Witam!
Moze zacznijmy tak w skrocie od pierwszego tekstu:
Cytuj:
Cytat:
Ab etwa 4.94 wurden in B4 1Z Motoren mit Luftmassenmesser verbaut. Hier wird das Verbrauchssignal vom Steuergerät gliefert. Mit deiner Aussage, dass es verschiedene Arten von Signalen gibt liegst du wohl richtig. Das würde auch erklären, dass ein ähnlicher Wert gemessen, aber einmal der Verbrauch zu hoch und dann mal zu niedrig anzeigt wird. Übrigens hab 6l Durschnitt und 10l werden angezeigt.
Od okolo 4.95 byly z silnikami B4 1Z montowane "Luftmassenmesser".
(Luftmassenmesser - rozumiem jako Miernik ilosci przeplywu powietrza).
Tak tez tutaj sterownik przekazywal sygnal zuzycia.
Z Twojej wypowiedzi, "ze sa rozne rodzaje sygnalow", masz calkowita racje.
To tez wyjasnia sprawe o podobnym pomiarze, tyle tylko ze raz za duzo a raz za malo zostaje wyswietlone.
Poza tym mam 6l. przeciatna, a wyswietla 10l.
Co do tego linka forumowego
http://www.meckisforum.de/phpBB2/viewtopic.php?t=1352
Gosciu pisze ze kumpel chce zalozyc BC do Audi 80, B4, 90PS, TDI, Bj.10/94.
Pyta o sygnal zuzycia, pyta na jakim siedzi pinie w sterowniku, pisze ze nie umie znalez i tak dalej......
aha pisze jeszcze, jezeli nie ma takowego sygnalu z sterownika to prosi o wiecej informacji na temat (juz nam znany) tzn. Microcontrollers!
Podal jeszcze numer sterownika co ma zamontowany,
ale w odpowiedzi gosciu nizej odpisal ze numer jest albo bledny albo jakis nieznany na niemieckim rynku.
Ten tez gosciu odpisal mu ze nawet jak jego sterownik generuje sygnal zuzycia to i tak za malo....
i nawiazuje do tego samego co tlumaczylem wczoraj.
Czyli ze sygnal zuzycia byl pod benzyny, duza rozbierznosc
(28l/100km przy 80km/h) przy podlaczeniu 1:1.
Potem pisze tak:
Problem ten rozwiazalem po przez Interface na bazie Motorola 68HC11 Microcontrollers (Hardware i Software - wlasnej roboty).
Niestety ale nie jest tak latwo to zrobic, poza tym byl to prototyp ktory niestety jest zamontowany w moim B4 TDI.
Jeden z kolegow na forum imieniem Herby (herbyd@hotmail.com) (nie wiem czy email jeszcze aktualny), rozwiazal ten problem troche inaczej.
Z tego co wiem podlaczyl sie pod PumpenRegelSpannung (rozumiem jako - Regulator napiecia pompy) tym samym Microcontrollerem i generuje potrzebny sygnal zuzycia.
Osobiscie nie umiem sobie tego wyobrazic zeby bylo to takie dokladne w pomiarach, jedynie jako elektroniczna zabawka.....
To tyle z tlumaczen.......o qrde ale sie zmachalem
Teraz musze na chwile wyskoczyc do miasta potem zobacze jeszcze co do tych Türinformation
PS:
http://www.vlsilab.polito.it/~max/motorola/68hc11/