.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 13:57:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Shell Helix vs Mobil S vs Mobil 1
PostNapisane: 15.sty.2010 13:09:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2007 09:27:19
Posty: 200
Lokalizacja: Lódź
Auto: Audi A6 C6 3.0 Tdi Q
Witam.
Nie moge nigdzie na forum znalezc sensownego tematu poswieconemu olejowi Shell Helix,w wiekszosci kroluje firma Mobil.

2.6 V6 zalewam olejem Mobil S 10W/40
2.4 V6 chce zaczac zalewac olejem Shell Helix ewentualnie Mobil

Czy ktos z was jezdzil na oleju Helix? Zalewam do obu paliwo V-Power i jesli olej jest tak samo dobry jak paliwo to wkrotce sie na niego przesiadam bo zbliza sie termin wymiany oleju!

A moze ktos wie jakie roznice sa miedzy Mobil S a Mobil 1?

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 V6 2.4 SE jest
Audi A6 V6 2.6 SE bylo
Audi A6 Follow your own rules
Audi A6 V6 3.0 Tdi Q jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 13:15:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Umówmy się, że oba (jeśli oryginalne) z pewnością będą odpowiednie. Szczególnie że w przypadku "spokojnego" silnika jakim jest 2.4 V6 największe znaczenie i tak ma pilnowanie wymiany na czas i odpowiedniego poziomu.
To nie wyżyłowany silnik z doładowaniem żeby łamać sobie głowy czy dać 5W60 Motula, LiquiMoly czy inne "wynalazki". Tam te różnice faktycznie czuć, u Ciebie raczej nie ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 14:14:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2007 09:27:19
Posty: 200
Lokalizacja: Lódź
Auto: Audi A6 C6 3.0 Tdi Q
martab99 napisał(a):
Umówmy się, że oba (jeśli oryginalne) z pewnością będą odpowiednie. Szczególnie że w przypadku "spokojnego" silnika jakim jest 2.4 V6 największe znaczenie i tak ma pilnowanie wymiany na czas i odpowiedniego poziomu.
To nie wyżyłowany silnik z doładowaniem żeby łamać sobie głowy czy dać 5W60 Motula, LiquiMoly czy inne "wynalazki". Tam te różnice faktycznie czuć, u Ciebie raczej nie ;)


Czyli wszystko to marketing?;)

Helix kosztuje w granicach 25gbp za 4ltr
Mobil S cena w garnicach 25gbp za 4ltr
Mobil 1 cena w granicach 47gbp za 4 ltr

Skoro roznicy nie czuc,czemu wiekszosc z nas leje Mobil ?
Dla wlasnego dobrego samopoczucia? ;-)

Zastnawia mnie dlaczego nikt nic nie pisze o oleju Shell Helix,czyzby go nikt nie uzywal?
Przyznaje otwarcie,ze nie chce byc krolikiem doswiadczalnym i wymieniac uszczelki.Tak jak to zrobic musialem w 2.6 V6 po wlaniu minerala zamiast syntetyka :) Jade niedlugo na wielkanoc do PL i chce uniknac jakichkolwiek niespodzianek na trasie.I nalac to co najlepsze do silnika i portfela rowniez ;)

Pozdroweiania.

_________________
Audi A6 V6 2.4 SE jest
Audi A6 V6 2.6 SE bylo
Audi A6 Follow your own rules
Audi A6 V6 3.0 Tdi Q jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 14:49:27 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Miałem Shell Helix 10W40 w poprzednim A4, 1.9 TDI 1Z. Wszystko było OK. Dawał radę na silniku podk¶econym z 90 na 130 KM

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 15:05:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
współczesne oleje silnikowe technologicznie wyprzedzają znacznie konstrukcje silnikowe w naszych autach, więc tak jak napisał martab :peace:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 16:46:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Ja jeżdżę na Cartrol Magnatec. Wg. jest OK.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 21:07:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:15:46
Posty: 538
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Audi A8 4.2q
Śmigam Audica na shellu 10w40 i jest wszystko ok
Ojciec w Lanci także leje shella 10w40 od 120tys do lanci kappy 2.0 20v i takze jest wszystko ok.
Polecam

_________________
Audi 100 2.3E 01.01.2008 -> 06.01.2009
Audi 100 2.3E quattro USA+ LPG BLOS 04.08.2008 ->28.02.2010
Audi A8 4.2 quattro 14.03.2010->??

Życie jest zbyt krótkie żeby jeżdzić dieslem! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 00:51:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2007 09:27:19
Posty: 200
Lokalizacja: Lódź
Auto: Audi A6 C6 3.0 Tdi Q
Dziekuje za opinie:)

Klamka zapadla i wkrotce pojawi sie u mnie Shell,jesli nie zrobia promocji jak w zeszlym roku 10 litrow Mobil S w cenie 5 litrow.
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 V6 2.4 SE jest
Audi A6 V6 2.6 SE bylo
Audi A6 Follow your own rules
Audi A6 V6 3.0 Tdi Q jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 02:39:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
DrMaksiu napisał(a):
Skoro roznicy nie czuc,czemu wiekszosc z nas leje Mobil ?
Dla wlasnego dobrego samopoczucia? ;-)

Może dlatego, że Mobil 1 ma najlepsze parametry - przynajmniej teoretycznie.

Oczywiście to pewnie zależy z jakiej działki - osobiście porównywałem większość dostępnych 0W40 spełniających normę VW dla mojego silnika i Mobil 1 0W40 TD wyprzedzał Motula, Liqui Molly, Castrola itd. Niestety wybór okraszony dużym ryzykiem trafienia na podróbę.
W rzeczywistości nie ma większego znaczenia, oleju którego producenta użyjesz pod warunkiem, że spełnia wymagane normy dla Twojego silnika. Zależnie też od stanu silnika syntetyk, syntetyk HC, półsyntetyk czy mineralny oraz warto zwrócić uwagę na warunki w jakich używasz auta (zarówno pogodowe jak i styl jazdy). Ostatecznie i tak wszystko rozbija się o cenę :-)

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 21:49:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2007 09:27:19
Posty: 200
Lokalizacja: Lódź
Auto: Audi A6 C6 3.0 Tdi Q
Qgar napisał(a):
Może dlatego, że Mobil 1 ma najlepsze parametry - przynajmniej teoretycznie.

Oczywiście to pewnie zależy z jakiej działki - osobiście porównywałem większość dostępnych 0W40 spełniających normę VW dla mojego silnika i Mobil 1 0W40 TD wyprzedzał Motula, Liqui Molly, Castrola itd. Niestety wybór okraszony dużym ryzykiem trafienia na podróbę.
W rzeczywistości nie ma większego znaczenia, oleju którego producenta użyjesz pod warunkiem, że spełnia wymagane normy dla Twojego silnika. Zależnie też od stanu silnika syntetyk, syntetyk HC, półsyntetyk czy mineralny oraz warto zwrócić uwagę na warunki w jakich używasz auta (zarówno pogodowe jak i styl jazdy). Ostatecznie i tak wszystko rozbija się o cenę :-)


W jakim sensie wyprzedzal Mobil 1 inne oleje?

Co do stylu jazdy to jezdze spokojnie,po miescie ekonomicznie.
Obecnie 3/4 mojego jezdzenia to miasto a 1/4 autostrady,warunki pogodwe zronicowane z przewaga deszczu ;)
Poprzedni wlasciciel jezdzil na Elf 5W/40 taka butelke znalazlem w bagazniku,ale nie zwrocilem uwagi czy to mineralny czy syntetyczny.
Co do ceny to szukam najlepszego stosunku do jakosci,ale jesli drozszy olej (Mobil 1) bedzie znacznie lepiej smarowal i chlodzil silnik to bez wachania go bede uzywac.Nie stac mnie aby kupowac tanie rzeczy.Oszczedzanie na eksploatacji i tak wyjdzie wczesniej czy pozniej.

Poprzednia A6 C4 ABC (1997) jezdzila na Mobil S 10W/40 i gdy sprzedawalem to miala przejechane 408 tysiecy km i jezdzi dalej.
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 V6 2.4 SE jest
Audi A6 V6 2.6 SE bylo
Audi A6 Follow your own rules
Audi A6 V6 3.0 Tdi Q jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 21:59:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2798
Lokalizacja: WWL
a przypadkiem mobil 1 i mobil s

to nie jest to samo tylko w innym opakowaniu :?:

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 22:01:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2007 09:27:19
Posty: 200
Lokalizacja: Lódź
Auto: Audi A6 C6 3.0 Tdi Q
To sa 2 rozne oleje i roznia sie cena.

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_256851_langId_-1_categoryId_165581 Mobil S

I Mobil 1 http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_256993_langId_-1_categoryId_165581

_________________
Audi A6 V6 2.4 SE jest
Audi A6 V6 2.6 SE bylo
Audi A6 Follow your own rules
Audi A6 V6 3.0 Tdi Q jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 00:23:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Mobil niedawno znow zmienial oznaczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 00:23:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:15:46
Posty: 538
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Audi A8 4.2q
Nie wiem jak u was ale u mnie Mobil s 10w40 jest tanszy od shella 10w40

_________________
Audi 100 2.3E 01.01.2008 -> 06.01.2009
Audi 100 2.3E quattro USA+ LPG BLOS 04.08.2008 ->28.02.2010
Audi A8 4.2 quattro 14.03.2010->??

Życie jest zbyt krótkie żeby jeżdzić dieslem! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 06:20:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2007 09:27:19
Posty: 200
Lokalizacja: Lódź
Auto: Audi A6 C6 3.0 Tdi Q
SzOpEn napisał(a):
Nie wiem jak u was ale u mnie Mobil s 10w40 jest tanszy od shella 10w40


Zrobilem rekonesans w miescie i zostane przy Mobil-u chcac czy nie chcac.
Na jedynej stacji Shell u mnie w miescie maja olej tylko do diesla...,a obsluga nie zamowi bo to franczyzobiorca SPAR i stacja ze znaczkiem Shell jest tylko przy okazji;/ Na Ebay-u tez za duzo Shell-a nie ma.

Zastanawiam sie w takim razie czy zostac przy 5w/30 czy wskoczyc na 10W/40

Od zakupu minely dokladnie dzis 3 tyg (dystans przejechany ok 1000km)i auto nie wskazuje brania oleju,aby to widoczne bylo poki co na miarce.

_________________
Audi A6 V6 2.4 SE jest
Audi A6 V6 2.6 SE bylo
Audi A6 Follow your own rules
Audi A6 V6 3.0 Tdi Q jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 08:13:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2798
Lokalizacja: WWL
DrMaksiu napisał(a):


no jak wezmiemy syntetyka do porownania z pol syntetykiem to napewno.

ale jest moj blad bo nie dopisalem ze chodzi mnie o ten sam rodzaj oleju czyli np. 10w40 mobila1 i mobila s

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 08:26:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Ale namieszaliście. ;)

Mobil S to linia olei półsyntetycznych i 10w40 to jest olej półsyntetyczny.

Mobil 1 to linia olei w pełni syntetycznych. Między innymi dlatego są droższe.

Nie ma takiego oleju jak Mobil 1 10w40. Jest Mobil S 10w40 czyli półsyntetyczny.

Lej pełny syntetyk 5w30, 0w40 lub 5w50. Wg uznania.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 12:51:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2007 09:27:19
Posty: 200
Lokalizacja: Lódź
Auto: Audi A6 C6 3.0 Tdi Q
Dzieki za rzeczowa dyskusje,
Wiec bede uzywac Mobil 1 ESP 5W30 5L ze wzgledu ze mozna go dostac w 5l opakowaniu.I tak bede musial dolac jeszcze 1.7l ;/
Z tego co wyczytalem to do silnika AGA wchodzi 6.7 oleju.
Czy te 5 litrow nie bedzie za balo jak bym tylko wlal tylko jedna butelke?

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 V6 2.4 SE jest
Audi A6 V6 2.6 SE bylo
Audi A6 Follow your own rules
Audi A6 V6 3.0 Tdi Q jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 13:05:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Oczywiście, że będzie za mało.

Nie żartuj nawet, że poskąpisz 50 zł na litrową butelkę oleju... :|

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 13:18:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
To ja bym chciał wtrącić pytanko na temat olejów Castrola. Jak jest z ich jakością i częstością podrabiania ?
I przy okazji drugie, jakim olejem najlepiej uraczyć 2.1T w 200 z LPG ? Obecnie jest półsyntetyk ELFa.
Ma być dobry, w zasadzie najlepszy jaki może być :)
Co poleciacie ?


P.S.
Wiem, że to bez znaczenia ale w trampku Castrol spisuje sie supeer. :)

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: