i calosc dziala bez zadnych problemow (pod warunkiem, ze nie podniosa za bardzo momentu obrotowego... glupieje wtedy niektorym przy zmianie 4->5 przy pelnym bucie)
Nawet jezeli by Ci poza softem dla skrzyni napisali wiersz milosny i go wyrecytowali nie zmienia to faktu, ze mechanika skrzyni biegow (tez charakterystyka poslizgu skrzyni
czyli ten efekt polsprzegla) pozostaje niezmieniona
Po chipie auta z tipem niezaleznie czy zrobia go w reklamowanym na forum zakladzie czy w stodole u frania na wsi podczas libacji, pierwsze co to pelny but i sprawdzasz czy dobrze zmienia z 4 na 5
Problemu z pompa wspolczuje szczerze.. urzadznie skomplikowane, drogie w naprawie, samo zdemontowanie i zamontowanie to juz koszt, latwo trafic na naciagacza (bo nie umie naprawic, bo wymysla usterki by podbic cene), zakres prac dla Ciebie nieweryfikowalny, wynik niepewny. Mozna czasem oddac pompe swoja + kase i odebrac regenerowana z gwarancja (tyle ze i tak musztarda po obiedzie bo zaczales juz w nia kase wkladac.. moze i lepiej, zycie poakze)
Jedno jest pewne: zainwestuj troche czasu i naucz sie diagnostyki vagcom (kabelek to grosze na allegro), zweryfikuejsz (w jakism tam ograniczonym zakresie) stan tej pompy po naprawie, ustawienie rozrzadu, jakos chipa itp (zreszta diagnostyka mozesz sie w przyszlosci nie raz uchronic przed kosztami/je zredukowac)
Wie, ze niektorzy pompiarze nie majac specjalistycznych toole (tego "stolu") i tak podejmuje sie napraw tej pompy (demontuja, wysylaja do naprawy, odbueraja a Ty placisz za naprawe, wysylke i marze) - jezeli na taki uklad idziesz zlec od A do Z w jednym miejscu wszystko by nie bylo ze wszyscy lekarze wykonali dobrze robote a pacjent zszedl
Ponoc jest tak, ze kupa awari pomp VP44 to awaria elektorniki tanio naprawialna (tanio w materialach
placisz za wiedze tego kogos) z tym, ze tez "ponoc" awaria elektroniki bywa pochodna niedomagan mechanicznych pompy (tematu nie zglebialem bo nie musialem ale moze Ty powinienes)
W twoim aucie (jak i w moim...) kicha jest to, ze polowa czynnosci serwisowych przy silniku wymaga sciagniecia przodu (koszt) wiec przemysl co przy okazji zrobic/zlecic.. u mnie przy ksenonach wymiana postojowych to byla juz niezla gimnastyka (dochodzi termostat, pompa wody, milion rolek prowadzacych czy napinaczy, uszczelnienia waciekow, walki rozrzadu i pewnie jeszcze kupa innych gratow - zrob raz a porzadnie to co grzebania wymaga/niedlugo wymagac by musialo)
Wstrzymaj sie z czipem naprawde po odbiorze auta.. poobserwuj je i jak bedzoesz mial 100% pewnosci, ze jest sprawne to chipuj
Pozdrawiam,
Przemek