.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 13:09:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A3 8P 3.2
PostNapisane: 12.wrz.2015 21:20:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2015 21:15:44
Posty: 6
Witam serdecznie, zabieram się za kupno Audi A3 3.2 i narazie wiszą tylko dwa interesujące mnie ogłoszenia.
Czy ktoś miał styczność z jednym z nich i wie coś więcej niż jest w ogłoszeniu może ?
Nie chcę jechać kilkaset kilometrów jeśli mogę dowiedzieć się tutaj ciekawych rzeczy o tych 2 autach.

Pozdrawiam


Linki :
http://otomoto.pl/oferta/audi-a3-3-2-v6 ... 34760c7c0c

http://otomoto.pl/oferta/audi-a3-3-2qua ... 34760c7c0c


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P 3.2
PostNapisane: 13.wrz.2015 05:47:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Pierwszy bym brał pod uwagę ze względu na pełną historię - jeśli to prawda oczywiście. Drogi w Łodzi fatalne, więc zawias do dobrego rentgena.
Drugi w zasadzie bez opisu, po za warunkami komisu/handlarza. Nie wiem jakie są Twoje oczekiwania, ale manualem z tym silnikiem się 'zamachasz', DSG to odpowiednia skrzynia do tego silnika, po za tym szybsza, niż rączka.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P 3.2
PostNapisane: 13.wrz.2015 08:12:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 18:39:39
Posty: 346
Auto: Panamera 4S
Namachasz sie w manualu?!? Mam tt mk2 3,2 w manualu, masz taka moc od dolu ze nie musisz dotykac skrzyni tak czesto jak to bylo w 1.8t, a na trasie to prawie nie dotykam dzieki temu ze jest mega elastyczny...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P 3.2
PostNapisane: 13.wrz.2015 09:05:25 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Mimo to również uważam, że DSG będzie szybsze od ręki :)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P 3.2
PostNapisane: 13.wrz.2015 09:29:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
gitmar napisał(a):
Mimo to również uważam, że DSG będzie szybsze od ręki :)

Kupno auta z DSG z tych lat to proszenie się o kłopoty.
Manual jest bezpieczniejszym finansowo wyborem.
Żeby nie było lubię automaty :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P 3.2
PostNapisane: 13.wrz.2015 15:21:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2015 21:15:44
Posty: 6
Czyli jak ? DSG z wiekiem jest bardziej zawodne ? Słyszałem że jak się dba to dość mocna skrzynia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P 3.2
PostNapisane: 13.wrz.2015 16:17:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Lokross napisał(a):
Czyli jak ? DSG z wiekiem jest bardziej zawodne ? Słyszałem że jak się dba to dość mocna skrzynia.

A skąd wiesz jak ktoś dbał. To jest już stare auto i jest duże prawdopodobieństwo wystąpienia usterki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P 3.2
PostNapisane: 13.wrz.2015 17:35:44 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Nie demonizujmy. Każde używane auto, nawet 2-3 letnie może okazać się wtopą. Jakby tak wszystkiego się bać, to najlepiej nie kupować auta wcale i jeździć rowerem albo taksą :):

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P 3.2
PostNapisane: 13.wrz.2015 17:58:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2015 21:15:44
Posty: 6
U mnie to jest tak :P na oględziny auta zabieram kolegę magika od tych silników.
Rozbiera, składa, naprawia, przerabia itp.
Zna się na nich jak zapewne nikt. Chodzi mi teraz już tylko bardziej o skrzynię.
Czy idzie dostać dobre DSG?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P 3.2
PostNapisane: 13.wrz.2015 20:04:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2005 18:51:55
Posty: 160
Lokalizacja: łódzkie
DSG to tak naprawdę skrzynia manualna ze sterowaniem elektrohydraulicznym (mechatronika) w której praktycznie nie ma się co psuć - brak konwertera etc....poza mechatroniką której naprawa to koszt ok. 1kzl- bez wyjmowania skrzyni tylko mechatronike sie wyjmuje przykręconą z boku skrzyni.
Mam takie auto i po rozmowie z tunerami doradzili wlasnie DSG a nie manuala...pozniej program do skrzyni i jest git :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P 3.2
PostNapisane: 13.wrz.2015 20:28:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2015 21:15:44
Posty: 6
bov napisał(a):
DSG to tak naprawdę skrzynia manualna ze sterowaniem elektrohydraulicznym (mechatronika) w której praktycznie nie ma się co psuć - brak konwertera etc....poza mechatroniką której naprawa to koszt ok. 1kzl- bez wyjmowania skrzyni tylko mechatronike sie wyjmuje przykręconą z boku skrzyni.
Mam takie auto i po rozmowie z tunerami doradzili wlasnie DSG a nie manuala...pozniej program do skrzyni i jest git :)



No właśnie mi też wszyscy doradzają DSG. Wszystkie auta, które miałem miałem w manualu i nie wiem jak to będzie :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 8P 3.2
PostNapisane: 14.wrz.2015 08:18:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Koledzy.
DSG z tamtych lat nie musi być awaryjne. Na pewno jest trwalsze, niż młodsze 7 biegowe, na suchych sprzęgłach. Owszem trzeba mieć pecha aby walnęło łożysko kulkowe. Mi się niestety przytrafiło - wyciąganie skrzyni, rozbiórka, przy okazji jej oględziny i wymiana oleju z filtrami. Mechatronika w moim aucie była wymieniana na akcji serwisowej i obecnie ma trochę ponad 80 tkm. Jeśli zaczyna szwankować zmiana biegów, to najczęśceij oznacza do wymiany jakiś elektrozawór w mechatronice. Koszty nie są powalające. Auto firmowe żonki ma nalatane ponad 210tkm i nic się nigdy nie działo. DSG to nie jakiś demoniczny wytwór, którego należy się bać. Owszem, manual zapewni spokojniejszą głowę, ale jazda z DGS zaczyna mi się podobać :peace:
P.S. Moje pierwsze skojarzenie przy rozpędzaniu auta z DSG było takie, że rozpędzam elektrowóz - zajefajnie płynnie.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: