.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 15:02:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Doskonalenie techniki jazdy
PostNapisane: 25.sty.2009 10:41:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Jako że bezsensowne kręcenie bączków na placu jakoś nam sie przejadło, postanowiliśmy zabrać się za siebie i wziąć udział w szkoleniu techniki jazdy.

Po wczorajszym dniu, w całości spędzonym na torze jestem pod ogromnym wrażeniem takiego szkolenia. Zawsze zastanawiałem się po co większość kursów odbywa się w dwóch stopniach... A to dlatego, że:
-> I stopień to tak naprwadę nic innego, jak nauka jak porządnie ustawić fotel, zapiąć pasy, ustawić kierownice. Nawet nie myślałem jak prawidłowa pozycja za kierą może pomóc prowadzić auto, szczególnie w poślizgu lub innej "awaryjnej" sytuacji, kiedy wyczucie wozu jest kwestią kluczową
-> większość natomiast czasu na I stopniu, to walka z własnymi przyzwyczajeniami i nawykami, zazwyczaj błędnymi. Kręcenie kierownicą, trzymanie kierownicy, dodawanie gazu, hamowanie- przecież już tyle jeździmy i dobrze wiemy jak to robić. I weź teraz posłuchaj gościa, który każe Ci zrobić coś inaczej, czasem wbrew Twojej logice ;)

-> II stopień to już więcej szybkości, manewrów, poślizgów, nauki zachowania auta z sytuacjach ekstremalnych. I zazwyczaj refleksja: "O k..., przecież ten sam slalom przejechany wg wskazówek przejeżdżam płynniej, lepiej i szybciej!!"

Generalnie naprawdę polecam takie szkolenie wszystkich jeżdżącym autem- bez wyjątku czy quattro czy ośka, czy szybciej czy wolniej. Bo gdzie indziej samemu przekonasz się, że tzn "test łosia" przejechany z prędkością 50 km/h to prawie bułka z masłem, natomiast przy 60 km/h to już niezła walka z wozem, wymagająca opanowania i odpowiednich reakcji...

Się rozpisałem, ale jeszcze raz: jestem pod ogromnym wrażeniem odbytych szkoleń i uważam, że chociaż moje umiejętności nadal są dalekie od idealnych, to jednak nauczyłem się wiele o moim samochodzie i jego reakcjach na różne moje z nim zabiegi ;) Niech chociaż raz się to przyda w sytuacji kryzysowej na drodze...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 10:59:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
martab99, dwa szybkie pytania:

1) Co to było za szkolenie?
2) Jeździłeś prywatnym subarakiem czy podstawili Ci jakąś fabię?

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 11:04:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Ad.1. www.alsds.eu
Ad.2. jeżdziłem swoim autem, bo wtedy ma to największy sens. Ale z tego co wiem, możesz sobie zażyczyć dowolne auto, włącznie z N-grupową rajdówką

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 19:48:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
ciesze się , że choć część osób potrafi bawić się i jednocześnie uczyć czegoś.
Takie szkolenia potrafią otworzyć oczy i zmusić do przemyśleń odnośnie swojej jazdy.
Ps przenosze w odpowiedniejsze miejsce.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 21:19:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Tak, to super sprawa.

Kiedyś byłem na takim szkoleniu u Piotrka Wróblewskiego na lotnisku Bemowo w Warszawie. Pojechałem TT na 2 godzinki i też: pierwsza godzina to tak jak pisze martab99 bardzo proste rzeczy typu jak ustawić fotel, jak trzymać kierownicę i jak nią odpowiednio kręcić ( to bardzo ważne !!!! ), a druga to już bardziej skomplikowane: jak wchodzić w zakręty żeby jak najszybciej i najbezpieczniej je przejechać, kiedy redukować biegi, ujmować gazu, hamować, kręcić kierownicą itp. Różne układy: ósemki, slalomy, proste z ostrym zakrętem na końcu itp. Powiem wam że jazda rajdowa jest naprawdę skomplikowana ;) Jak gość wsiadł za kierownicę i przejechałem się z nim po całym torze ( ustawionym przez niego z pachołków ) to miałem chorobę lokomocyjną :): tak zapieprzał, a jednoczesnie bardzo bezpiecznie i pewnie przy tym.

Szkolenie naprawdę super - może się człowiek przekonać jak kiepskim kierowcą jest :/ Uważam, że każdy kto lubi sobie szybko pojeździć samochodem powinien chociaż raz w życiu taki mini kursik odbyć - byłoby naprawdę bezpieczniej. Dodatkowo dowiedziałem się ile błędnych informacji udzielają instruktorzy na kursach prawa jazdy. Szok :(

I jeszcze jedną ważną maksymę usłyszałem od gościa. Że to nie prędkość zabija tylko brak umiejętności w jej opanowaniu. I coś w tym jest.....

Napewno udam się kiedyś na jeszcze parę takich setów :peace:

Polecam wszystkim - tu możecie poczytać:

http://www.rspw.waw.pl/szkolenia.htm

Są szkolenia na terenie całego kraju.

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 21:41:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
Sam kiedyś bylem u Piotra W na Bemowie razem z Vanilką ,GrzesiemB, Leszkiem. Bardzo ciekawy koleś z odpowiednią wiedzą.
Na zlocie w Józefowie także był on gościem w każym aucie na prawym fotelu , podpowiadając kierowcą jak powinni jeździć.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 22:56:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Pamiętacie jaki jest koszt nauki u "Wróbla" ?

Pozdr

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 23:04:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Ja płaciłem w marcu 2008 zdaje się 200 PLN/godz. Tak na 99%, bo dokładnie nie pamiętam....

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 23:17:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
jest to uzależnione od ilości osób . Jeżeli jedna osoba to wlaśnie coś koło 200 pln
masz tutaj podany telefon , zadzwoń i dowiedz się wszystkiego
http://www.rspw.waw.pl/

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 15:22:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 31.maja.2006 20:06:10
Posty: 341
Lokalizacja: Poznań/Warszawa/www
Polecam szkołe bezpiecznej jazdy na poznanskim torze.

program jak wyzej, wiedza niezapomniana, do dzis pamietam o wskazówkach przekazanych przez instruktora.

Koszt 250 pln, kurs trwa 3 godziny

_________________
"Internet jest mozgiem, kolektywnym, żyjącym mózgiem, odmierzajacym czas czytania. Jest to mózg, który nigdy nie przestaje działać, mysleć, produkować informacji, porządkować i łączyć.",
- Lodzia, CCCO 80 Avant, ABK, 2.0E+LPG, 1994 - pożegnana.
- ivan, sssaaab 95, 2.0t, 185k - bydlęciem sympatycznym będąc...
- błotko, ssaab 93, 2001, 125k
Gdzieś tam, czeka na mnie wymarzona a6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 15:29:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
pod warunkiem , że ktoś jest z Poznania lub okolic
np z Krakowa to tak średnio sie opłaca tam latać, bo i w pobliżu są ośrodki szkoleniowe. :peace:

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 15:55:01 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Popytajcie sie w swoich WORD-ach.

U nas zorganizowali "Zimowa szkole bezpiecznej jazdy" za free. Trwa od stycznia do konca marca (lub pierwszy tydzien kwietnia). Nie jest to to samo co 2-3 godziny na wylacznosc z instruktorem, ale... jestem zadowolony.
Spotkania sa co tydzien, 1-1,5h teorii, a pozniej praktyka na pasie lotniska miedzy slupkami. Minusem jest tylko fakt, ze samochodow jest ze 20 i czasami trzeba poczekac w kolejce aby ponownie wykonac "zadanie".

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 14:27:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
No a co do tych podstaw panowie, to powiedzcie dokładnie o co chodzi: jak ustawić ten fotel, jak kręcić tą kierownicą, to chociaż troszkę wiedzy za free się łyknie ;)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 14:50:04 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
mroova81 napisał(a):
...jak ustawić ten fotel, jak kręcić tą kierownicą...

Na 2 pierwszych spotkaniach nie bylem, a tam o tym mowili :(. Generalnie chodzi o to aby siedziec tak, aby plecy mialy podparcie, a rece mialy tyle miejsca aby w skrajnych wypadkach (i nie tylko) mozna bylo szybko wykonac ruch kierownica.
Tu jest filmik z 3 zajec http://www.youtube.com/watch?v=k-aROuU8U7w
Poszukaj na youtube filmiku ze "szkola auto", gosc prowadzacy "polska jazda" na tvn turbo tlumaczy podstawy.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 15:10:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
mroova81 napisał(a):
No a co do tych podstaw panowie, to powiedzcie dokładnie o co chodzi: jak ustawić ten fotel, jak kręcić tą kierownicą, to chociaż troszkę wiedzy za free się łyknie ;)


Fotel ustawiony max w pionie, tak żeby cały kręgosłup był równomiernie podparty. Nie ma leżenia jak na kanapie przed TV ;)

Co do kierownicy to podstawa to chwyt tzw "za piętnaście trzecia" a nie jak uczą na kursach prawka "za dziesięć druga". Nie można zakręcać "pozdrawiając" ani "dojąc krowy". Nie można też trzymać kierownicy wyprostowaną ręką opartą na niej na górze i łapać za kierownicę "od środka", bo przy zderzeniu ręka złamana na 100%. Trzymając właściwie kierownicę nie można krzyżować rąk przy zakręcaniu i zawsze jedną ręką ją trzymać a tylko drugą przekładać. Popróbujcie - nie jest to wcale łatwe :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 22:18:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
designer napisał(a):
Popróbujcie - nie jest to wcale łatwe :peace:
Kwestia jakie masz nawyki. Ja fotel mam zawsze pionowo i blisko kiery by mieć ugięte ręce. ;)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 22:30:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Dred napisał(a):
designer napisał(a):
Popróbujcie - nie jest to wcale łatwe :peace:
Kwestia jakie masz nawyki. Ja fotel mam zawsze pionowo i blisko kiery by mieć ugięte ręce. ;)


Ja teraz też, ale przed szkoleniem leżałem jak na kanapie. A jak widzę to na ulicach 90% leży za kierą - niektórych ledwo widać ;) . Jak poszedłem na jazdę i kolo pokazał mi jak jeździć to miałem lekkie problemy żeby się przestawić. Teraz już wiem że tak jest lepiej, bezpieczniej, wygodniej, bardziej profesjonalnie etc....

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 22:36:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
jedna poprawka "wygodniej" to na 100% nie jest. Z resztą się zgadzam.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 22:46:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Może i nie, ale szybko można się przyzwyczaić i przestać odczuwać "niewygodę" :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2010 10:37:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Zimowy zlot w Rudnikach który organizuje emcior jest właśnie w kooperacji z ALSDS-em, więc bardzo fajna propozycja dla kogoś kto miałby ochotę przez 2 dni wyszaleć się bezpiecznie i przy okazji czegoś nauczyć jeśli taką będzie miał ochotę :). I to za naprawdę niezłą kasę :)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: