.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 11:10:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obrotów
PostNapisane: 21.cze.2023 10:04:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Panowie, może ktoś coś.... Zanim rozbiorę połowę samochodu....
Pewnego pięknego dnia wróciłem z pracy, zgasiłem silnik... Otworzyłem garaż, odpaliłem V8-kę... I usłyszałem odgłos, który przeszył mnie od stóp do zębów... Odgłos jakby metalicznego (?) postukiwania, który pojawia się przy szybkim zmniejszaniu prędkości obrotowej (tzn. noga z gazu), między 1600 rpm a 1100 rpm. Nie ma znaczenia, czy obroty spadają z 1800 rpm, czy z 4000 rpm. Przy powolnym zmniejszaniu obrotów odgłos nie występuje. Nic nie stuka, nie puka, nie rzęzi w pozostałych zakresach, napinacze niesłyszalne przy odpalaniu na ciepłym i na zimnym. Silnik oleju prawie nie bierze, olej zmieniony na OEM VW 5W40 niecały tysiąc km wcześniej.
Zdjąłem pokrywy, łańcuszki jak nowe, napięte, ślizgi jak nowe, nagaru brak. Rozrząd na punkcie, sprawdzone z blokadami, VAG pokazuje, że fazatory pracują. Ciśnienie w cylindrach 11-12 bar. Wymieniłem świece na nowe, odgłosy bez zmian. Odpinanie podciśnienia gruszek - odgłos bez zmian. Zdjęty pasek osprzętu - odgłos bez zmian. Błędy w silniku te same, co zawsze (tzn. odpięte wtyczki od poduszek silnika, ale tak jest od kiedy go mam).
Trudno zlokalizować, skąd się ten odgłos wydobywa. Osłuchałem silnik stetoskopem, jakby bardziej od strony pasażera, ale konkretnie nie ma opcji, bo niesie się po całym silniku. Na razie nim nie jeżdżę, żeby nie narobić większych szkód. Może coś doradzicie?

Tak to postukuje (weźcie poprawkę na odgłosy, bo jest odłączony filtr powietrza):
https://drive.google.com/file/d/15FX1mm ... sp=sharing

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obr
PostNapisane: 22.cze.2023 06:44:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2011 16:33:43
Posty: 330
Lokalizacja: Piła
Auto: 90
Może klapy w kolektorze mają luz i klepią albo podczas zamykania dostają wibracji.

_________________
Audi 90 2.2 10VT Quattro jest
Audi A6 C5 2.4 Quattro jest
Opel Omega Bfl 2.6 było
Mazda 323f BG 1.6 było
Audi 80 1.8 Comfort edition było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obr
PostNapisane: 22.cze.2023 07:53:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ja bym je obstawił na 99%. W momencie odpuszczenia gazu kiedy przepustnica się zamyka zmienia się ciśnienie w kolektorze powodując wariowanie lużnych klapek skracania dolotu. Jak robisz powli to przepustnica się nie zamyka w pełni i nie ma efektu różnicy ciśnienia w kolektorze. Nic tylko zwalaj kolektor, wywaql klapy i zapomnij o problemie.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obr
PostNapisane: 23.cze.2023 06:37:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2011 16:33:43
Posty: 330
Lokalizacja: Piła
Auto: 90
Ja bym ich nie usuwał tylko naprawił albo wymienił o ile jest taka możliwość. W końcu mają za zadanie poprawienie elastyczności motoru.

_________________
Audi 90 2.2 10VT Quattro jest
Audi A6 C5 2.4 Quattro jest
Opel Omega Bfl 2.6 było
Mazda 323f BG 1.6 było
Audi 80 1.8 Comfort edition było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obr
PostNapisane: 23.cze.2023 06:48:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Przy tej pojemności i krzywej momentu skracanei dolotu mozna powiedzieć jest nie odczuwalne. Charakterystyka stanie się jeszcze bardziej liniowa. Ale oczywiście chcac zachować pełną sprawnośc najlepiej naprawić - są już tutoriale jak to robić aby trzymało na wieki.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obr
PostNapisane: 23.cze.2023 10:01:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Dziękuję za wszytkie podpowiedzi. Wieczorem zdjąłem i rozpołowiłem kolektor. Wałki klap nie mają luzu w korpusie kolektora, ale na nich są takie tulejki z twardego tworzywa, które latają na boki, jak oszalałe. Dzisiaj wieczorem wrócę do tematu.
Kwestia, usuwać, czy naprawiać... Chyba wolałbym się pozbyć kłopotu, kilka koni i kilka Nm nie robi różnicy, to jest typowe daily. Tam są dwa stopnie, może warto, po usunięciu tych luźnych tulejek, po prostu zablokować klapy na sztywno, optymalnie dla niższych i średnich obrotów?

https://drive.google.com/file/d/15Oakdu ... sp=sharing

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obr
PostNapisane: 23.cze.2023 19:47:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli to tylko tulejki a klapy nie mają oznak pękniec to daj tokarzowi aby Ci zrobił z alu lub druk 3D z dobrej jakości materiału.

Z tego co widzę to chyba kilku brakuje.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obr
PostNapisane: 23.cze.2023 22:08:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Tak, ktoś tam był przede mną... Klapy wyjęte, kolektory wymyte, jutro poskładam i zobaczymy, co z tego będzie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obr
PostNapisane: 24.cze.2023 17:05:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Poskładałem, odpaliłem. Jak grzechotał, tak grzechocze...

Edit: Wyjąłem prawy nastawnik. VAG pokazywał poprawną pracę (zakres itd.), łańcuszek był prawidłowo napięty itd. Ale po zdjęciu wtyczki z elektrozaworu nastawnika grzechotane ustało. Sprawdziłem jeszcze raz VAGiem, po zdjęciu nogi z gazu prawy nastawnik cofał się jakąś sekundę później niż lewy. Cuda... Nastawnik wyjęty, zamówiony nowy, jak przyślą, to będę składał. No i zobaczymy... Zaworka pod kolektorem na razie nie dotykam.
Zaskoczyło mnie, że po odpięciu wtyczki (a później obydwu wtyczek) z nastawników nie zapalił się CHECK.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obr
PostNapisane: 25.cze.2023 14:32:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ciekawa sprawa. To, że błędu nie wywalił to akurat nie dziwne - jeśli ni ebyło obciążenia na silniku to zmienna faza nie miała co robić.

Ale ciekawe jest to, że napięcie łańcucha było okey a nadal dzwonił. Razem z napinaczem zmieniłbym łąńcuch - być może jest wyciągniety i napinacz pracował już na skraju wychyłu.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obr
PostNapisane: 25.cze.2023 15:47:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Nie do końca, bo przeszedłem kilka razy zakres od wolnych obrotów do 5000 rpm po odłączeniu prawego fazatora i lewy pracował normalnie zmieniając ustawienie. Łańcuszek nie dzwonił i nie miał luzu, zresztą nie ma śladów. Raczej zawory ssące nie wracały na czas i dotykały tłoków. Ale ciśnienie w cylindrach jest, śladów na tłokach nie ma (zaglądałem endoskopem), więc głowicy nie ruszam. Pozostaje czekać na paczkę.

Pozdrawiam
Edit: czego oczy nie widzą, to nos wywęszy. Cewka od nastawnika śmiedzi spalenizną. Oczywiście cewka i nastawnik renomowanej, chińskiej firmy.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obr
PostNapisane: 26.cze.2023 21:42:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Powinno wywalić błąd obwodu, ja kiedyś odpaliłem tylko A8 z odpiętym nastawnikiem i błąd od razu był, chyba, że taki błąd sam się w D3 skasuje jak się podłączy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 BFM] Stukanie w silniku przy zmniejszaniu obr
PostNapisane: 27.cze.2023 09:59:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Błąd oczywiście jest, ale nie zapala się kontrolka. Graty już w paczkomacie, po pracy odbiorę i będę składał.

Pozdrawiam

Edit: Auto poskladane, jeździ, nie stuka, nie puka, nie dzwoni. Jednak wyjęcie klap było błędem. Teraz przy szybszym dodaniu gazu pojawia się sekunda zastanowienia, zanim zacznie przyspieszać... Na dole jest OK, wysoko jest OK, przy średnich obrotach jest tak sobie, jakby miał za mało paliwa albo powietrza. Kolejny temat do ogarnięcia...

Edit: Klapy dzisiaj wróciły na swoje miejsce, niutonometry razem z nimi. I niech moc będzie z nami, razem z niutonometrami...

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: