.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 22:01:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 20:42:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Nie problem jest odpowiednio dobrać graty, myślę, że kolega SebastianS może nam wszystko wypunktować co wybrać aby się sprawdziło ;)

Nie mam szczególnego pojęcia o montażu gazu, ale myślę, że nawet graty za 10tyś. nic nie dadzą bez odpowiedniego wystrojenia :peace:

Po to jest ten topic, by zadawać konkretne pytania i uzyskać konkretną odpowiedź, ale recepty i tak nie dostaniemy, w końcu to jego chleb powszedni :peace:

Cytuj:
Udzielę odpowiedzi zgodnie z prawdą, aczkolwiek jasno oznajmiam, że nie będę nikogo uczył zawodu i gotowego przepisu nie podam.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 22:55:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kolega SebastianS już powyżej wypunktował co dobre a co nie i widać, że naprawde dobre wtryskiwacze to prawie 2000zł dla silnika 2.2T a pewnie większość gazowników założyłaby standardową sekwejcne za 3000zł dlatego dobranie gratów jest rzeczą ważną ale żeby je dobrze dobrać trzeba mieć pojęcie o silniku który się przerabia i wychodzi na to, że ten 2.2T wcale nie taki zły do zagazowania jak go piszą... :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 23:00:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
hubos21 napisał(a):
kolega SebastianS już powyżej wypunktował co dobre a co nie i widać, że naprawde dobre wtryskiwacze to prawie 2000zł dla silnika 2.2T a pewnie większość gazowników założyłaby standardową sekwejcne za 3000zł dlatego dobranie gratów jest rzeczą ważną ale żeby je dobrze dobrać trzeba mieć pojęcie o silniku który się przerabia i wychodzi na to, że ten 2.2T wcale nie taki zły do zagazowania jak go piszą... :P

No i o to chodziło, żeby ludzie zrozumieli, że to nie jest jakiś demon, tylko normalny silnik spalinowy, podlegający takim samym zasadom, jak każdy inny, więc normalnie można go gazować, tylko z głową.

Co do wtrysków - wymieniłem takie, które mozna założyć z gwarancją prawidłowej pracy. Keihiny wymieniłem z obowiązku, choć ich cena zabija i osobiście uważam, że jest znacznie za wysoka, nawet w stosunku do jakości. Znacznie sensowniej wypadają Matrixy - listwa 4 cyl jest do kupienia za ok 500 PLN, problem w tym, że ciężko o listwy 3 cyl. (HD 533)a jeśli są - to praktycznie niemal za tą samą cenę.
Natomiast - rewelacją są dla mnie wtryskiwacze Magic Jet. MOżna je kupić pojedynczo, mają zadeklarowaną trwałość 300.000.000 cykli (matrix dla porównania: 500.000.000) a to jest mniej więcej 120-140 tys km. Koszt 5 sztuk Magic Jetów to około 300 PLN, czyli mniej, niż jednego Keihina! A gwarantuję, że na Magicach R5 turbo swobodnie pojedzie, nawet w takiej konfiguracji, jaką opisuje BILu, lub mocniejszej.

_________________________________________________

Z tym doborem gratów, to jest dziwnie... Właśnie dopiero co uderzył do mnie człowiek z S4, który ma reduktor... Tomasetto AT-09. Legendarny badziew, który generuje niedopuszczalne spadki ciśnienia powyżej 85-90 KM mocy... I taki syf w 2.2T! Jak to ma jeździć?
I niech mi nikt nie mówi, że gazownik nie wiedział... świadomie wstawił taki syf, bo, kurna, zarabia parę złotych więcej, kosztem MUROWANEGO zgonu silnika...

Tak mnie naszło - teraz napiszę o zagrożeniach wynikających z błędów w sztuce.

Co będzie jeśli wstawimy:

- za wolne wtryskiwacze: - żeby obsłużyć stabilnie wolne obroty, bedzie trzeba użyć mniejszych dysz i wydłużyć czas wtrysku LPG tak, żeby miescił się w zakresie pracy wtryskiwacza. Efektem będzie brak wydajności przy wyższych obciążeniach prowadzący do zubożenia mieszanki i w konsekwencji - uszkodzeń silnika (dziury w tłokach, przytarcia pierścieni, podskok głowicy, pęknięcia, wypalone gniazda i zawory)
- za mały reduktor: - od mocy granicznej dla jego konstrukcji, nie będzie on w stanie utrzymać stabilnego ciśnienia na listwach paliwowych LPG. W efekcie - sterownik wydłuży czasy wtrysków w ramach korekcji po ciśnieniu gazu, co przy za dużych spadkach (większych niż powiedzmy 0.2 bara) doprowadzi do braku czasu na dłuższe otwarcie wtryskiwaczy (nałożenie się kolejnych impulsów - wtrysk jest otwarty non stop i i tak brakuje wydajności) - skutki - przy mniejszych spadkach - błąd adaptacji sondy lambda, przy większych - jak powyżej
- kiepski sterownik: - wystąpią problemy związane z temperaturą. W fazie nagrzewania wystąpi falowanie wolnych obrotów, gaśnięcie, trudności z odpalaniem. Przy słabych korekcjach po ciśnieniu gazu, zwłaszcza w zestawieniu ze słabszym reduktorem moga występować błędy korekcji po sondzie lambda, wzrost spalania, uszkodzenia silnika od za ubogiej mieszanki. Dostaniemy kręćka od ciągłych wizyt u gazownika i przestawiania nastawów, żeby się objawy uspokoiły. W ciągu miesiąca zrozumiemy że tanio znaczy drogo i znienawidzimy LPG w swoim aucie.

Dlatego Bogdan mówi: Bankowy. Zakładajcie gaz u ludzi, którzy wiedzą, czym to się je, najlepiej, jeśli dysponują gruntowną wiedzą o układach wtrysku benzyny i zasadach ich działania. Bez tego narażeni jesteście na multum kłopotów.

Podkreślam - każdy samochód o zapłonie iskrowym i systemie wtrysku benzyny pośrednim (w kolektor) da się poprawnie zagazować i będzie chodził na gazie oddając całą swoją moc, bez szkody dla swojej trwałości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 18:32:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Piszesz niesamowite żeczy jakby nikt tutaj nie miał pojęcia o gazie...snujesz teorie które można pewnie znaleźć na googlach lub wikipedii :D :/
-czy ty naprawde nadal myslisz że nikt tutaj nie kładzie gazu lub nie ma o tym pojęcia??????

a propos 2.2T konkrety panie łady...

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 19:37:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
witam

widze ze dyskuja jest bardzo napięta :D ,może zapodam troche OT, ale troche konkretów.

Coprawda nie jest to silnik 5 cyl, ale był poruszony temat agisa. Pod reke nawinała sie toyota corolla 1.3 do wystrojenia na tym sterowniku :):.

Czasy wtrysków w tym silniku sa na poziome 1.8 ms. Także silnik wymagajacy pod wgledem dozowania gazu (full grupa).

I musze powiedziec że ten sterownik bardzo przyjemnie sie programuje, nie jest to moze 8 cud świata, ale ogolnie bardzo dobry, czas regulacji tego sterownika 1ms :): .

tu cieplutki wykres z hamowni:

Obrazek

góra sie troche rozjechała ,ale w samochodzie jest jeszcze kiepska listwa wtryskowa i czekamy na matrix'a serji bodajże XJ, jego zakres stabilnej pracy jest ponizej 2 ms, to bedzie mozna dołozyc jeszcze do pieca :619:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 20:21:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Mauzer napisał(a):
czy ty naprawde nadal myslisz że nikt tutaj nie kładzie gazu lub nie ma o tym pojęcia??????


Ty na pewno byś położył... ze swoją wiedzą. Na łopatki. Zwłaszcza w 7A, który wcale nie ma wedle Ciebie niskoomowych wtryskiwaczy, lub w A8, w którym rozjechana mapa gazu nie generuje wedle Ciebie rozjazdu adaptacji benzyny i skutkiem tego - trudności w uruchamianiu...

Jest takie powiedzenie - "Gó...no chłopu, nie zegarek". Dedykuję Ci go.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 20:26:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
szewek napisał(a):
...był poruszony temat agisa. Pod reke nawinała sie toyota corolla 1.3 do wystrojenia na tym sterowniku :):.

Czasy wtrysków w tym silniku sa na poziome 1.8 ms. Także silnik wymagajacy pod wgledem dozowania gazu (full grupa).

I musze powiedziec że ten sterownik bardzo przyjemnie sie programuje, nie jest to moze 8 cud świata, ale ogolnie bardzo dobry, czas regulacji tego sterownika 1ms :): .

....
góra sie troche rozjechała ,ale w samochodzie jest jeszcze kiepska listwa wtryskowa i czekamy na matrix'a serji bodajże XJ, jego zakres stabilnej pracy jest ponizej 2 ms, to bedzie mozna dołozyc jeszcze do pieca :619:

proponuję serię HD, w tym przypadku HD 344. Dużo trwalsza i bardziej bezawaryjna. Szybkośc na niemal tym samym poziomie, różnica na korzyść XJ to 0.2 ms.

A łatwość programowania to nie wszystko. Najłatwiej jest w Prinsie, bardzo łatwo w BRC, i cóż z tego, skoro wiele aut po prostu na tych instalkach nie pojedzie.

Co do Agisa, zobaczymy, jak skończycie, jak wypadnie sterownik przy zimnych startach, jak poradzi sobie z wahaniami ciośnienia na reduktorze. Właśnie - jaki macie reduktor?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 20:29:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
piekny wyklad, ale nadal odnosze wrazenie, ze jest to elaborat autowychwalajacy wiedze na temat instalacji LPG i rownie dobrze watek moglby sie nazywac "wszystko co chcielibyscie wiedziec o gazowaniu Dacia Logan, ale boicie sie zapytac".

apeluje o merytoryczna dyskusje, a nie osobiste wycieczki...

Seba - jeszcze konkretniejsze konkrety proszę...

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 22:45:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
SebastianS napisał(a):
proponuję serię HD, w tym przypadku HD 344. Dużo trwalsza i bardziej bezawaryjna. Szybkośc na niemal tym samym poziomie, różnica na korzyść XJ to 0.2 ms.


niby różnica minimalna, ale ma kolosalane znacznie ;)

po godzinach narad postanowione że zainwestujemy do testów w XJ zamiast HD, nawet żywotnoscia listwy. Zalezy nam na parametrach i osiagach. To taki samochod ekperymentalny ;)

jak tylko bede miał wykres z nią to zapodam (Choć to moze byc za jakis czas)

SebastianS napisał(a):
... wypadnie sterownik przy zimnych startach, jak poradzi sobie z wahaniami ciośnienia na reduktorze. Właśnie - jaki macie reduktor?


.. na gaz jest przełaczny po osiagnieciu przyzwoitej temperatury pracy inst. gazowej ;) a

co do reduktora to nie bede sie wypowiadał jaka to marka i model, żeby nie skałamać, ale jest to 90 KW i równiutko trzyma bez zająkniecia 1.1 bara :):

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 22:49:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
szewek napisał(a):
SebastianS napisał(a):
proponuję serię HD, w tym przypadku HD 344. Dużo trwalsza i bardziej bezawaryjna. Szybkośc na niemal tym samym poziomie, różnica na korzyść XJ to 0.2 ms.


niby różnica minimalna, ale ma kolosalane znacznie ;)

po godzinach narad postanowione że zainwestujemy do testów w XJ zamiast HD, nawet żywotnoscia listwy. Zalezy nam na parametrach i osiagach. To taki samochod ekperymentalny ;)

Daję głowę, że HD obsłuży ten samochód bez najmniejszych problemów. Minimalny stabilny czas wtrysku dla HD to 1.2 ms, więc wystarczy aż nadto... A wydajność z jednego gara z HD344 przy 1 barze to 30 KM czyli z dużym zapasem dla Was.
Na stagu bez problemów osiągnę w tym aucie stabilną pracę silnika i brak jakichkolwiek problemów przy temp. przełączania 25 stopni. Spróbuj to zrobić na agisie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 23:04:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
no to teraz zamieszałes niezle SebastianS i znow bedzimy dyskutowac co założyc ;) , czas pokaże. Agis tez jest dla nas jakas tam nowoscia i testujemy, apropo ja nie zajmuje sie zawodowo gazowaniem samochodów ani nie mam warsztatu :): :peace: żeby była jasnosc ;)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 23:39:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
ok, ale to temat o 2.2T i LPG. Czy moderator może dokonać wydzielenia tematów związanych z toyotą gdzieś do offtopików, bo się burdel robi.

...proszę :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 22:50:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
SebastianS napisał(a):
Ty na pewno byś położył... ze swoją wiedzą. Na łopatki. Zwłaszcza w 7A, który wcale nie ma wedle Ciebie niskoomowych wtryskiwaczy, lub w A8, w którym rozjechana mapa gazu nie generuje wedle Ciebie rozjazdu adaptacji benzyny i skutkiem tego - trudności w uruchamianiu...

widze że tekst nie pomaga to może rysunek..
Sterowanie wtrysków w 7A poprzez rezystor pack:
Obrazek
a dalej to już trzeba zrozumień co się dzieje i gdzie jest rezystancja po wpadnięciu impulsu z ecu...pisałem o wtrysku a nie o wtryskiwaczu - jak widać nie każdy wóz ma taki sam system zasilania wtryskiwaczy ;)

Co do A8 to znowu twoja teoria o adaptacji długoterminowej nie znalazła jeszcze zastosowania w praktyce.. jeszcze chyba nikt nie zwalił aż tak instalki lpg by auto niepaliło przez 5-10sekund :D no chyba że tobie się udało.

z mojej eot a jak chcesz mi nawrzucać heh to załóż osobny wątek w HP bo tutaj raczej wątek wygląda na nierozwojowy... imo kto lubiący S2/S4/S6 wkłada niepotrzebny złom pod maske i w koło - bo po co? :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 11:32:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Mauzer napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Ty na pewno byś położył... ze swoją wiedzą. Na łopatki. Zwłaszcza w 7A, który wcale nie ma wedle Ciebie niskoomowych wtryskiwaczy, lub w A8, w którym rozjechana mapa gazu nie generuje wedle Ciebie rozjazdu adaptacji benzyny i skutkiem tego - trudności w uruchamianiu...

widze że tekst nie pomaga to może rysunek..
Sterowanie wtrysków w 7A poprzez rezystor pack:
Obrazek
a dalej to już trzeba zrozumień co się dzieje i gdzie jest rezystancja po wpadnięciu impulsu z ecu...pisałem o wtrysku a nie o wtryskiwaczu - jak widać nie każdy wóz ma taki sam system zasilania wtryskiwaczy ;)

Bez komentarza. Rezystor pack był uzywany przez półtora roku, ma go tylko część aut z silnikiem 7A. Co lepsze - właśnie w tych samochodach wtryskiwacze są niskoomowe i to w nich jest problem z nauczeniem sterownika LPG współpracy.

Mauzer napisał(a):
Co do A8 to znowu twoja teoria o adaptacji długoterminowej nie znalazła jeszcze zastosowania w praktyce.. jeszcze chyba nikt nie zwalił aż tak instalki lpg by auto niepaliło przez 5-10sekund :D no chyba że tobie się udało.
Widzisz, jak niewiele wiesz? Polecam lekturę forów poświęconych LPG, połowa zgłaszanych problemów dotyczy takich sytuacji, a wywołane są ewidentnie niewydolnymi podzespołami montowanymi przez chłopskich filozofów którzy sądzą, że "auto sobie poradzi". Właśnie prostuję S8 w której jakiś kretyn zamontował czerwone valteki typ 30 i KME gold który był podłączony szeregowo do dolnego węża zbiorniczka wyrównawczego.
Auto tylko dlatego zapala i nie wywala checka, że non stop podpiera sie benzyną bo gaz zamarza i jest go wciąż za mało. Za to pali mniej więcej gaz pół na pół z benzyną... przełączone na LPG oczywiście.

Mauzer napisał(a):
z mojej eot a jak chcesz mi nawrzucać heh to załóż osobny wątek w HP bo tutaj raczej wątek wygląda na nierozwojowy... imo kto lubiący S2/S4/S6 wkłada niepotrzebny złom pod maske i w koło - bo po co? :peace:
Nie muszę nic wrzucać, sam się pogrążasz ukazując swoją niewiedzę, którą usiłujesz tuszować sprawianiem wrażenia fachowca...
Cieszę się, że po gruntownym przestudiowaniu mozliwości agisa doszedłeś do wniosku że jego montaż to wrzucanie złomu pod maskę.

Ja jednak informuję, że warto gazować (z głową) 2.2T, tak jak każdy inny silnik. O ile jeździ się na tyle dużo, że instalacja zwraca się w rozsądnym czasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 12:16:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
SebastianS napisał(a):
Bez komentarza. Rezystor pack był uzywany przez półtora roku, ma go tylko część aut z silnikiem 7A.

Biorąc pod uwage że produkowali je przez 2.5 roku, to faktycznie 1.5 roku to tylko część silników :P

SebastianS napisał(a):
Ja jednak informuję, że warto gazować (z głową) 2.2T, tak jak każdy inny silnik. O ile jeździ się na tyle dużo, że instalacja zwraca się w rozsądnym czasie.

Co ma 7A do 2.2T? To jak porównywanie 4.2 z V8, do V8 z RS6 :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 15:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
co do gazowania 2.2 turbo to moge dorzucic od siebie.

wtryskiwacze nie muszą być ultraszybkie. w moim 3B czas wtrysku benzyny na wolnych obrotach jest w granicach 2,5-3ms w zależności od załączonych obciążeń. osobiście śmigam na Magic Jetach i nie ma sie do czego przyczepić. przez pół roku nic zlego sie nie stalo, nie rozkalibrowaly sie itp.

z racji tego, że quattro turbo ma mocne parcie do przodu, krytyczną sprawą jest montaż butli/toroidu tak, żeby rurka ssąca gaz z butli znajdowała się jak najbliżej tylnej scianki tej butli (tylu samochodu). jesli jest duze zapotrzebowanie na gaz, to musi on leciec rurka w postaci cieklej z butli a nie opary. przy mocnym przyspieszaniu gaz ciekly przelewa sie na tyl butli i jak mamy rurke ku przodowi samochodu to ssiemy wtedy opary i nawet dziesiec reduktorow nie pomoze. ten problem mam u siebie, musze butle obrócić.

uklad zaplonowy musi byc w idealnym stanie > mieszanke gazowa jest trudniej zapalić. nawet gdy na benzynie jest w porzadku, to na gazie szybciutko sie to ujawni w postaci wypadania zaplonow pod obciazeniem.

P.S. odnosnie chipa to mam jakis hardcore, i przy pelnym bucie w okolicach mocy max nastepuje max otwarcie wtryskiwaczy benzyny, przynajmniej komputer lpg mi tak pokazuje. co za tym idzie w tej samej sytuacji wtryskiwacze lpg tez sie otwieraja na max, a ze uklad lpg mam wydajniejszy niz benz to przylewa gazownią.

P.S.2 używam lpg do przemieszczania sie z miejsca na miejsce. nie katuje na gazie nigdy, tzn jadac na gazie nie wciskam pedalu gazu wiecej niz do polowy, to w zupelnosci wystarczy. do katowania uzywam i polecam benzyne. w przypadku spadku cisnienia gazu (mam ponizej 0,8bara) na wiecej niz 100ms, natychmiast przelacza mi sie na benz. takze silnik nie cierpi.

P.S.3 jezdzac tyle co ja na lpg mozna zaoszczedzic rocznie na dwa silniki 2.2 turbo 20V, albo na silnik, turbo z RS2 i kpl wtryskiwaczy :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 20:51:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Lukasik napisał(a):
przy pelnym bucie w okolicach mocy max nastepuje max otwarcie wtryskiwaczy benzyny


z tego co kojaże to wtedy wtryski przechodzą na full grupe, a odczyt z sondy ecu pomija.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 10:45:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Mauzer napisał(a):
Lukasik napisał(a):
przy pelnym bucie w okolicach mocy max nastepuje max otwarcie wtryskiwaczy benzyny


z tego co kojaże to wtedy wtryski przechodzą na full grupe, a odczyt z sondy ecu pomija.


przy każdym otwarciu przepustnicy powyżej 2/3 ECU nie patrzy na sonde lambda. robi sie pelne doladowanie i pmieszanka jest wzbogacona, dawki leca z mapy bez korekcji lambdy. w kazdym turbo tak jest nawet w 10V tak było.

a czy w full grupe przechodzą to tego nie wiem, ale nie sadze i nie widze takiej potrzeby.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 22:49:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Lukasik napisał(a):
przy każdym otwarciu przepustnicy powyżej 2/3 ECU nie patrzy na sonde lambda. robi sie pelne doladowanie i pmieszanka jest wzbogacona, dawki leca z mapy bez korekcji lambdy. w kazdym turbo tak jest nawet w 10V tak było.

o tym wie każdy maluch ;)
Cytuj:
a czy w full grupe przechodzą to tego nie wiem, ale nie sadze i nie widze takiej potrzeby.

(fragment ssp-121) w motronicu 2.3 tak jest wiec przypuszczam że w mot. 2.2t równiez ale nie miałem jak sprawdzić niemniej w ssp piszą jedynie o "zwischenspritzer" w trakcie wzbogacania przy przyspieszaniu :d

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 04:22:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Lukasik napisał(a):
co do gazowania 2.2 turbo to moge dorzucic od siebie.

wtryskiwacze nie muszą być ultraszybkie. w moim 3B czas wtrysku benzyny na wolnych obrotach jest w granicach 2,5-3ms w zależności od załączonych obciążeń. osobiście śmigam na Magic Jetach i nie ma sie do czego przyczepić. przez pół roku nic zlego sie nie stalo, nie rozkalibrowaly sie itp.

z racji tego, że quattro turbo ma mocne parcie do przodu, krytyczną sprawą jest montaż butli/toroidu tak, żeby rurka ssąca gaz z butli znajdowała się jak najbliżej tylnej scianki tej butli (tylu samochodu). jesli jest duze zapotrzebowanie na gaz, to musi on leciec rurka w postaci cieklej z butli a nie opary. przy mocnym przyspieszaniu gaz ciekly przelewa sie na tyl butli i jak mamy rurke ku przodowi samochodu to ssiemy wtedy opary i nawet dziesiec reduktorow nie pomoze. ten problem mam u siebie, musze butle obrócić.

uklad zaplonowy musi byc w idealnym stanie > mieszanke gazowa jest trudniej zapalić. nawet gdy na benzynie jest w porzadku, to na gazie szybciutko sie to ujawni w postaci wypadania zaplonow pod obciazeniem.

P.S. odnosnie chipa to mam jakis hardcore, i przy pelnym bucie w okolicach mocy max nastepuje max otwarcie wtryskiwaczy benzyny, przynajmniej komputer lpg mi tak pokazuje. co za tym idzie w tej samej sytuacji wtryskiwacze lpg tez sie otwieraja na max, a ze uklad lpg mam wydajniejszy niz benz to przylewa gazownią.

P.S.2 używam lpg do przemieszczania sie z miejsca na miejsce. nie katuje na gazie nigdy, tzn jadac na gazie nie wciskam pedalu gazu wiecej niz do polowy, to w zupelnosci wystarczy. do katowania uzywam i polecam benzyne. w przypadku spadku cisnienia gazu (mam ponizej 0,8bara) na wiecej niz 100ms, natychmiast przelacza mi sie na benz. takze silnik nie cierpi.

P.S.3 jezdzac tyle co ja na lpg mozna zaoszczedzic rocznie na dwa silniki 2.2 turbo 20V, albo na silnik, turbo z RS2 i kpl wtryskiwaczy :)

Zauważ Lukasik, że gdyby wtryskiwacze nie były wystarczająco szybkie, przy dużych obciążeniach, kiedy jest spadek ciśnienia, korekcja wydłużałaby nadmiernie czasy LPG, ratunkiem sa większe dysze i skrócenie czasów w całym przedziale, no ale do tego trzeba szybkiego wtrysku LPG... Magic JEST bardzo szybki, da się uzyskać stabilą pracę przy czasie LPG rzędu 2.0-2.1 ms, teoretycznie przy ciśnieniu 1 bara można próbować nawet 1.8 ms.

P.S. Nie ma powodu, żeby nie jeździć bardziej dynamicznie na LPG, pomijając oczywiście zalewanie przy bucie na LPG, którego doświadczasz. To wina sposobu stuningowania auta na benzynie, osiągnięto kres mozliwości firmowego setupu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: