Czesc,
dzieki za info
Ceny po jakich miales czipa, montaz fmica jak i on sam pokazuja raczej ze nieczesto przeplacasz:) W PL we Wro bym powiedzial ze jezeli chodzi o prace ludzka to jest sporo drozesz (poniezel proba przelozenia to na ceny z mojej okolicy)
czyli reasumujac koszt tuningu 1.9PD na 200+koni w cenach normalnych PL-owych to
Graty
- uzywanie turbo z pierdolkami do zamontowania: 1000pln
- sprzeglo z kolem nie2masem dociskiem i tarcza: 2000kola (2300 na intercarsie)
- fmic ze zlaczkami, kolankami itp 1000pln (zestawy dedykowane to okolo 1500pln a same uniwersalne fmici to 500pln na allegro)
- wtryski 1500pln
Praca (bez rachunkow/netto - raczej obszar rozwiniety gospodarczo /nie Suwalki:)/)
- chip do auta nieseryjnego: okolo 1000-1200pln (goscie robiacy zjadliwe czipy do auto seryjnych po 500-700zyla niekoniecznie beda mieli doswiadczenie/wiedze jezeli chodzi o silniki modyfikowane; we Wro takie cos ponizej 1tys marne szanse)
- montaz fmica, T, wtryskow - 800pln
- wymiana sprzegla z 2masem 400pln
Mymy wiec okolo 7,5kola za 200+. Z tego powiedzmy okolo 2 kola przy odsprzedazy odzyskasz, stare T, boczne IC (pewnie w aukcjach od 1pln gdzie z 500zyla sie dostanie) - zostaje 4,5 kola do wziecia na klate
Czip na okolo 160ps - pewnie okolice 700zyla (sprzeglo wyjdzie albo nie wyjdzie...)
Nie liczylem hamulcow bo nie widze osobiscie sensu ich wymiany bo auto o tej samej wadze jadace z ta sama predkoscia jest tak samo ciezko/latwo wyhamowac niezaleznie czy ma 50 czy 500 koni:) Nie sadze, by moc seryjna 130 koni ograniczala kierowce bardziej niz przepisy ruchu drogowego
(to moje zdanie wynikajace z mojego stylu jazdy - jak ktos chce jezdzic ciagle 200 ma 200 koni to moze hamulce trzeba zmienic...)
Pozdrawiam,
Przemek