Qgar napisał(a):
Może dlatego, że Mobil 1 ma najlepsze parametry - przynajmniej teoretycznie.
Oczywiście to pewnie zależy z jakiej działki - osobiście porównywałem większość dostępnych 0W40 spełniających normę VW dla mojego silnika i Mobil 1 0W40 TD wyprzedzał Motula, Liqui Molly, Castrola itd. Niestety wybór okraszony dużym ryzykiem trafienia na podróbę.
W rzeczywistości nie ma większego znaczenia, oleju którego producenta użyjesz pod warunkiem, że spełnia wymagane normy dla Twojego silnika. Zależnie też od stanu silnika syntetyk, syntetyk HC, półsyntetyk czy mineralny oraz warto zwrócić uwagę na warunki w jakich używasz auta (zarówno pogodowe jak i styl jazdy). Ostatecznie i tak wszystko rozbija się o cenę
W jakim sensie wyprzedzal Mobil 1 inne oleje?
Co do stylu jazdy to jezdze spokojnie,po miescie ekonomicznie.
Obecnie 3/4 mojego jezdzenia to miasto a 1/4 autostrady,warunki pogodwe zronicowane z przewaga deszczu
Poprzedni wlasciciel jezdzil na Elf 5W/40 taka butelke znalazlem w bagazniku,ale nie zwrocilem uwagi czy to mineralny czy syntetyczny.
Co do ceny to szukam najlepszego stosunku do jakosci,ale jesli drozszy olej (Mobil 1) bedzie znacznie lepiej smarowal i chlodzil silnik to bez wachania go bede uzywac.Nie stac mnie aby kupowac tanie rzeczy.Oszczedzanie na eksploatacji i tak wyjdzie wczesniej czy pozniej.
Poprzednia A6 C4 ABC (1997) jezdzila na Mobil S 10W/40 i gdy sprzedawalem to miala przejechane 408 tysiecy km i jezdzi dalej.
Pozdrawiam