Oj panowie ale sie zagalopowaliscie...
...chyba ze A4 az tak daleko odbiega od A6......!?
Wymienialem tacho w moim A6 na takie z FIS (bo wczesniej mialem bez).
Faktem jest ze bez Elsy nie da sie ruszyc nic... ale to nie wszystko
Oczywiscie nie chodzi tutaj o wymiary x*y - tylko o elektronike.
Zastanawialiscie sie nad kodem PIN ???
Jak chcecie dopasowac kluczyki bez PINu ???
Nastepna sprawa, zawartosc pamieci eeprom !!!
- jak ktos mysli ze wsadzi tacho z disla do benzyny to jest w bledzie !
- nawet roznica pojemnosci moze stanowic problem !
Niestety ale nie tylko w ukladzie sterujacym (Steuergerät) zapisane sa dane - parametry naszego autka - w tacho tez !!!
Powiem szczerze, ze robilem wszystko od poczatku do konca sam,
ale co mnie to kosztowalo zdrowia i nerwow to tylko ja wiem
Panowie,
procedura dopasowywania "nowego" licznika nie jest taka prosta w poruwnaniu z podlaczeniem.
Samo podlaczenie w oparciu o Else to pikus
Tak wiec jak juz kupic tacho, to takie ktore bedzie prawie ze w 100% pasowalo do naszego modelu,
lub bedzie bardzo zblizone w parametrach - inaczej moga byc klopoty.
Pamietajcie o numerze PIN przez ktory mozemy dokonywac zmian w zapisie "kluczykow"
bez tego ani rusz !!!
Jezeli nie mamy PINu, to sa trzy znane mi mozliwosc:
- prog. zczytujacy zawartosc eeproma przez gniazdo OBD (tutaj wazny producent licznika i chip eeproma)
- wylutowac eeprom i zczytac np. programatorem WillemProg
- znajomy w serwisie Audi
Nie chce nikogo zniechecac, ale opieram sie na wlasnym doswiadczeniu,
moze ktos w ten sposob zaoszczedzi kasy przy kupnie jakiegos "badziewia" !!!
Sumujac moj przypadek:
- 3 tacha
- nunia tydzien w garazu
- nieprzespane noce w poszukiwaniu wsadu na eeprom
Moze w innych modelach jak A6 jest inaczej lub prosciej...!? w co watpie...
Mimo wszystkiego bylo warto......
Tutaj
"owoc"mojej pracy
Wszystkim odwaznym zycze powodzenia