.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 20:51:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 01.lut.2014 16:10:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2011 21:50:33
Posty: 104
Lokalizacja: TBU
Auto: A6 C4 AHU & ABC
Pomysł fajny, jakbym miał na oku D2 z padniętym silnikiem zrobiłbym podobnie.
Tylko powiedz mi co kosztowało aż 15k ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 01.lut.2014 16:22:11 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Od początku pisałem że dla mnie super opcja.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 01.lut.2014 16:46:41 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Oj, chłopie ciężko Cię zrozumieć. Popracuj nad swoim językiem polskim :|

Twoje auto, twoja sprawa i nikomu nic do tego, to nie podlega dyskusji... Jednak moim skromnym zdaniem w wielu miejscach (jak już doczytałem o co Ci chodzi :)) mijasz się z prawdą w tym co piszesz :)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 01.lut.2014 17:06:39 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A to inna sprawa, szczególnie to że 4.2 nie ciągnie poniżej 4kRPM
Moim zdaniem ciągnie bardzo dobrze już od 1500 - ale to pojęcie względne.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 01.lut.2014 19:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 01:25:34
Posty: 15
Lokalizacja: Bieruń ok. Tych
za język przepraszam :)
nie wiem gdzie minąłem się z prawdą?
co kosztowało ?
Silnik 4000
Skrzynia z dyfrem 1500 + przekładka pomiędzy skrzynie a silnik.
Wybierak biegów S8 300zł
Półoś manual s8 1000
Oryginalne łapy do skrzyni s8 manual (nowe prosto z serwisu) 1200
nowe sprzęgło z stałym kołem 2000
wydłużenie wału do tylnego napędu 1000zł od razu nowa podpora itd.(cardanservice)
intercoller z rurałami 500z;
1000zl przerobienie przewodów klimatyzacji i nabicie.
chips 800zl
pedały sprzęgła plus pompki wysprzeglika + przewód s8 650zl

do tego jeszcze mnóstwo innych rzeczy o których już nawet teraz nie pamiętam.
Przeróbka nie była tania. Swojej roboty nie liczę.

A8 w quattro w manualu jest bardzo trudno znaleźć przeważnie są to s8 a do tego części są po prostu drogie. z tąd taka cena przeróbki.
gdybym sie nie przejechał tymi cholernymi amerykanami nie sprzedawał bym a8 :)

Co do tego ciągnięcia silnika chodzi mi o dodanie gazu z 2tys obr do 2,8 obr tdi rwie sie żeby je osiągnąć a wolnossący benzynowy delikatnie zwiększy przyśpieszanie. nie chodzi mi o sytuacje na pełnym otwarciu przepustnicy. Tdi ostro reaguje nawet na delikatne dodanie gazu.

Za kwotę około 6tyś ciągniemy z 1.9 około 220 do 240 KM i momentu w granicach 500nm jestem w 99% przekonany że takie 300 konne a8 będzie połykać wrzuce wam filmik z przyspieszenia od 0 do 100. tylko zrzucę go na yt

_________________
Chip tuning to taki rodzaj drabiny z napędem atomowym dzięki której otrzymujemy sok koloru porzeczkowego z bita smietana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 01.lut.2014 23:33:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 01:25:34
Posty: 15
Lokalizacja: Bieruń ok. Tych
http://www.youtube.com/watch?v=USQRYV5b ... load_owner
http://www.youtube.com/watch?v=033rXfQu ... e=youtu.be

trochę trzęsie na drugim filmie a trudno ogarnąć 5 rzeczy naraz

I co źle jedzie? jak uważacie?

_________________
Chip tuning to taki rodzaj drabiny z napędem atomowym dzięki której otrzymujemy sok koloru porzeczkowego z bita smietana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 01.lut.2014 23:45:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Ale świątecznie na zegarach :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 01.lut.2014 23:52:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2011 21:50:33
Posty: 104
Lokalizacja: TBU
Auto: A6 C4 AHU & ABC
Nawet nawet, ale kto dzisiaj wykorzystuje pełnię możliwości swoich aut. Nie ma gdzie za bardzo.
Tak sobie myślę, że gdyby to nie było 6.0, a np. 2.5tdi ośka manual, to koszty przeróbki by były dużo niższe?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 07:54:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2009 15:37:46
Posty: 1181
Lokalizacja: Pyrlandia
Świątecznie czy też nie, furmanka jedzie do przodu. I o to chodziło autorowi tej furmanki.

Poza tym zasięg przy emeryckiej jeździe to ponad 1400km? Trzeba spróbować.

_________________
BMW X1 1,5 136PS - jest
BMW X3 3.0d 218PS - był
Touareg 3.0TDI - był
Audi A6 C6 3.0TDI quattro + tip - był
Passat B6 2.0TDI Sportline + DSG - był
Skoda Octavia I 1.9TDI 90PS - był
Golf IV 1.6 SKL? + LPG - był
Passat B5FL 2.5TDI AKN - był
Golf III 1.8AAM? + LPG - był


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 08:04:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 01:25:34
Posty: 15
Lokalizacja: Bieruń ok. Tych
choinka jest za sprawa sterownika esp po jego wymianie wszystko zgaśnie poza air bag (da se skasować ale standardowo po ruszeniu fotelem ponownie oświeca.

przy ośce podejrzewam przynajmniej o 2tyś zł niższe koszty. odpada dyfer skrzynia która jest droższa wał cardana wybierak jest tańszy jest inny
Jeśli ktoś chcę mogę sprzedać wybierak od manual ośka bądz 2.8 benz quattro (w s8 4.2 był inny )

_________________
Chip tuning to taki rodzaj drabiny z napędem atomowym dzięki której otrzymujemy sok koloru porzeczkowego z bita smietana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 08:50:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak na serie jedzie bardzo ładnie, byłeś tym autem u jakiegoś ogarniętego elektryka? w B6tce po przekładce na manual też był wykrzyknik na fisie, kontrolka od ESP i ABS i gość ogarnął to bez wymiany czegokolwiek, wszystko działa jak powinno


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 09:08:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 01:25:34
Posty: 15
Lokalizacja: Bieruń ok. Tych
no ale b6 występowało z manualem :) chodzi o kodowanie sterownika ja mam nadpisane same zera i niemożna zmienić,
sa dwie opcje wymiana sterownika bądź wgranie nowego softu tylko od kogo? i poco jak sterowniki od 30 zl chodzą...

_________________
Chip tuning to taki rodzaj drabiny z napędem atomowym dzięki której otrzymujemy sok koloru porzeczkowego z bita smietana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 09:11:17 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No jedzie owszem, nic się nie czepiam.
Tylko jednak bym nie porównywał przyspieszenia do serii 4.2 w awtomacie.
Jednak 4.2 w auto bije tego 1.9TDI do 100, do 200, a powyżej 200 to już przepaść.
Jednak jak przy 200 dam kick-down to wskazówka bardzo szybko idzie w górę, dopiero przypiesza podobnie do tego diesla około 235-240.

Ale spoko - to przecież normalne, ogólnie jestem na tak - tylko bym nie przesadzał że to rakieta, po prostu rozsądny i tani (paliwo) dupowóz.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 09:49:28 
Kolega podliczył koszty przeróbki na 15koła nie licząc swojej roboty. Mając a8 i 15 koła na półce wolałbym v8 ogarnąć i nawet zagazować (choć nie przepadam za gazem w autach) i mieć jeszcze parę koła w kieszeni na paliwo... a przyjemność z jazdy V8 i R4 TDI bez porównania na korzyść V8.
Choć podkreślam,że logistycznie i inżynieryjnie kawał dobrej roboty i szacun.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 10:11:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 01:25:34
Posty: 15
Lokalizacja: Bieruń ok. Tych
miałem i 4.2 i 6.0 i naprawdę przyjemność z jazdy czuje z tym silnikiem
Ja nie wrócił bym już do 4.2 chyba tylko z powodu dźwięku nic więcej.
Weźcie jeszcze pod uwagę że filmy są na 22" a na 18 " jest dużo lepiej i szybciej.
same alumki maja b. dużą różnice w wadze.
trzeba pamiętać że 4.2 jak ma 200 to ma powiedzmy 4 tyś obr a gdzie tam 7 on musi iść tym bardziej że właśnie około 5800 chyba ma maks moc. tutaj już nic poradzi ale ileż tego wykorzystujecie? tempomat zapinacie i tak pewnie na 160 lub maks 200.
jadąc spokojnie przez miasto macie obroty do maks 3 tyś nie mam racji?
dieslem jeździ sie momentem obrotowym a benzyna Konikami.
druga sprawa zawsze benzynie w 99%wystepuje gaz a tu już bagażnik w dupe dostaje albo walec albo w kolo ile na butli ? 400km chyba maks u mnie do 1000km

_________________
Chip tuning to taki rodzaj drabiny z napędem atomowym dzięki której otrzymujemy sok koloru porzeczkowego z bita smietana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 10:23:30 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Nie mam gazu.
Moment na kołach ma znaczenie a nie na silniku.
Na codzień jeżdżę V8 w zakresie obrotów 1-3 tys.
Daje radę spokojnie.
Jak chcę właśnie dać w palnik to gaz w dechę i wtedy zakresy 4500-6200 RPM.
Ale kolejny raz podkreślam - szacun, fajna opcja, tylko nie ma sensu przekonywać że jedzie porównywalnie z V8.
Przytuliłbym jako dupowóz od razu - bo ma same zalety: mało pali, buda z ALU, quattro, manual - ideał - ale nie do dynamicznej jazdy - powiedzmy sobie.
PS: miałem 1.9TDI, wiem co mówię, 90KM, czipowane ostatecznie na 126KM, wiem mniej, ale to było w A4 więc porównywalnie, i jednak V8 to co innego, zdecydowanie co innego - mimo braku turbo.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 10:41:10 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
dziq111 napisał(a):
za język przepraszam :)
nie wiem gdzie minąłem się z prawdą?
co kosztowało ?
Silnik 4000
Skrzynia z dyfrem 1500 + przekładka pomiędzy skrzynie a silnik.
Wybierak biegów S8 300zł
Półoś manual s8 1000
Oryginalne łapy do skrzyni s8 manual (nowe prosto z serwisu) 1200
nowe sprzęgło z stałym kołem 2000
wydłużenie wału do tylnego napędu 1000zł od razu nowa podpora itd.(cardanservice)
intercoller z rurałami 500z;
1000zl przerobienie przewodów klimatyzacji i nabicie.
chips 800zl
pedały sprzęgła plus pompki wysprzeglika + przewód s8 650zl

do tego jeszcze mnóstwo innych rzeczy o których już nawet teraz nie pamiętam.
Przeróbka nie była tania. Swojej roboty nie liczę.

A8 w quattro w manualu jest bardzo trudno znaleźć przeważnie są to s8 a do tego części są po prostu drogie. z tąd taka cena przeróbki.
gdybym sie nie przejechał tymi cholernymi amerykanami nie sprzedawał bym a8 :)

Co do tego ciągnięcia silnika chodzi mi o dodanie gazu z 2tys obr do 2,8 obr tdi rwie sie żeby je osiągnąć a wolnossący benzynowy delikatnie zwiększy przyśpieszanie. nie chodzi mi o sytuacje na pełnym otwarciu przepustnicy. Tdi ostro reaguje nawet na delikatne dodanie gazu.

Za kwotę około 6tyś ciągniemy z 1.9 około 220 do 240 KM i momentu w granicach 500nm jestem w 99% przekonany że takie 300 konne a8 będzie połykać wrzuce wam filmik z przyspieszenia od 0 do 100. tylko zrzucę go na yt


Przede wszystkim, nie chodzi tu o kolejną wojnę PB vs. ON
Ale....

Żeby 1.9 TDI objechało V8 trzeba dołożyć te 6 koła jak piszesz....to raz
Dochodzą koszta przeróbki na TDI (ciekawe kiedy to się zwróci w paliwie)...to dwa
Zawsze to będzie jednak rzeźba i trudniej później auto zbyć dalej...to trzy

Piszesz, że tyle kosztowała przeróbka...a graty z W12 to za darmo oddałeś :?:

No i to rzekome dynamiczne poruszanie się 1.9TDI względem V8 ....:)
Poza tym posiadaczom V8 nie zawsze chodzi o "rwanie" momentem z dołu. D2 nigdy wyścigówką nie było i nie będzie. Takim autem trzeba poruszać się dostojnie a zarazem szybko na autobahnie ( bo IMO na miasto średnio się nadaje).

Ciekawe ile takie napakowane na 2XXKM 1.9TDI w A8 będzie posłusznie jeździć... Pamiętam jak koledze w 2002 roku w rocznym wtedy A4 TDI korba bokiem wylazła po przebiegu 30kkm jak ganiał 200 km/h po autostradach...

Jak się sprzedaje auto to trzeba użyć wszystkich argumentów by przyciągnąć potencjalnych nabywców :)
Tyle ode mnie...
A tak poza tym to szacun za wkład pracy i determinację :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 10:53:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.gru.2013 12:06:40
Posty: 723
dziq a jak koszty serwisu zawieszenia potem wszystko kupować trzeba od 6.0?

_________________
Czy leci z nami B-O-L-E-K?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 11:59:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 01:25:34
Posty: 15
Lokalizacja: Bieruń ok. Tych
o niestety z w12 jedynie co miało swoją cene to silnik wszystkie inne graty leża dalej.. kto to kupi jak 750 szt wyszło jeżdżących na palcach idzie policzyć i teraz są to "kultowe bardzo sporadycznie używane autka?"

zawieszenie jest identyczne jak w 4.2 z żeliwna zwrotnicą.hamulce itd faktycznie zostały z w12 auto waży nadal 2400kg na 22" felgach więc hamulce muszą być ale to nie jest tak cudownie drogie. sam wymieniałem z przodu komplecik i jakoś mnie to nie zrujnowało


jak ktoś ma nie daleko zapraszam na jazde próbną i oceni moje wrażenia. jak mówiłem miałem 4.2
przyjemniej sie jezdzi s6 w 2.2t niż 4.2 a jak sie moje nie sprzeda głęboko rozwarzę założenie silnika do s6 jest o 800kg lżejsze to bedzie musiał tam zapitalać.
do gazu nic niemam miałem jeździłem ale już drugi raz bym nie chciał.
dziwi mnie że każdy pisze rzeźba wszystkie czesci sa oryginalne poza mocowaniem poduszek silnika i przewodami chłodnicy. więc gdzie tu problem? każdy czytajac forum a4 jest sobie w stanie sam naprawić swoje tdi :)
no tak 6tys trzeba by jeszcze dołożyć żeby objechać 4.2 a z trwałością jak dbasz tak masz. Są to trwałe i proste silniki ale jak każdy idzie zajechać.

_________________
Chip tuning to taki rodzaj drabiny z napędem atomowym dzięki której otrzymujemy sok koloru porzeczkowego z bita smietana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 1.9 TDI
PostNapisane: 02.lut.2014 18:01:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 15:30:16
Posty: 129
gitmar napisał(a):
Ciekawe ile takie napakowane na 2XXKM 1.9TDI w A8 będzie posłusznie jeździć...


Generalnie zgadzam się z Tobą, ale co do powyższego...widocznie mało wiesz o dieslach i o tuningu tych silników :).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: