.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.gru.2024 20:19:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 472 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2004 22:44:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
wiking1 napisał(a):
Hej!

Zamiast tego zamontuj sobie licznik od A4 i A6 (koszt okolo 100zl na Allegro). Bedziesz mial i temp i kompa dodatkowo wskaznik temp oleju, a poza tym wszystko ladnie podswietlone.

Jest troche kombinacji z kablami ale da sie to zrobic bez problemu (mi sie udalo)
Pozdro!

doczekamy sie konkretow?
co z wtyczkami?
dorabiac trzeba przejsciowke?
przepinac kable?
dolozyc czujnik temperatury oleju?
masz wersje z FISem?
"badz czlowiekiem, daj kartofla" :diabel:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2004 03:26:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sie.2003 20:25:32
Posty: 144
Lokalizacja: HEF/SK
Oj panowie ale sie zagalopowaliscie... :galy: ...chyba ze A4 az tak daleko odbiega od A6......!?
Wymienialem tacho w moim A6 na takie z FIS (bo wczesniej mialem bez).
Faktem jest ze bez Elsy nie da sie ruszyc nic... ale to nie wszystko :P
Oczywiscie nie chodzi tutaj o wymiary x*y - tylko o elektronike.
Zastanawialiscie sie nad kodem PIN ???
Jak chcecie dopasowac kluczyki bez PINu ???
Nastepna sprawa, zawartosc pamieci eeprom !!!
- jak ktos mysli ze wsadzi tacho z disla do benzyny to jest w bledzie !
- nawet roznica pojemnosci moze stanowic problem !
Niestety ale nie tylko w ukladzie sterujacym (Steuergerät) zapisane sa dane - parametry naszego autka - w tacho tez !!!
Powiem szczerze, ze robilem wszystko od poczatku do konca sam,
ale co mnie to kosztowalo zdrowia i nerwow to tylko ja wiem ;)
Panowie,
procedura dopasowywania "nowego" licznika nie jest taka prosta w poruwnaniu z podlaczeniem.
Samo podlaczenie w oparciu o Else to pikus ;)
Tak wiec jak juz kupic tacho, to takie ktore bedzie prawie ze w 100% pasowalo do naszego modelu,
lub bedzie bardzo zblizone w parametrach - inaczej moga byc klopoty.
Pamietajcie o numerze PIN przez ktory mozemy dokonywac zmian w zapisie "kluczykow"
bez tego ani rusz !!!
Jezeli nie mamy PINu, to sa trzy znane mi mozliwosc:
- prog. zczytujacy zawartosc eeproma przez gniazdo OBD (tutaj wazny producent licznika i chip eeproma)
- wylutowac eeprom i zczytac np. programatorem WillemProg
- znajomy w serwisie Audi
Nie chce nikogo zniechecac, ale opieram sie na wlasnym doswiadczeniu,
moze ktos w ten sposob zaoszczedzi kasy przy kupnie jakiegos "badziewia" !!! ;)
Sumujac moj przypadek:
- 3 tacha
- nunia tydzien w garazu
- nieprzespane noce w poszukiwaniu wsadu na eeprom
Moze w innych modelach jak A6 jest inaczej lub prosciej...!? w co watpie...
Mimo wszystkiego bylo warto...... :peace:
Tutaj "owoc"mojej pracy ;)

Wszystkim odwaznym zycze powodzenia :peace:

_________________
Pozdrawiam LUXOR
A6 - 2.4 V6 165PS 98r


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2004 09:32:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
programator do zczytywania/wczytywania pamieci rezacze posiadaja wiec to nie problem :):
o jakim dopasowywaniu kluczykow piszesz?
nie miales wcale FISa i go dolozyles?
miales wczesniej w liczniku AC i BC?
jakie zegarki posiadales u siebie wczesniej?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2004 09:47:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Luxor , Bilu :D ... zescie sie nie zrozumieli :D ... Luxor , o ile sie domyslam to Ty masz A6 C5 i tam sa montowane zegary o kroych mowa .... Ty masz inastalacje elektryczna juz zakladajaca wszystkie te rzeczy o ktorych piszesz czyli zgranie z reszta elektroniki auta .... natomiast tutaj jest mowa o tym , jakie sygnaly niezbedne trzeba przerobic w Audi 80 B3/4 zeby taki licznik chodzil ... tak wiec taki licznik nie bedzie mial wogole zwiazku z kluczykiem czy reszta elektroniki auta ... no chyba ze sam licznik jest zakodowany i samo podlaczenie go nie spowoduje natychmiastowej pracy tego licznika a bedzie trzeba na nim cos wprowadzac zeby ruszyl ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2004 18:03:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sie.2003 20:25:32
Posty: 144
Lokalizacja: HEF/SK
@Bilu
@hans

...ogolnie to mialem na mysli autka z orginalnym immobilaizerem Audi ;)
W takich przypadkach bez PINu nie zrobimy nic,
gdyz musimy dopasowac poprzez tacho kluczyki do immobilaizera.
A to nie takie proste :P
Oczywiscie hans masz racje, podstawowe lacza ( 32pin zielony i 32pin niebieski) w moim wypadku byly standart.
Jedynie co, to ciagnolem cala instalke pod dodatkowe lacze FISa ( 20pin czarny).
No tak, tutaj mowa o niezbednych sygnalach w Audi 80 a ja bylem myslami troche dalej :P ;)
Sorrki jak zakrecilem komus w glowie!
Aczkolwiek moze ktos bedzie sie bawic innymi rocznikami Audiczek i tacho,
tak tez mysle ze moja wypowiedz jest jak najbardziej na miejscu ;)
W razie czego sluze pomoca!

_________________
Pozdrawiam LUXOR
A6 - 2.4 V6 165PS 98r


Obrazek


Ostatnio edytowano 28.lip.2004 11:32:54 przez Luxor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2004 09:13:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Hej!

Wlasnie siedze i opisuje cale moje rezanko :). Jak narazie mozna pobrac wszystkie inforamcje z tad :
http://195.117.16.43/a4/

Jak narazie opis jeszzcze nie komplenty, ale powoli staram sie. Zdjecia nienajlepsze, ale robione telefonem bo nie mam dostepu do innego cyfraka.

Acha plytki drukowane robione w Eagle 4.02

Jak by cos bylo niejasne to piszcie!
Milego rezanka!

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2004 17:45:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
czekam na efekty :D ... czuje sie zainteresowany, zwlaszcza ze chcialem rezac w niedlugim czasie i zegary i termometr i BC i AC .. heh ... moze sie to okazac nie lada oszczednoscia heheh ... chociaz 3 dodatkowe ladnie wygladaja :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2004 12:43:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
A co trzeba rezać przy wymianie licznika z A4 ale bez kompa i wskaźników temp. oleju i ładowania. Bo ten to mnie sie podobywuje. :P

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2004 19:50:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
dodalem linka to tego rezanka u gory bo cosik na tym forum bo od 4 dni ponuro tutaj

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2004 12:45:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Kurcze mam smaki na te zegary z A4 z FIS, choć ja ani AC i BC nie mam. Mam tylko 3 dodatkowe zegary. Zaczynam szukanie zegarów z A4. Ale z tego co już wiem to ze 300 PLN trzeba dać. :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2004 15:39:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
jajek2 napisał(a):
Kurcze mam smaki na te zegary z A4 z FIS, choć ja ani AC i BC nie mam. Mam tylko 3 dodatkowe zegary. Zaczynam szukanie zegarów z A4. Ale z tego co już wiem to ze 300 PLN trzeba dać. :/



-> plus manetka to ze 400-450pln :zly: dlatego wlasnie zamierzam sobie podlaczyc zwyklego kompa od modelu 80 b3/b4 i jak wszystko dobrze pojdzie uczynie to juz na zlocie w bydzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 12:25:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Co rozumiesz pod pojęciem zwykłego kompa?
Do B4 też trzeba będzie manetkę.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2004 14:32:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
jajek2 napisał(a):
Co rozumiesz pod pojęciem zwykłego kompa?
Do B4 też trzeba będzie manetkę.


Zwyklego czyli Ac/Bc z licznikow modelu b3/b4 razem z manetka zamkne sie w kwocie 350pln :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 06:28:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
A jak sprawa będzie wyglądała u mnie gdzie nie mam wkażnika temp oleju i ładowania :?:

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2004 13:02:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Robert D napisał(a):
A jak sprawa będzie wyglądała u mnie gdzie nie mam wkażnika temp oleju i ładowania :?:

ladowanie bedziesz mial pokazywane bo prad do licznika dochodzi a do temperatury oleju potrzebujesz czujnik i juz :diabel: analogicznie jak do dodatkowych zegarow w b4 czyli ... poszukaj na forum ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2004 11:16:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Życzę powodzenia Panowie!! Zapodaję linka - może ktoś wykorzysta :)

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=30232424

Pozdrawiam!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2004 15:45:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2003 18:43:17
Posty: 137
Lokalizacja: Radom
GrzesB napisał(a):
Życzę powodzenia Panowie!! Zapodaję linka - może ktoś wykorzysta :)

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=30232424



Tylko dlaczego wskazówka prędkościomierza stoi na 10 km/h ? Czy tak powinno być ? Zróbcie powiększenie zdjęcia

_________________
--AUDI 80 B3 1.8 S 91r--
--AUDI A4 B8 2.0 Tdi 11r--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2004 16:23:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
czars28 napisał(a):
Tylko dlaczego wskazówka prędkościomierza stoi na 10 km/h ? Czy tak powinno być ? Zróbcie powiększenie zdjęcia


Nie powinno. Wcześniej też to zauyważyłem - zegary eweidentnie są zrąbane

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2004 18:45:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A ja nie widziałem :/ - pewnie dlatego "nie wie" czy działają... i pewnie dlatego zostały wymienione... cóż... śledziłem ten wątek chociaż mam C4 i tak chciałem pomóc, ale dobrze, że są klubowicze bardziej spostrzegawczy niż ja :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2004 11:18:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Niekoniecznie sa zapsute. Te zegary nie sa tak skonstruowane jak stare. Tutaj sa zalozone silniki krokowe, ktore sa steroiwane mikroprocesorem. Jezeli nie ma napiecia a ruszy sie wskazowke palcem to zostanie w takije pozycji do jakiej sie ja przeusnelo. Dopiero po zalaczeniu zasilania mikroprocesor zeruje wszystkie zegary.

Pozdrawiam

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 472 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: