shaker napisał(a):
No dobrze, poczytałem trochę to racingforum, silniczek już wiem jaki powinienem zapakować... z S6c4 plus, lub D2... ze skrzynią też pojmuję co i jak, nie wiem jeszcze jak to się odbędzie taka przekładka fizycznie, bo nie sądzę, że wkładasz drugi silnik i poprostu pasuje, przykręcasz i po kłopocie...
co z zawieszeniem i układem hamulcowym ???
cały czas mówicie że z s6c4 (dobrze zapamiętałem??) naprowadzi mnie ktoś na dobre tory
co się tak tego zawieszenia uczepiłeś.
Zawieszenia w V8
nie trzeba zmieniać, bo jest super. Można sobie ewentualnie obniżyć - utwardzać nie trzeba, nawet seria jest twarda.
Przednie kolmumny (mcphersony) z S4/S6/C4 (które poza piastą i uchwytami do hamulców są identyczne) wsadza się tylko, żeby móc korzystać z innych hamulców niż seryjne.
Ja osobiście (jak i kilku kolegów z forum) przerobiłem układ hamulcowy na oryginalnych kolumnach V8. Przeróbka polega na (toczeniu/frezowaniu/ucinaniu) zamontowaniu zacisku od A8 lub S8 D2. Plusem jest to, że zacisk taki można kupić nawet z 2001 roku. Zaciski do S6 kończą się bodajże w 96 lub 97 roku i są bardziej awaryjne od D2.
Odnośnie przełożenia innego silnika i skrzyni do V8 to:
- inny montaż poduszek silnika jest (inne w innych miejscach)
- inne poduchy skrzyni
- duża szansa, że nie będzie miejsca na kompresor klimy (w komorze V8 jest ciasno)
- przy zabawie w manual przerabianie podłogie
- itp, itd.
- prucie wiązek i montaż innego kompa
- strojenie
Lepszym pomysłem jest kupno V8 w manualu (lub automacie i wzmocnie automata), wsadzenie P&P silnika AEC (290 koni) + większych wtrysków i superchargera (ok. 15 tyś. zł)
masz wtedy auto nietuzinkowe, prawie oryginalne i z wykopem.
Ja z w/w setupu mam na razie AEC w garażu
p.s.
o układzie hamulcowym w V8 są setki postów - trzeba poza zaciskami przednimi wymienić:
- pompę hamulcową 1200 zł
- akumulator ciśnienia 800 zł
- zregenerować pompę wspomagania 300-400 zł
- wymienić stare zaciski tylne na nowe 800 zł
- wymienić przewody elastyczne i metalowe
- modlić się, żeby nie trzeba było wymieniać wspomagacza hamowania - 2800 zł
częsci nie dość, że drogie to trudno dostępne