.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 13:17:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 07:33:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Mozesz sprobowac zalozyc kolektor turbo i pompe od silnika 2.0 td
powinno pasowac p&p
kanaly wydechowe , ssace i mocowania sa takie same

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 13:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 15:46:33
Posty: 44
Lokalizacja: Opole - Okolice
Auto: Passat Variant AVF 130 KM
2.0 TD jak sie nie myle to R4 a 2.4 D to R5 wiec nie ma szans przełożyć..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 14:14:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2008 23:25:54
Posty: 130
Auto: Passat B5 AHU
rprt , 2.0TD to też R5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 22:05:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2011 15:19:27
Posty: 14
Lokalizacja: Ostróda
dokladnie 2.0TD też R5. Jeszcze myślałem nad założeniem 1.9 TD R4. Zawsze to 4 cylindry no i jeździłem tym i w miarę to sie zbiera. Już sam nie wiem.. znając życie zostane przy tym 2.4D, chodzi dobrze, jedzie swoje.. pali nie dużo. więc jest spoko :D ale jeżeli znajdę dobrą okazje kupić turbo to kupie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2011 02:13:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Gosciu ty masz widac za malo problemow. Auto jezdzi? Wiesz co masz? lubisz to auto? Masz sentyment? Jesli tak po kiego kleszcza chcesz narzezbic w tym aucie... nadrutowac przerobic tak po chlopsku i polsku.. ulepic aby zyskac 20-30 koni. zrobisz prowizorke i zacznie sie sypac. Te 100-120 koni w c4 to tez ledwo sie odepchnie a kasy i drutu pojdzie tyle ze kupilbys sobie inne auto do zabawy.

Jeszcze jedno... uwielbiam jak ktos sie rejestruje na forum 6 marca a juz po 24 godzinach przedstawia projekt przebudowy audi 80 na prom kosmiczny i to do misji na Marsa.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2011 15:41:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
Bilo napisał(a):
Jeszcze jedno... uwielbiam jak ktos sie rejestruje na forum 6 marca a juz po 24 godzinach przedstawia projekt przebudowy audi 80 na prom kosmiczny i to do misji na Marsa.

dokładnie..
Starzy forumowicze się pocą i doradzają a chyba wszyscy założyciele takich tematów albo mają z nich polewkę albo 500 PLNów na taką przeróbkę :D
sorry ale mój swap wraz z zakupem auta wyszedł tyle co Audi B6 1.9 TDI teraz kosztuje :):

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2011 16:50:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Ivo napisał(a):
Bilo napisał(a):
Jeszcze jedno... uwielbiam jak ktos sie rejestruje na forum 6 marca a juz po 24 godzinach przedstawia projekt przebudowy audi 80 na prom kosmiczny i to do misji na Marsa.

dokładnie..
Starzy forumowicze się pocą i doradzają a chyba wszyscy założyciele takich tematów albo mają z nich polewkę albo 500 PLNów na taką przeróbkę :D


I jeszcze zapomniałeś dodać, że takie przeróbki zamierza robić ten, co wiedzę w tym zakresie ma niemal żadną ;); jest pomysł, a zaraz potem pytanie. A proste i jedynie słuszne odpowiedzi są z reguły negowane :D.

(Moje auto + jakże prosty, choć czasochłonny swap, wyszedł z kolei tyle co dziesięć lat młodsze D2).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2011 17:16:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
Jak 2,4D idzie 200km/h to po co turbo?? :peace:

_________________
Jest Bmw E39 530D Touring http://www.youtube.com/watch?v=PXqkiH1X ... el&list=UL
Bylo Audi 100 C4 AAT
Audi 80 B3 1,8 NE
Audi 80 B3 1,8 SF
Audi 80 B2 1,3 FZ
Audi 80 B2 1.6 YP
VW GOLF II 1,3
BMW E36 325TDS
BMW E34 2,0
Mercedes W202 2,0
Mercedes 190E 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2011 19:18:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Gdyby 2.4 D nie szedł max 140 km/h to też bym się zastanawiał nad turbo :diabel:

PS. a ja mam inne zdanie
skoro gosc sie pyta jak zalozyc turbo do 2.4 D, jakie sa koszty, co potrzeba itp to czemu nikt rzeczowo mu nie odpowie jak to zrobic najlepiej...wtedy czarno na bailym by widzial ile czasu musi poswiecic i kasy na zakup diwajsow...

sam nosze sie z zamiarem uturbienia tego demona mocy wiec skoro jestesci bogatsi w wiedze od autora tematu to jesli mozecie to podzielcie sie ta wiedza z nami bo ile wydaliscie na swoje auta mnie wogole nie intersuje bo ja wydalem pewnie i tak wiecej ... :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2011 20:07:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
ratmasta napisał(a):
Gdyby 2.4 D nie szedł max 140 km/h to też bym się zastanawiał nad turbo :diabel:


Twój 2,4 idzie 140? Bo niejasno napisałeś.

ratmasta napisał(a):
PS. a ja mam inne zdanie
skoro gosc sie pyta jak zalozyc turbo do 2.4 D, jakie sa koszty, co potrzeba itp to czemu nikt rzeczowo mu nie odpowie jak to zrobic najlepiej...wtedy czarno na bailym by widzial ile czasu musi poswiecic i kasy na zakup diwajsow...


Nikt tu nie powie dokładnych kwot, bo nikt tego pewnie nie robił. Bo nie ma sensu :d. Wszyscy dali najbardziej rzeczowe odpowiedzi, jakie były możliwe - nie ma sensu i nie warto. Bo faktycznie najprostszym, najefektywniejszym i najtańszym sposobem uturbienia 2,4 będzie jego (auta) wymiana na 2,5 tdi. Taniej, szybciej, skuteczniej i bez obaw o jakość przeróbek, w których człowiek zawsze będzie pionierem.

I uwierz - mówią to ludzie, którzy w swoich autach niejednego próbowali. A przecież nie chodzi o robienie z 2,4d auta na full wypasie, gdzie koszta się nie liczą, a jedynie o podciągnięcie mocy o 20-30 KM. Sęk w tym, że to i tak musi być zrobione równie porządnie co w wariancie na maxa ;).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2011 08:47:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Tak moj idzie max 140 :D ale to chyba wina pompy bo reszta juz wymieniona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 15:11:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
rodzynek napisał(a):
ratmasta napisał(a):
Gdyby 2.4 D nie szedł max 140 km/h to też bym się zastanawiał nad turbo :diabel:


Twój 2,4 idzie 140? Bo niejasno napisałeś.

ratmasta napisał(a):
PS. a ja mam inne zdanie
skoro gosc sie pyta jak zalozyc turbo do 2.4 D, jakie sa koszty, co potrzeba itp to czemu nikt rzeczowo mu nie odpowie jak to zrobic najlepiej...wtedy czarno na bailym by widzial ile czasu musi poswiecic i kasy na zakup diwajsow...


Nikt tu nie powie dokładnych kwot, bo nikt tego pewnie nie robił. Bo nie ma sensu :d. Wszyscy dali najbardziej rzeczowe odpowiedzi, jakie były możliwe - nie ma sensu i nie warto. Bo faktycznie najprostszym, najefektywniejszym i najtańszym sposobem uturbienia 2,4 będzie jego (auta) wymiana na 2,5 tdi. Taniej, szybciej, skuteczniej i bez obaw o jakość przeróbek, w których człowiek zawsze będzie pionierem.

I uwierz - mówią to ludzie, którzy w swoich autach niejednego próbowali. A przecież nie chodzi o robienie z 2,4d auta na full wypasie, gdzie koszta się nie liczą, a jedynie o podciągnięcie mocy o 20-30 KM. Sęk w tym, że to i tak musi być zrobione równie porządnie co w wariancie na maxa ;).


Obecnie mam w swoim C3 silnik 2.0 TD 102KM NC wiec to najmocniejsza 2litrowka w dieslu z tamtych lat i moim zdaniem kolega mialby najmniej problemow gdyby poszedl w tym kierunku,nawet skrzyni nie musialby wymieniac,jesli chodzi o 2.5 to tutaj sprawa sie troche komplikuje bo najprosciej jest zalozyc wersje 1T ale tez nie bedzie to takie tanie ponieważ:
-trzeba znalezc taki silnik(jest ich bardzo mało)
-kompletna instalacje elektryczna
-ze skrzynia nie wiem jak jest(wymiana napewno laczy sie z wymiana polosi,przegubow i pewnie piast)
-uklad wydechowy tez sie rózni

Wsap 2.5 od C4 to już droga zabawa,trzeba zmieniac dużo czesci przy samym silniku(kolo pasowe jest inne,pompa wspomagania,caly uklad chlodzenia rownierz jest inny).

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2011 14:46:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2011 15:19:27
Posty: 14
Lokalizacja: Ostróda
Ludzie, pier***nijcie sie w banie co niektórzy.. cwaniaki bo 5 lat na forum.. Mój ojciec ma warsztat, i nie gadajcie że jestem blady.. chciałem sie dowiedziec czy jest to oplacalne czy nie, i jak polpsza sie osiagi.. a i 2.0TD to nie głupiee.. Dodam jeszcze że swap mojeg c-360 wyszedł tyle co dwa składane rowery.. <g> ..

To że twój ojciec ma warsztat nie zwalnia cie z zachowania kultury , jeszcze raz przeklniesz to odemnie dostaniesz w banie w postaci kartki a twojemu ojcu wysle Urzad Skarbowy na ten warsztat.
Szwagier


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2011 14:52:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
KondzioR napisał(a):
Ludzie, pier***nijcie sie w banie co niektórzy.. cwaniaki bo 5 lat na forum.. Mój ojciec ma warsztat, i nie gadajcie że jestem blady.. chciałem sie dowiedziec czy jest to oplacalne czy nie, i jak polpsza sie osiagi.. a i 2.0TD to nie głupiee.. Dodam jeszcze że swap mojeg c-360 wyszedł tyle co dwa składane rowery.. <g> ..


A co tam swapowałeś?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2011 15:51:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2008 23:25:54
Posty: 130
Auto: Passat B5 AHU
KondzioR wstaw silnik odrzutowy, tylko nie przeklinaj bo nie jesteś u taty w warsztacie..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2011 21:20:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
KondzioR wstaw turbo...ja na pewno skorzystam z tewojego doswiadczenia...
a koledzy sie czepiaja bo sadza ze majac taka stara puszke nie warto ladowac kasy w uturbianie takiego zlomu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2011 08:09:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
po co cos uturbiac jezeli wyjdzie to drozej niz wstawienie innego silnika z turbo.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2011 09:45:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2006 13:55:51
Posty: 115
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kolektory, turbiny, pompy wtryskowe, sterowanie, olejum do silnika, eliminacja olejum z układu dolotowego, jeszcze raz wysterowanie tego wszystkiego, potem ukręcony wirnik z turbiny w dolocie, remont silnika... Drogo wyjdzie panowie, drogo. Poza tym, dwie sprawy:

1. Skoro jesteś zadowolony z auta, nic się w nim nie dzieje, jeździ, śmiga, wyprzedzić dajesz radę, masz sentyment, to czy aby na pewno chcesz go popsuć i mieć non stop w garażu? Takie prace muszą być wykonane na prawdę bardzo dokładnie i starannie a nie w jedno popołudnie po pracy.

2. Skoro twój ojciec jest mechanikiem, to po co pytasz nas, a nie pytasz ojca? Skoro jest mechanikiem, na pewno wie jak działa taki układ, na pewno może zerknąć pod maskę i zobaczyć skąd i czy w ogóle da się pociągnąć układ smarowania do turbiny, wie czy ona się zmieści, jest wstanie w katalogach sprawdzić czy elementy z innych silników pasują P&P. Czyż nie?

Co do osiągów. Polepszą się, jasne, jakies 0.3-0.5s na setkę urwiesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C4 2.4 D - ZAŁOŻENIE TURBINY.
PostNapisane: 22.gru.2015 13:55:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2011 20:11:03
Posty: 47
Auto: audi Coupe B3
Witam. Odgrzewam Kotleta.
Niedawno zanabyłem drugie C4 z silnikiem AAS czyli po chłopsku 2.4D 82Km 160Nm.
Auto zakupiłem z uszkodzoną uszczelką pod głowicą; Tak myślałem do momentu zrzucenia głowicy z silnika.
głowica cała jednak wszystkie komory wirowe były popękane, sama głowica w pieknym stanie.

