Witam. Odgrzewam Kotleta.
Niedawno zanabyłem drugie C4 z silnikiem AAS czyli po chłopsku 2.4D 82Km 160Nm.
Auto zakupiłem z uszkodzoną uszczelką pod głowicą; Tak myślałem do momentu zrzucenia głowicy z silnika.
głowica cała jednak wszystkie komory wirowe były popękane, sama głowica w pieknym stanie.
jako że auto ma 1.5T masy własnej, te parametry napędowe sprawiają że auto niemal stoi w miejscu.
Jeśli ktoś zapyta, dlaczego uturbiam, już mówię, ten silnik to kopia AAZ'a z dodatkowym cylindrem, jest natrysk oleju na denko tłoka.
skoro z AAZ mozna było wydłubać niespełna 250KM to myślę że AAS dobije w okolice 300KM, jak wyjdzie 280KM 500Nm też nie pogardzę
jaki plan?
Zmiana kolektorów. ssący o jak najkrótszych kanałach, i dużym zasobniku, zmiana koła zamachowego na lekkie z NG, w płaskiej wersji i tarcza sprzęgła z 2.8V6 pod jednomas. taki mix obsługuje moment obrotowy pod 500Nm
zmiana skrzyni biegów na FHN co da mi 2000rpm przy 100kmh na piątce zamiast 2600 przy obecnej AXJ.
Wydech przelot 3" od początku do końca.
Przebudowa pompy na 11mm, dawca 2.5TDI, zmiana końcówek wtryskiwaczy na DNOSD
jeśli ktoś napisze żeby sprzedać tego i kupić 2.5TDI to od razu powiem ze odpada.
w domu do nie dawna było 2x2.5TDI AAT i 1xAAT w Coupe.
głównie robię krótkie przebiegi właśnie dlatego zostało jedno AAT zamienione na AAS.
zalety w porównaniu do AAT?
dużo szybciej sie rozgrzewa, spalanie podobne do AAT,w mieście, w trasie, spala około 6-6,5l po zmianie zamach na lekki w mieście spalanie spadnie o około 1l w a trasie po zmianie skrzyni na długą również o około 0.5-1l.
chętniej pracuje na wysokich obrotach powyżej 3500rpm w porównaniu do TDI
zastanawiam sie jeszcze nad doborem Turbo, ponieważ jeszcze nie wybrałem jakie chce ale skłaniam sie ku hybrydzie na bazie T3 z VW LT 2.4TD. ewentualnie na początek TD04-13t-4 po małych zabiegach dopasowujących je do naszego silnika.
lub też GTB2260VK również hybryda.
Stan silnika po paru zabiegach niemal wzorowy, Kompresja w granicach 32bar na wszystkich cylindrach, silnik suchy, nie bierze oleju.
po wcześniej opisanych modyfikacjach czyli zmianie turbo z K14 na K24-7000 w coupe, zmianie wtryskiwaczy na 260-tki, zamachu na lekki, i skrzyni biegów na długą, spalanie z przed modyfikacji wynosiło miasto około 7-8l trasa 6-7l pierwotnie na skrzyni DHL po zmianie skrzyni biegów i reszcie zabiegów spalanie wynosiło miasto 6-7l w zależności od nogi, trasa 4,5-5,5l.
tutaj mamy wieksze auto wiec i spalanie będzie odrobinę wieksze ale myślę że zmieścimy się w okolicach 5-6l w trasie, i 6-7l w mieście.
teraz minusy TD w porównaniu do TDI, na przykładzie silników R4
niemożliwy rozruch po uszkodzeniu świec żarowych, TDI odpala niemal normalnie.
Trudne do opanowania temperatury przy deptaniu, mniejszy moment obrotowy poniżej 2000rpm. znacznie większe spalanie przy korzystaniu z mocy MAX.
w 1.9TD z mocą powyżej 220KM spalanie rzędu 20-25l bardzo łatwe do uzyskania. tutaj myślę żę trzeba będzie do tego dorzucić jakieś 20-25% i będzie w okolicach 25-30l jednak przy spokojnej nawet szybszej jeździe te silniki spalają bardzo podobne ilości paliwa, wiec byślę żewyszystkie powyższe założenia zostaną spełnione.
Fotorelacja z prac będzie dodawana na bieżąco w miarę przeprowadzania prac i zdobywania odpowiednich części