.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.gru.2024 20:33:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1 pazdziernik jazda na swiatlach
PostNapisane: 05.paź.2005 17:00:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
no wlasnie czy ma zwas ktos sprawdzony pomysl aby swiatla zapalaly sie automatycznie po uruchomieniu autka slyszalem o jakims przekazniku moze macie schemat jak to zrobic? :P

_________________
AUDI C4 V6 2,8L QUATTRO LPG Diego
-----------------------------------------


Stare Auto Młoda Kobieta Non Stop Robota ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 17:03:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Pewnie wystarczy otworzyć obwód świateł, sterowanie zapiąć na stacyjkę, ale jak to zrobić - zależy od modelu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 18:31:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
tyle to i ja wiem ale niechcialbym ciac kabli i sprawdzac ktore to :D moze jest przekaznik ktory steruje swiatlami i tego to wlasnie zrobic na krotko ale nieznam instalacji w tym autku

_________________
AUDI C4 V6 2,8L QUATTRO LPG Diego
-----------------------------------------


Stare Auto Młoda Kobieta Non Stop Robota ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 22:38:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Schematy są na forum... ale według mnie ciutkę inwencji i nie ma problemu... Swoją drogą poszedł bym w kieunku takim, aby światła dało się wyłączyć, czyli dźwigienka od świateł zawsze do góry a na zgaszonym silniku aby postojówki się nie świeciły - a to już zapewne da się zorganizować odcinając dopływ prądu do któregoś z bezpieczników... Nie robił bym opcji że światła zawsze się świecą po zapaleniu silnika... bo to zbyt proste :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2005 00:58:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 22:50:14
Posty: 83
Kiedys gdzies trafilem na nastepujace rozwiazanie:
Po wykryciu sytuacji ze alternator zaczyna ladowac uklad odczekuje jakis czas i zalacza swiatla. Ma to te zalete ze zarowki nie sa narazone na swiecenie od razu w sytuacji gdy akumulator jest obciazony przez odpalanie a zaczynaja swiecic dopiero po pewnym czasie jak silnik juz pracuje. Wylaczenie zaplonu powoduje zgaszenie swiatel. Postaram sie tego poszykac i wrzucic ;)

_________________
Pozdrowka:

Slawek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2005 07:40:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
slawo80 napisał(a):
Kiedys gdzies trafilem na nastepujace rozwiazanie:
Po wykryciu sytuacji ze alternator zaczyna ladowac uklad odczekuje jakis czas i zalacza swiatla. Ma to te zalete ze zarowki nie sa narazone na swiecenie od razu w sytuacji gdy akumulator jest obciazony przez odpalanie a zaczynaja swiecic dopiero po pewnym czasie jak silnik juz pracuje. Wylaczenie zaplonu powoduje zgaszenie swiatel. Postaram sie tego poszykac i wrzucic ;)


Nie wiem jak w innych ale u mnie i tak obwód od świateł jest przerywany na czas kręcenia rozrusznikiem i nie jest to zależne od spadku napęcia w instalacji! W takim wypadku ten układ jest więc zupełnie niepotrzebny... chyba, że ma być z wodotryskiem to niech jeszcze zamryga awaryjnymi, pryśnie wodą ze spryskiwacza i pomerda hakiem :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2005 08:48:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
Niektóre samochody robione "na skandynawie" miały dodatkowy przekażnik z załączaniem czasowym, po paru sekundach od uruchomienia silnika i zgasnięciu kontrolki ładowania załączały się swiatła przy załączonym włączniku świateł oczywiście. Taki bajerek można było dokupić za ok. 160 zł (drogo) np. w aso Opla ja miałem takie coś w Vectrze z 2000 r. Może w Audi też jest coś takiego i trzeba by było poczytać o wypasie robionym właśnie na skandynawie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2005 00:06:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 22:50:14
Posty: 83
GrzesB napisał(a):
slawo80 napisał(a):
Kiedys gdzies trafilem na nastepujace rozwiazanie:
Po wykryciu sytuacji ze alternator zaczyna ladowac uklad odczekuje jakis czas i zalacza swiatla. Ma to te zalete ze zarowki nie sa narazone na swiecenie od razu w sytuacji gdy akumulator jest obciazony przez odpalanie a zaczynaja swiecic dopiero po pewnym czasie jak silnik juz pracuje. Wylaczenie zaplonu powoduje zgaszenie swiatel. Postaram sie tego poszykac i wrzucic ;)


Nie wiem jak w innych ale u mnie i tak obwód od świateł jest przerywany na czas kręcenia rozrusznikiem i nie jest to zależne od spadku napęcia w instalacji! W takim wypadku ten układ jest więc zupełnie niepotrzebny... chyba, że ma być z wodotryskiem to niech jeszcze zamryga awaryjnymi, pryśnie wodą ze spryskiwacza i pomerda hakiem :peace:




Ja wiem, ze najlatwiej jest krytykowac i nabijac sie ;) zwlaszcza jak sie nie wie o co chodzi ;)
W takim razie powiedz mi co sie dzieje w twoim samochodzie jak na wlaczonych swiatlach zgasisz silnik i wyjmiesz kluczyk?
Ps. To ze u ciebie przy odpalaniu odlaczane sa pewne obwody to nie zadna nowosc (tak robi sie od dawna) i to ze nie jest to zalezne od spadku napiecia w instalacji to tez nie zadna magia, ale jak sie domyslam nie musze tlumaczyc Ci idei tego rozwiazania .
O gustach sie nie dyskutuje wiec jesli lubisz "wodotryski", "blyskoteki" i "machajace haki" to twoja sprawa, masz do tego pelne prawo ;)

_________________
Pozdrowka:

Slawek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2005 08:31:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Najprościej nakleic sobie taka naklejke"ZAPNIJ PASY WŁĄCZ ŚWIATŁA", będzie pewne ze od niej nic sie nie zapali a i pasy automatycznie będą się zapinały jak w amerykańskich autach :diabel:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2005 12:00:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
mały v8 napisał(a):
Najprościej nakleic sobie taka naklejke"ZAPNIJ PASY WŁĄCZ ŚWIATŁA", będzie pewne ze od niej nic sie nie zapali a i pasy automatycznie będą się zapinały jak w amerykańskich autach :diabel:


tia, a co większy lamer niech sobie wogóle całą listę przygotuje, np:
- upewnij się, że wszystkie drzwi są domknięte
- wyreguluj lusterka (wszystkie trzy)
- zapnij pasy
- wyreguluj fotele
- sprawdź czy pasażerowie są bezpieczni (szczególnie teściowa w bagażniku)
- itd... :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2005 15:15:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
W przełączniku mostkujesz przewód zasilający z przewodem odpowiedzialnym za przesył energetyczny na reflektory, lampy tylne. ito by było na tyle.
Pamiętaj tylko że mostek nalepszy jest zwodzony. :diabel:
Ja mam tak rozwiązane i działa.Aaaaaaaa i światła ,radio i inne wyłączają się przy rozruchu.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2005 20:34:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
ADAM 12 tak myslalem aby pokopac w tym przelaczniku ale obawialem sie ze postoje sie beda palily moze sie kiedys zabiore za tem bajer

_________________
AUDI C4 V6 2,8L QUATTRO LPG Diego
-----------------------------------------


Stare Auto Młoda Kobieta Non Stop Robota ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2005 21:50:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64861923 Tu kupisz takie urządzenie i kosztuje tylko 35 zł a jak poszukasz to są tańsze. Będzie sam wyłączał i załączał światła po czasie 6s od rozruchu.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: