.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 21:30:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9TDI 90KM] brak mocy i pulsacyjne przyśpieszanie.
PostNapisane: 08.lis.2006 17:55:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
PODCZAS JAZDY przy obrotach ponad 2500 silnik przyśpiesza pulsacyjnie (wskazówka obrotomierza nie skacze góra -dół tylko normalnie idzie do góry). Ta pulsacja jest odczuwalna bardzo delikatnie, generalnie jest tak jak by troche koni po drodze uciekło do lasu. Co to moze byc czy to wina paliwa czy może filtr paliwa do wymiany. Powiem że miałe pół baku paliwa zatankowanego na Orlenie a druga połowę (tj 33litry) dolałem na stacji "dziadoskiej". Co to moze być ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 10:27:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Witam

Mam ten sam objaw w swoim bolidzie. Ale pulsacja jest duzo bardziej odczuwalna,ja bym powiedzial szarpanie. Dzis bede na diagnostyce wiec pewnie bede znal przyczyne. Najprawdopodobniej nastawnik w pompie
wtryskowej. U Ciebie widze zaczyna sie bardzo delikatnie. U mnie to się stalo z dnia na dzien i bylo bardzo odczuwalne.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 16:02:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
napisz jak będziesz wiedział o co to chodzi ? co to było ? i jaki jest koszt naprawy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 20:22:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Heh przerwany byl jakis przewodzik ktory dochodzi do jednego z wtryskiwaczy - jakby wyzszego. Zlutowali i - jak ręką odjoł... Przy okazji sprawdzili mi kąt wyprzedzenia wtrysku.

pozdr

PS
U Ciebie obajw wskazuje na nastawnik w pompie wtryskowej mowili mi ze to sie wlasnie tak zaczyna najpierw delikatnie a potem coraz czesciej aha i ze wtedy falują wolne obroty. Jakby co mam namiary na goscia w Nadarzynie co robi te rzeczy, zresztą jest to info z forum.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 20:46:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
wczoraj i dziasiaj jeździłem i tylko mam delikatny brak mocy (jak by coś przytkane było albo ON do bani). A na wolnych obrotach mi nic nie faluje chodzi lux. Tylko jak miałem powyżej 2500 to mi delikatnie pulsacyjnie przyspieszał. Jutro jade do mechanika i ma mi sprawdzić filtr paliwa bo moze to wina filtra lub ewentualnie paliwa bo nie zalałem na DOBREJ stacji (30litrów miałem z ORLENU i dolałem 30litrów do pełna na bylejakiej stacji). jutro sie okaże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9TDI 90KM] brak mocy i pulsacyjne przyśpieszanie.
PostNapisane: 10.lis.2006 19:59:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
rbs2360 napisał(a):
PODCZAS JAZDY przy obrotach ponad 2500 silnik przyśpiesza pulsacyjnie (wskazówka obrotomierza nie skacze góra -dół tylko normalnie idzie do góry). Ta pulsacja jest odczuwalna bardzo delikatnie, generalnie jest tak jak by troche koni po drodze uciekło do lasu. Co to moze byc czy to wina paliwa czy może filtr paliwa do wymiany. Powiem że miałe pół baku paliwa zatankowanego na Orlenie a druga połowę (tj 33litry) dolałem na stacji "dziadoskiej". Co to moze być ?


jezeli objawy pojawiły sie po zalaniu dziadowskiego gnoju , to proponuje wyjezdzic dziadostwo zmienic filtr paliwa ,zalac dobry gnoj i zobaczyc co sie bedzie dzialo .....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 04:45:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Sprawdź paliwo
2. przeprowadź diagnostykę silnika
3. Sprawdź N75

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 09:02:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
wymineiłem filtr paliwa i jest dobrze, po wymianie pojezdziełem ostro i nic nie zauwazyłem. Zobaczymy jeszcze jak się bedzie spisaywał w trasie, ale w takądłuzszą sie wybieram dopiero za tydzień.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 16:47:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
rbs2360 napisał(a):
wymineiłem filtr paliwa i jest dobrze, po wymianie pojezdziełem ostro i nic nie zauwazyłem. Zobaczymy jeszcze jak się bedzie spisaywał w trasie, ale w takądłuzszą sie wybieram dopiero za tydzień.


pamietaj ... omijaj stacje z gnojem niewiadomego pochodzenia .....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 22:08:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
Odnośnie pierwszego postu. DZISIAJ przetestowałem samochodzik i na szczęście był to właśnie filtr paliwa furka chodzi jak nowa. Dzięki wszytkim za rady. Ale stacje z gnojem nieznanego pochodzenia OMIJAĆ. a teraz bede testował paliwak Orlen Verva, Shel VPower i BP Ultimate. Zaczynam je testować w takiej kolejności jak napisałem. Pierwsze leje na max Orlen Verva i jeżdże do tąd aż bedzie pusto w baku sprawdzam spalanie, przyśpieszenie itd, następne shel VPwoer i na koncu BP Ultimate. Zobaczymy które najlepsze

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 22:10:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:38:32
Posty: 33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
rbs2360 napisał(a):
Odnośnie pierwszego postu. DZISIAJ przetestowałem samochodzik i na szczęście był to właśnie filtr paliwa furka chodzi jak nowa. Dzięki wszytkim za rady. Ale stacje z gnojem nieznanego pochodzenia OMIJAĆ. a teraz bede testował paliwak Orlen Verva, Shel VPower i BP Ultimate. Zaczynam je testować w takiej kolejności jak napisałem. Pierwsze leje na max Orlen Verva i jeżdże do tąd aż bedzie pusto w baku sprawdzam spalanie, przyśpieszenie itd, następne shel VPwoer i na koncu BP Ultimate. Zobaczymy które najlepsze


No i które najlepsze , bo mam ten sam problem z falowaniem , ale narazie sie nie przejmuję , aż całkiem coś nie padnie .

Pozdr

_________________
AUDI FOREVER ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 22:13:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
NIe szukalbym przyczyn falowania obrotów w paliwie.... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: jak wyżej
PostNapisane: 04.sty.2009 01:36:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
przemik napisał(a):
NIe szukalbym przyczyn falowania obrotów w paliwie.... ;)


Fajnie, że Pan zabrał głos, ale prosiłbym o rozwinięcie tematu, bo szukamy przyczyny usterki, a nie dodatkowych zagadek !!

POZ
RG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2009 09:23:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
piwkooo napisał(a):
rbs2360 napisał(a):
Odnośnie pierwszego postu. DZISIAJ przetestowałem samochodzik i na szczęście był to właśnie filtr paliwa furka chodzi jak nowa. Dzięki wszytkim za rady. Ale stacje z gnojem nieznanego pochodzenia OMIJAĆ. a teraz bede testował paliwak Orlen Verva, Shel VPower i BP Ultimate. Zaczynam je testować w takiej kolejności jak napisałem. Pierwsze leje na max Orlen Verva i jeżdże do tąd aż bedzie pusto w baku sprawdzam spalanie, przyśpieszenie itd, następne shel VPwoer i na koncu BP Ultimate. Zobaczymy które najlepsze


No i które najlepsze , bo mam ten sam problem z falowaniem , ale narazie sie nie przejmuję , aż całkiem coś nie padnie .

Pozdr


Najlepiej pod wzgledem ekonomicznym na odcinku 1000km (testowałem każde z w/w paliw na odcinku 1000km z podobną średnią predkością) wypadła Verva, a BP pod wzgledem chyba mocy tak odczułem.

A odnosnie falowania to nie ma co gdybać na forum tylko zrobić diagnostykę. A u mnie przyczyna spadku mocy był uszkodzony czujnik ciśnienia atmosferycznego (koszt naprawy z diagnostyką 300ł). Ale przyczyn może być wielu.

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 22:12:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
NIe szukalbym przyczyn falowania obrotów w paliwie.... ;)


a dlaczego nie ... :?:
od tego sie zaczyna a konczy na nastawniku i takich tam ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 09:47:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tankowalem roznoraki syfex do mojego 1Z/AFN - verwy, vpowery, auchany, BIO, i tzw "paliwo nieznanego pochodzenia" :): - zawsze idealnie rowno pracowal na wolnych obrotach.
Raczej przyczyn falowania szukalbym w nastawniku i jak to nazwales "takich tam"... :)

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 10:39:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
Tankowalem roznoraki syfex do mojego 1Z/AFN - verwy, vpowery, auchany, BIO, i tzw "paliwo nieznanego pochodzenia" :): - zawsze idealnie rowno pracowal na wolnych obrotach.
Raczej przyczyn falowania szukalbym w nastawniku i jak to nazwales "takich tam"... :)

Pozdr


Przemus ... bo raz lales lepsze raz gorsze [brudziles i czysciles] ... a zalewaj caly czas syf a nastawnik bedzie wygladal tak :

Obrazek

i prosze nie mow ze bedzie rowno pracowal ... jezeli wogole bedzie pracowal ...

taka prawda dobry gnoj to podstawa sukcesu ... a nastawnik przycina sie miedzy innymi od zlego gnoju ....

;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: