Jeżeli chodzi o diesel/benzyna to roznia sie tylko skala obrotomierza (diesel do 5-6 tys, benzyna do 8 tys obrotow). Predkosciomerz z tego co sie oreintuje jest sterowany za pomoca czujnika Halla i nie zmienilo sie to od roku 1987 (czyli od wejscia B3) az do dzisiaj, wiec nie ma z tym zadnego problemu - licznik nie przeklamuje. Ilosc "garow" ustala sie przy pomocy VAG'a
Kodowanie jest takie :
Po podlaczeniu sie do licznika w polu "soft coding" VAG'a pojawia sie jego numer w postaci : AABCD gdzie :
AA to liczba oznaczajaca (aktywujaca) dodatkowe wyposazenie i tak :
00 - brak dodatkowego wyposazenia
01 - aktywny wskaznik zuzytych okladzin (dla Autocheck'a)
02 - aktywna kontrolka ostrzegajaca o niezapietych pasach bezp.
04 - aktywny system ostrzegjacy o niskim poziome plynu spryskiwacza
16 - nawigacja (nie wiem dokladnie o co tutaj chodzi bo nie mam nawigacji
)
B - liczba oznaczajaca jezyk (kraj)
0 - niemiecki
1 - europa (angielski)
2 - USA (angielski - licznik w milach)
3 - kanada
4 - Wielka brytania
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia
C - liczba oznaczaja liczbe cylindrow (4,5,6,8) nie musze chyba wyjasniac
D wersja silnika
0 - TDI
2 - benzyna
Dodatkowo w przypadku liczb AA sumuje sie poszczegolne liczby chcac uaktywnic wiecej niz jedna funkcje (np. aby uruchomic ostrzezenie o plynie sprysk. i wskaznik zuzytych okladzin wpisuje sie 01 + 04 = 05)
I tak kod oznaczajacy 05052 oznacza aktywne systemy spryskiwacza i okladzin jezyk niemiecki, silnik 5 cylindrowy benzyna.
Aby zmienic ta liczbe nalezy wcisnac przycisk "recode" w VAG'u i wpisac odpoweidnia liczbe. TYLKO OSTROZNIE. Gdy wpisze sie dzinwne liczby mozna zakonczyc przygode z licznikem! Ja zaeksperymentowalem i wpisalem liczbe "5" tam gdzie miala byc liczba cylindrow i zadzialalo, ale audi podaje ze moga byc liczby 4,6,8 (5 cylindrowe silniki to juz historia, a szkoda)
Jak by cos bylo niejasne to pytajcie moze bede umial odpowiedziec.
Co do sygnalow do odwrocenia to sa to takie jak opisalem w opracowaniu do ktorego link podalem, zreszta mozna do tego dojsc przegladajac plik excel'a z porownaniem sygnalow. Inwersja zrobiona jest na ukladzie ULN2003 (8 par buforow) co zaznaczone jest na schemacie. Jego dzialanie jest takie same jak bramek logicznych, za to znacznie wieksza jest jego odponosc na uszkodzenia przez roznorakie przepiecia w instalacji. Mozna oczywiscie zastosowac inne uklady (z przekaznikiem wlacznie
).
pojemnosc silnika nie ma znaczenia (a liczbe cylindrow mozna przekodowac j/w)
Pozdrawiam