jako że auto ma 1.5T masy własnej, te parametry napędowe sprawiają że auto niemal stoi w miejscu.
Jeśli ktoś zapyta, dlaczego uturbiam, już mówię, ten silnik to kopia AAZ'a z dodatkowym cylindrem, jest natrysk oleju na denko tłoka.
skoro z AAZ mozna było wydłubać niespełna 250KM to myślę że AAS dobije w okolice 300KM, jak wyjdzie 280KM 500Nm też nie pogardzę :P

jaki plan?
Zmiana kolektorów. ssący o jak najkrótszych kanałach, i dużym zasobniku, zmiana koła zamachowego na lekkie z NG, w płaskiej wersji i tarcza sprzęgła z 2.8V6 pod jednomas. taki mix obsługuje moment obrotowy pod 500Nm
zmiana skrzyni biegów na FHN co da mi 2000rpm przy 100kmh na piątce zamiast 2600 przy obecnej AXJ.
Wydech przelot 3" od początku do końca.
Przebudowa pompy na 11mm, dawca 2.5TDI, zmiana końcówek wtryskiwaczy na DNOSD


jeśli ktoś napisze żeby sprzedać tego i kupić 2.5TDI to od razu powiem ze odpada.
w domu do nie dawna było 2x2.5TDI AAT i 1xAAT w Coupe.
głównie robię krótkie przebiegi właśnie dlatego zostało jedno AAT zamienione na AAS.
zalety w porównaniu do AAT?
dużo szybciej sie rozgrzewa, spalanie podobne do AAT,w mieście, w trasie, spala około 6-6,5l po zmianie zamach na lekki w mieście spalanie spadnie o około 1l w a trasie po zmianie skrzyni na długą również o około 0.5-1l.
chętniej pracuje na wysokich obrotach powyżej 3500rpm w porównaniu do TDI
zastanawiam sie jeszcze nad doborem Turbo, ponieważ jeszcze nie wybrałem jakie chce ale skłaniam sie ku hybrydzie na bazie T3 z VW LT 2.4TD. ewentualnie na początek TD04-13t-4 po małych zabiegach dopasowujących je do naszego silnika.
lub też GTB2260VK również hybryda.
Stan silnika po paru zabiegach niemal wzorowy, Kompresja w granicach 32bar na wszystkich cylindrach, silnik suchy, nie bierze oleju.

po wcześniej opisanych modyfikacjach czyli zmianie turbo z K14 na K24-7000 w coupe, zmianie wtryskiwaczy na 260-tki, zamachu na lekki, i skrzyni biegów na długą, spalanie z przed modyfikacji wynosiło miasto około 7-8l trasa 6-7l pierwotnie na skrzyni DHL po zmianie skrzyni biegów i reszcie zabiegów spalanie wynosiło miasto 6-7l w zależności od nogi, trasa 4,5-5,5l.
tutaj mamy wieksze auto wiec i spalanie będzie odrobinę wieksze ale myślę że zmieścimy się w okolicach 5-6l w trasie, i 6-7l w mieście.
teraz minusy TD w porównaniu do TDI, na przykładzie silników R4
niemożliwy rozruch po uszkodzeniu świec żarowych, TDI odpala niemal normalnie.
Trudne do opanowania temperatury przy deptaniu, mniejszy moment obrotowy poniżej 2000rpm. znacznie większe spalanie przy korzystaniu z mocy MAX.
w 1.9TD z mocą powyżej 220KM spalanie rzędu 20-25l bardzo łatwe do uzyskania. tutaj myślę żę trzeba będzie do tego dorzucić jakieś 20-25% i będzie w okolicach 25-30l jednak przy spokojnej nawet szybszej jeździe te silniki spalają bardzo podobne ilości paliwa, wiec byślę żewyszystkie powyższe założenia zostaną spełnione.


Fotorelacja z prac będzie dodawana na bieżąco w miarę przeprowadzania prac i zdobywania odpowiednich części

_________________
Audi Coupe B3 2.5TDI R5 AAT. 161KM 374Nm i będzie więcej :-)
Race 520, K24-7000, FMIC, FHN, hebelki 288x26mm
Sprzedam K24-7000 przystosowane do 2.5TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C4 2.4 D - ZAŁOŻENIE TURBINY.
PostNapisane: 22.gru.2015 22:20:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Będę śledzić! Gdzieś kiedyś pisałeś że 2.4 ma dłuższy skok tłoka w porównaniu do 2.5 przez co można uzyskać więcej Nm, dobrze pamiętam?

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: