.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 14:35:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI
PostNapisane: 06.lut.2024 13:02:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Panowie, muszę w tym roku zamienić moje wysłużone C5 na coś świeższego, i pytanie do Was:
Warto dopłacić za C6 do silnika CR..??
Czy kupić pierwsze roczniki, zmienić pompę oleju na tą z 1.9 i jeździć... nie chcę wydawać jakichś dużych pieniędzy, bo to auto do pracy, 3 kierowców będzie tym jeździć na zmianę, ale z drugiej strony, jeśli CR są na tyle lepsze, że te ok 10tysi więcej szybko się zwróci, to może warto..???
Czy może pójść w BMW E61 czy MB W211..??

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI
PostNapisane: 10.lut.2024 20:26:29 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Ja bym zapłacił więcej po to by mieć CR a nie PD a co za tym idzie święty spokój. Ujeżdżam od 3 lat 2.0TDI CR w Sharanie 7N i (poza ekologią) nie mogę złego słowa powiedzieć. W 2.0TDI PD w zależności od kodu silnika, auta, rocznika były różne problemy. Jak nie napęd to pękające głowice (w 16V), wtryski i inne głupoty. Nie słyszałem o większych problemach w CR.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI
PostNapisane: 10.lut.2024 21:45:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
gitmar napisał(a):
Ja bym zapłacił więcej po to by mieć CR a nie PD a co za tym idzie święty spokój. Ujeżdżam od 3 lat 2.0TDI CR w Sharanie 7N i (poza ekologią) nie mogę złego słowa powiedzieć. W 2.0TDI PD w zależności od kodu silnika, auta, rocznika były różne problemy. Jak nie napęd to pękające głowice (w 16V), wtryski i inne głupoty. Nie słyszałem o większych problemach w CR.


Przycierające się pompy CR po czym mamy do wymiany pompę, do sprawdzenia albo roboty wtryski i płukanie całego układu z opiłków, CR lepsze ale to już złote czasy się skończyły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI
PostNapisane: 10.lut.2024 21:48:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
A kojarzycie Panowie, które symbole silników są "bezpieczne"..??

Myślę jeszcze nad BMW F11 2.0D, w okolicach 35 tysi można kupić, tylko ponoć miejsca z tyłu sporo mniej niż w C6...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI
PostNapisane: 10.lut.2024 23:44:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Jakby miał kupować 2.0 TDI to bym chyba nie brał C6, bo w tej cenie pewnie fajnego Superba się kupi a silnik w poprzek więc w razie czego więcej części i z tyłu miejsca też jest dużo. W C6 nawet cała eksploatacja jest droższa, tarcze klocki, zawieszenie, reszta VAGów to wszystko ma to samo albo podobne, współdzielone płyty podłogowe i można kupić z 4 motion. C6 silniki na CR mają oznaczenie silnika 4 literowe, CAxx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI
PostNapisane: 11.lut.2024 14:32:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
myszon90 napisał(a):
Myślę jeszcze nad BMW F11 2.0D, w okolicach 35 tysi można kupić, tylko ponoć miejsca z tyłu sporo mniej niż w C6...


Tu to mogą się dopiero zrobić koszty, te samochody są fajne jak nie mają jeszcze 100 tys km, potem to już hazard, a jak jeszcze mają tym ludzie jeździć to może być wszystko, od urwanego rozrządu po pożar całego auta. Jak patrze w ogłoszenia to sporo tego stoi z uszkodzonymi silnikami.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI
PostNapisane: 11.lut.2024 16:38:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
hubos21 napisał(a):
Jakby miał kupować 2.0 TDI to bym chyba nie brał C6, bo w tej cenie pewnie fajnego Superba się kupi a silnik w poprzek więc w razie czego więcej części i z tyłu miejsca też jest dużo. W C6 nawet cała eksploatacja jest droższa, tarcze klocki, zawieszenie, reszta VAGów to wszystko ma to samo albo podobne, współdzielone płyty podłogowe i można kupić z 4 motion. C6 silniki na CR mają oznaczenie silnika 4 literowe, CAxx

Myślałem nad Superbem, ale jakoś ja mam tak, że nawet auta do pracy to chciałbym żeby mi się podobały, a Superb no cóż...
C6 do mnie przemawia urodą, szczególnie te ostatnie, C7 w ogóle jest świetne, ale to już budżet, sobie bym kupił - ludziom nie..
Czyli wszystkie C6 CR nie mają problemu z pompą oleju..??
Na pierwszy serwis jestem przygotowany: rozrząd, pompa wys ciśnienia, wiadomo olej, filtry i wydaje mi się, że na 200-300tysi starczy...
Tarcze to min 3 wymiany klocków, a klocki to ok 150 tkm...zatem też przeżyję...
mały v8 napisał(a):
myszon90 napisał(a):
Myślę jeszcze nad BMW F11 2.0D, w okolicach 35 tysi można kupić, tylko ponoć miejsca z tyłu sporo mniej niż w C6...


Tu to mogą się dopiero zrobić koszty, te samochody są fajne jak nie mają jeszcze 100 tys km, potem to już hazard, a jak jeszcze mają tym ludzie jeździć to może być wszystko, od urwanego rozrządu po pożar całego auta. Jak patrze w ogłoszenia to sporo tego stoi z uszkodzonymi silnikami.

Rozmawiałem z mechanikiem, który 5 lat jeździł F11, i mówi: rozrząd, pompa wys ciśnienia na dzień dobry nowe a reszta to zwykła eksploatacja..

Pany a silnik 2.7 TDI w C6 FL..??
Ponoć rozrząd z tyłu i trzeba się liczyć z wymianą, która jest droga (10tysi..???możliwe..???), no ale przyjemność z jazdy i kultura pracy tego motoru wynagradzają ten wydatek, który jest raz na 300tkm...

Mam na zakup chwilę, mój AFN w C5 z przelotem 740tkm jeszcze chwilę polata, do 800 dobije...ale wywiad robię już teraz..
Jak coś wpadnie w dobrej cenie, to kupię szybciej...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI
PostNapisane: 11.lut.2024 18:50:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
Po co pchać się w 2.7 jak można 3.0 tdi, Myszon powodzenia z tymi tarczami i 3-ma kpl. klocków. teraz hamulce z pierwszego montażu nie dożywają drugich klocków.

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI
PostNapisane: 11.lut.2024 19:31:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
myszon90 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Jakby miał kupować 2.0 TDI to bym chyba nie brał C6, bo w tej cenie pewnie fajnego Superba się kupi a silnik w poprzek więc w razie czego więcej części i z tyłu miejsca też jest dużo. W C6 nawet cała eksploatacja jest droższa, tarcze klocki, zawieszenie, reszta VAGów to wszystko ma to samo albo podobne, współdzielone płyty podłogowe i można kupić z 4 motion. C6 silniki na CR mają oznaczenie silnika 4 literowe, CAxx

Myślałem nad Superbem, ale jakoś ja mam tak, że nawet auta do pracy to chciałbym żeby mi się podobały, a Superb no cóż...
C6 do mnie przemawia urodą, szczególnie te ostatnie, C7 w ogóle jest świetne, ale to już budżet, sobie bym kupił - ludziom nie..
Czyli wszystkie C6 CR nie mają problemu z pompą oleju..??
Na pierwszy serwis jestem przygotowany: rozrząd, pompa wys ciśnienia, wiadomo olej, filtry i wydaje mi się, że na 200-300tysi starczy...


Tą pompą oleju to się nie przejmuj za wiele akurat, zmienisz "imbus" to pojeździ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI
PostNapisane: 11.lut.2024 20:36:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
hubos21 napisał(a):
Tą pompą oleju to się nie przejmuj za wiele akurat, zmienisz "imbus" to pojeździ
U mnie auto robi ok 100tkm rocznie, także taki obowiązek nie jest fajny...
Arthur napisał(a):
Po co pchać się w 2.7 jak można 3.0 tdi, Myszon powodzenia z tymi tarczami i 3-ma kpl. klocków. teraz hamulce z pierwszego montażu nie dożywają drugich klocków.

2.7 to ośka i manual = spalanie mniejsze..
Z tymi hamulcami to chyba niemożliwe.. :/

Chyba, że wrócę do starego sposobu, pojeździć rok najdalej dwa i gonić..

Napiszcie proszę coś jeszcze apropo 2.7, są auta z dużymi przebiegami, może jest to alternatywa dla 2.0 i imbusów..

Z drugiej strony, gdzieś słyszałem/czytałem, że w miejsce 2.0 PD wstawia się P&P AWX, czy AVF i po problemie...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A6 C6 PD vs CR 2.0TDI
PostNapisane: 11.lut.2024 22:00:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
myszon90 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Tą pompą oleju to się nie przejmuj za wiele akurat, zmienisz "imbus" to pojeździ
U mnie auto robi ok 100tkm rocznie, także taki obowiązek nie jest fajny...
Arthur napisał(a):
Po co pchać się w 2.7 jak można 3.0 tdi, Myszon powodzenia z tymi tarczami i 3-ma kpl. klocków. teraz hamulce z pierwszego montażu nie dożywają drugich klocków.

2.7 to ośka i manual = spalanie mniejsze..
Z tymi hamulcami to chyba niemożliwe.. :/

Chyba, że wrócę do starego sposobu, pojeździć rok najdalej dwa i gonić..

Napiszcie proszę coś jeszcze apropo 2.7, są auta z dużymi przebiegami, może jest to alternatywa dla 2.0 i imbusów..

Z drugiej strony, gdzieś słyszałem/czytałem, że w miejsce 2.0 PD wstawia się P&P AWX, czy AVF i po problemie...


No właśnie i te duże przebiegi to jest problem, coraz więcej teraz tych 2.7 i 3.0 z dziurami w tłokach przez lejące wtryski. Kiedyś takie C6 z podmienionym słupkiem na sprzedaż było tutaj wystawione, chyba w QS robiona


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: