.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 00:31:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 571 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 29  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 03:33:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Dlaczego porzucono ten temat? Kupiłem auto takie jak trzeba A6 Quattro AEL avant a w temacie cisza....
Mam również duże zuzycie paliwa i dymek niezły (szukam przyczyn)
miasto b. delikatnie na krótkich odcinkach 10,5
trasa prędkość 120-130 8,2
strasznie dużo spodziewałem się tak 2 literki mniej.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Ostatnio edytowano 16.paź.2007 08:51:09 przez To_JA_!, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 07:44:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Hehe no powitać. :peace:
Miasto 10 normalka trasa 8 też normalnie :peace: Coś pewnie można urwać ale napewno nie 2 litry :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 07:55:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
To_JA_! napisał(a):
Dlaczego porzucono ten temat? Kupiłem auto takie jak trzeba A6 Quattro AEL avant a w temacie cisza....
Mam również duże zuzycie paliwa i dymek niezły (szukam przyczyn)
miasto b. delikatnie na krótkich odcinkach 10,5
trasa prędkość 120-130 8,2
strasznie dużo spodziewałem się tak 2 literki mniej.


Spalenie tez bym powiedzil ze prawie w normie. Moj pali trasa do 8 miasto do 10.
Batory to z mich doswiadczen wtryski lejace lub/i niesprawny zawor EGR. Ale i cos innego moze byc.

Ja juz nawet ne ogarniam ile nas tych AEL'owcow quattro'wcow teraz jest na AKP. Jak kupilem bylo prosciej ;) Byl Blejk z sedanem i ja z avantem i juz :D a potem sie ludzie rzucili jak szaleni :P

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 10:23:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Ja ostatnio trzymam się śrdniego spalania ok 7.8-8.5 ale wiecej na trasie. Jesli chodzi o miasto to w zimie nawet 11-12 może spalic

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 10:35:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
czesć aelowcy, spalanko to było tego troszke ale sie powtórze. jak smigam na trasie do 110 nieszybciej to spala wrecz katalogowo ok. 5,5-6 i to nie bajka, no jak juz jest 130-140 to 8 wezmie miasto norma 9-10, zima wiecej. przy spokojnej jezdzie w miescie moze splic 8 bo tez tak mialem. pozdrawiam i witamy w zacnym gronie AELa. :peace: ;)

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 12:49:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
do 110 zawalidroga :P to 6 nawet nie wrzucisz :P
Reso ładne felgi :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 13:06:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Prawie takie ładne jak miał Bilu :peace:

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 14:26:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
audik.....wrzucisz wzrucisz bo przy 6 jest takie spalanko małe......no ale ja nie jezdze 11 tylko na trasie 140, no bo 110 to jak bym jechal 60. :diabel: ;)

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 17:19:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
tez kiedys myslalem ze AEL q bedzie smigal o kropelce jak 1Z :P

sampek napisał(a):
Ja juz nawet ne ogarniam ile nas tych AEL'owcow quattro'wcow teraz jest na AKP. Jak kupilem bylo prosciej ;) Byl Blejk z sedanem i ja z avantem i juz :D a potem sie ludzie rzucili jak szaleni :P

moda i trendy ;-)
teraz eSki na fali ;-)

RESO napisał(a):
Prawie takie ładne jak miał Bilu :peace:

wkrotce bede mial prawie takie same ;-)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 06:42:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Na początku zupełnie nie ciągnął poniżej 2500. Po drastycznym stylu jazdy trochę się poprawił ale dalej "to" nie "to" .Wyjąłem turbosprężarkę - stan super ale stwierdziłem że zawór upustowy chyba nie trzyma 100% tylko 90%
dotarłem go na grubej paście do zaworów silnikowych i jest znaczna poprawa. Przy ruszaniu poniżej 1500 nie jest już totalna padaczka tylko trochę ciągnie.

Eksperyment !
Ustawiłem kąt statyczny wtrysku na 0,55 mm - taki jak podają do "tego" silnika w T4. Następnie ustawienia podstawowe z Vag-Com'a i już wiem że wtrysk na wolnych obrotach "chce" 1,5 a "ma" 4,5st. Co ciekawe silnik znacznie mniej dymi lepiej zbiera się z dołu i na kompie ma stabilniejsze i mniejsze odczyty przy małych obciążeniach. Sprawdzałem w T4 też "chciał" 1,5 a "miał" 4,5st to tam jest normal więc myślę że silnikowi nie powinno zaszkodzić.
Jeszcze jedno teraz silnik pali na dotknięcie kluczyka przedtem potrzebował 1-3s.

ps. muszę sobie dorobić przyrząd do blokowania tego kółka napedzającego pompę przy regulacji to poeksperymentuję tak co 0,05mm i ocenię optymalną regulację dla mojego motorka.
Z badań na hamowni silnikowej wiem że w silniku z takim układem zasilania jest zwykle spóźniony kąt o około 5 - 7st. w stosunku do ekonomi, bo inaczej NOx wychdzą za wysokie.
najgorsze to to że nie wiem jak znaleźć mapę wtrysku w programie AEL'a
Dla nejwiększych obciążeń nie powinno się przyspiesdzać kąta więcej niż 3 - 4st. bo znacznie rosną ciśnienia w komorze spalania (obciążenie panewek, tłoków i korb).
Pozdrawiam :peace:

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 20:21:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
AEL'i quattro się namnożyła cała masa..... ale topic faktycznie podupadł :/

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 06:20:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
piotr napisał(a):
AEL'i quattro się namnożyła cała masa..... ale topic faktycznie podupadł :/


mozna by powiedizec ze ilosc nie idzie w jakosc, ale nie powiem :diabel:

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 07:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2006 07:37:22
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-B
jak ci slabo zbiera z dolu - to sprawdz przy okazji przeplywomierz (u mnie po wymianie lepiej zaczal sie zbierac) - najlepiej z jakiegos manuala dorwac jakie powinien dawac napiecie na odpowiednich kablach i spawdzic - wtedy bedziesz pewny

_________________
A8 4,2 quattro '96 - aktualnie do sprzedania
Obrazek
Audi A4 1,8 kombi 96
no i.. Renault Espace - szkoda że Audi takiego czegoś nie zrobiło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2006 10:09:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Przepływomierz działa dobrze w AEL'u jest mechaniczny
Sprawdziłem ciągłość ścieżki oporowej zdejmując pokrywkę plastykową, przy okazji przesunąłem płytkę z opornikiem ~0,5mm żeby ślizg chodził w nowych miejscach.
Dla pewności przetestowałem zmianę naprężenia sprężyny cofającej (najpierw trzeba zaznaczyć położenie orginalne i następnie obraca się tym czarnym kołem z ząbkami na obwodzie podnosząc sprężynę która jest blokadą) przy większych wskazaniach przepływomierza uzyskałem lepszą zasłonę dymną i trochę lepszy moment "z dołu". Jeżęli komuś to nie przeszkadza (że więcej dymi) to sensowne zmiany "regulacji" przepływomierza to max 90st. w lewo a tak normalnie to 45st.
Niestety żeby całkiem nie zniszczyć tej czarnej pokrywkii trzeba jej odciąć 3/4 obrzeża i delikatnie preciąć silikon uszczelniający a pozostałą 1/4 (tę przy złączu) da się już oderwać. :):

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Dopisuję sie do wštku
PostNapisane: 10.cze.2006 13:24:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2006 19:24:36
Posty: 63
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Passat B5 AFN + 11 + 0.230 + automat
Witam
Też od niedawna mam, jeszcze dużo nie jeżdziłem ale już niedługo :) ,

Pozdrowienia dla wszsytich

_________________
A6/C4 AEL Avant Q "Pampersbomber" :) - rozbity, sprzedany
Jeżdżę Paseratti ;) AFN pompa 11 0.230 i automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 21:25:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Ja mam a6 quattro w automacie tiptronic średnio 10 l ale możę więcej 98 rok prod.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2006 21:59:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
FIBA napisał(a):
Ja mam a6 quattro w automacie tiptronic średnio 10 l ale możę więcej 98 rok prod.


Wstępnie ten topic dotyczył C4 TDI quattro a nie C5... ale czas płynie i klubowicze odmładzają flote więc i C5 coraz więcej :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: a6 2.5 Tdi quattro sport 180 Psi + white leather
PostNapisane: 15.cze.2006 12:54:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.cze.2006 10:08:11
Posty: 108
narazie stoi u blacharza ale juz sie nie moge doczekac przejazdzki tym pieknym autkiem. Stoi na alu 17' i ma 86tys mil przejechane. Silnik AEK - podobno problemy z nimi byly. Swego czasu jezdzilem 325 TDS 97rok ale na automacie i mam nadzieje ze osiagi i prowadzenie audi przekona mnie do tej marki. Obecnie jezdze CArismami - jedna 98 1.6 druga 00' 1.8 gdi sport - moze ktos zainteresowany ...
pozdrawiam jako newbie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 13:24:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Panowie czas odświeżyć topic :peace: Już to było omawiane ale może jeszcze jakieś uwagi: Wracając z Mainz na autobanie jadąc dłużysz czas 180km/h przy temp. powietrza 30-35C temperaturę oleju dobiłem do 130C. Zastanawiam się czy tak mam być :?:
Przy okazji spalanie 8l

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 19:09:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Też bym chciał mieć spalanie 8 , mnie takie wychodzi przy 120/130 i bardzo delikatnie z gazem.

Temperatura oleju raczej normalna. Producenci jako krytyczna uważają przekroczenie 140st. (temp. oleju zarówno w skrzyni biegtów jak i silniku) ale testów na wysokich prędkościach (tor) nie prowadzi się dla temperatur otoczenia powyżej 35st (wtedy zatarzymuje się przebieg)

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 571 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: