.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 15:30:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna strona

co wolisz - diesel czy benzyna?
diesel 40%  40%  [ 36 ]
benzyna 60%  60%  [ 55 ]
Liczba głosów : 91
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 22:25:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
spanky napisał(a):
Diesel rozpędzać się może do 220 km/h, zaś wersja benzynowa do 229 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 7,6 i 7,3 sekundy. Porównania powinny dopełnić dane o średnim spalaniu. Np. w ruchu miejskim Cupra Tdi spala średnio 7 :!: litrów na 100 km, zaś Cupra 1.8 20VT – 11 litrów :!:


i według Ciebie te wyniki, jak na 15 letni postęp technologiczny konstrukcji silników diesla (o którym jak i ja i Bilu tłukliśmy wcześniej że zawdzięczać go możemy tylko polityce paliwowej EU! ) są do przyjęcia :?:
wróćmy do przełomu lat 90 i zacznijmy wyścig od nowa....chociaż teoretycznie :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 22:31:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
Jozef napisał(a):
A w benzynowych po prostu marazm :D Ktoś tam dłubie kierownice w turbo - tyle że to w 911tce turbo :)


brak VTG w tubinach w silnikach bezynowych jest spowodowany duzo wyzsza temperatura spalin,jak napisales tylko porsche to zrobilo(tylko nie wiem po co) z jakis tam 'kosmicznych' materialow zeby sie nie zapiekalo

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 22:34:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
jA nie rozumiem czemu opieracie się tylko o VAG :peace:

Nie porownywaliscie jeszcze silnikow JTD, HDI, dCI, TDCi, CDI i diesli ze stajni BMW z benzyniakami tychże firm :)

Rozszerzcie dyskusje, ciekawa jest :peace: :diabel:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 22:46:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Mauzer napisał(a):
spanky napisał(a):
Diesel rozpędzać się może do 220 km/h, zaś wersja benzynowa do 229 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 7,6 i 7,3 sekundy. Porównania powinny dopełnić dane o średnim spalaniu. Np. w ruchu miejskim Cupra Tdi spala średnio 7 :!: litrów na 100 km, zaś Cupra 1.8 20VT – 11 litrów :!:


i według Ciebie te wyniki, jak na 15 letni postęp technologiczny konstrukcji silników diesla (o którym jak i ja i Bilu tłukliśmy wcześniej że zawdzięczać go możemy tylko polityce paliwowej EU! ) są do przyjęcia :?:
wróćmy do przełomu lat 90 i zacznijmy wyścig od nowa....chociaż teoretycznie :peace:


a uwazasz ze nie jest to postep technologiczny ..... :?:
na przykladzie silnika 1.9 TD AAZ który mial 75 kucy a obecny 1.9 TDI ma 160 kucy ..... przyrost mocy na poziomie 213 % :!!: a spalanie zostało na tym samym poziomie :!:
pokaz mi silnik benzynowy uturbiony o tej samej pojemnosci który w ciagu 15 lat zyskał tyle mocy,spala tyle samo co jego pierwowzór i jest wkladany do aut miejskich ....
(P.S i nie kosztuje 500 tyś zł ... ;-) )

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 14.lis.2006 22:49:45 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 22:49:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
spanky napisał(a):
pokaz mi silnik benzynowy uturbiony o tej samej pojemnosci który w ciagu 15 lat zyskał tyle mocy spala tyle samo co jego pierwowzór i jest wkladany do aut miejskich ....
(P.S i nie kosztuje 500 tyś zł ... ;-) )


Ale to diesle sa drozsze w produkcji :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 22:52:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jmm napisał(a):
spanky napisał(a):
pokaz mi silnik benzynowy uturbiony o tej samej pojemnosci który w ciagu 15 lat zyskał tyle mocy spala tyle samo co jego pierwowzór i jest wkladany do aut miejskich ....
(P.S i nie kosztuje 500 tyś zł ... ;-) )


Ale to diesle sa drozsze w produkcji :)


ehhhh chyba sie nie zrozumielismy :/ ...
ale nie w tym rzecz ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 22:53:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Spanky przeczytaj uważnie jeszcze raz ten topic ;)
zupełnie się nierozumiemy :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 22:56:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Mauzer napisał(a):
Spanky przeczytaj uważnie jeszcze raz ten topic ;)
zupełnie się nierozumiemy :peace:

przeczytałem ....
i odpowiedzialem na twoje pytanie .... ;-)

P.S temat bardzo ciekawy tylko ze kazdy tutaj lubi lody o innym smaku ... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 14.lis.2006 23:03:25 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 23:02:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Mauzer napisał(a):
spanky napisał(a):
Diesel rozpędzać się może do 220 km/h, zaś wersja benzynowa do 229 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 7,6 i 7,3 sekundy. Porównania powinny dopełnić dane o średnim spalaniu. Np. w ruchu miejskim Cupra Tdi spala średnio 7 :!: litrów na 100 km, zaś Cupra 1.8 20VT – 11 litrów :!:


i według Ciebie te wyniki, jak na 15 letni postęp technologiczny konstrukcji silników diesla (o którym jak i ja i Bilu tłukliśmy wcześniej że zawdzięczać go możemy tylko polityce paliwowej EU! ) są do przyjęcia :?: :peace:


Ale czy zła polityka paliwowa EU, choć dała impuls dieslom, ma w jakimś sensie być ujmą dla tychże? Popatrz ile techniki powstało bezpośrednio w związku z na przykład zimną wojną. Która była nawet bardziej bezsensowna niż polityka EU.
Dalej, popatrz jaki jest popyt na auta hybrydowe w USA? W ogóle, ileś tam litrowe V8 nie są już tak cenione. Za to japończyki z małymi pojemnościami idą jak ciepłe bułeczki. Zła polityka paliwowa? Niskie zarobki?

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 23:09:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Spanky napisał(a):
P.S temat bardzo ciekawy tylko ze kazdy tutaj lubi lody o innym smaku ... :diabel:

Mauzer przecież napisał(a):
i żeby nie było - nie jestem ani za Pb, gazem czy ON.

ja lubie bezsmakowe :peace:

@Józef - czy ja napisałem że to źle? :diabel:

dlatego napisałem
Cytuj:
wróćmy do przełomu lat 90 i zacznijmy wyścig od nowa....chociaż teoretycznie :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Ostatnio edytowano 14.lis.2006 23:18:08 przez Mauzer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 23:18:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Mauzer napisał(a):
@Józef - czy ja napisałem że to źle? :diabel:

dlatego napisałem pod spodem napisał(a):
wróćmy do przełomu lat 90 i zacznijmy wyścig od nowa....chociaż teoretycznie :peace:


Zgubiłeś mnie zupełnie :peace: Jeśli pijesz do znikającej różnicy w cenach PB i ON, to pamiętaj że diesel ma jeszcze za sobą sprawność :diabel: Poza tym, impuls to nie wszystko. Musi być jeszcze pole do postępu. W benzynowych tego pola nie widzę ;)

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 23:22:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
widze ze obalony zostal argument mocy, momentu, przewagi w sporcie, a na placu boju pozostalo niskie spalanie i zaawansowanie technologiczne diesla czego negowac nie bede bo to oczywiste :peace:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 23:38:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Bilu napisał(a):
widze ze obalony zostal argument mocy, momentu, przewagi w sporcie, a na placu boju pozostalo niskie spalanie i zaawansowanie technologiczne diesla czego negowac nie bede bo to oczywiste :peace:


Ja natomiast widzę coś wręcz przeciwnego :P V12 to pierwszy poważny atak diesla na obszar do tej pory zarezerwowany dla silników benzynowych. Jeśli faktycznie pojawi się w R8, to będzie wyraźny znak nowych czasów. Za nim pójdą następne. Już teraz Peugeot zmajstrował ropniaka na Le Mans. Czas rozumienia diesla jako półśrodka między osiągami a spalaniem mija bezpowrotnie. Podobnie jak dawno już przeminął czas rozumienia diesla jako totalnego poświęcenia komfortu i osiągów na rzecz spalania.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 00:12:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
spanky napisał(a):


Ibiza Cupra TDI jest najmocniejszym samochodem z silnikiem Diesla w tym segmencie. Silnik 1.9 TDI o mocy 160 KM (118 kW) oparty jest na 150-konnej jednostce 1.9 TDI z Leona FR i współpracuje z sześciostopniowa skrzynią biegów. Przypomnijmy, że wersja benzynowa 1.8 20VT osiąga moc maksymalną mocy 180 KM (132 kW). Diesel rozpędzać się może do 220 km/h, zaś wersja benzynowa do 229 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 7,6 i 7,3 sekundy. Porównania powinny dopełnić dane o średnim spalaniu. Np. w ruchu miejskim Cupra Tdi spala średnio 7 :!: litrów na 100 km, zaś Cupra 1.8 20VT – 11 litrów :!:

i co wy na to :?: :diabel: chyba nie tak zle jak na smierdzace TDI :diabel:


No dobra fajnie sie pospuszczac nad hiper mega zajebistym Seatem z TDI tylko:
Roznica w cenie na rynku brytyjskim (wiecej w ludzkim jezyku nie znalazlem) wynosi prawie 8000 pln mowa o nowym samochodzie w wersji 3d z podstawowym wypasem w obu przypadkach.
Jesli ktos nie ciaga po kraju przyczepy z cementem a raczej sie do tego Cupry nie kupuje ;) to przy przebiegu 20kkm rocznie wychodzi nam ze dopiero po ponad 3 latach odczujemy ekonomicznosc tego sportowca w porownaniu do szybszej benzynowej wersji, biorac pod uwage srednie spalanie ktore podales i cene on i pb odpowiednio 3,89 i 3,62

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 00:12:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Jeszcze taka ciekawostka:

R8 LeMans 2005. Silnik benzynowy :diabel:
http://24h-le-mans.knl-dtp.dk/media/lyd/2005/audir8tertrerougequal.mp3

R10 LeMans 2006. Silnik diesla. Jak wiadomo, ze względu na nieuniknione mankamenty technologii w jakiej jest wykonany, wydający głośny, nieprzyjemny klekot w powiązaniu z wysokim poziomem wibracji :diabel:
http://24h-le-mans.knl-dtp.dk/media/lyd/2006//audi8tertrerouge.mp3
http://24h-le-mans.knl-dtp.dk/media/lyd/2006//audi7tertrerouge.mp3
http://24h-le-mans.knl-dtp.dk/media/lyd/2006//audiatnight.mp3

A tutaj silnik benzynowy z niewielkim problemem technicznym :diabel:
http://24h-le-mans.knl-dtp.dk/media/lyd/2005/engineproblemtertrerougequal.mp3

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 00:22:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
pozostańmy przy cywilnych odgłosach i porównaniach wrrrrrrr :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 00:23:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
1. Argument LeMans jest taki jak by właściciel seryjnego Citroena Xara na podstawie zwycięstwa tej marki w rajdach WRC próbował wykazać wyższość swojego auta nad np: fordem fokusem, audi a3, bmw 1. Do mnie taki argument nie trafia choć uznaje oba zwycięstwa.
2. Co do momentu (M = 9550 P/n) Diesel uzyskuje moc maksymalną przy niższych obrotach sinika i stąd biorą się wysokie wartości momentu.
3. Wartość momentu maksymalnego decydowała by o przyspieszeniu gdyby samochód miał skrzynię bezstopniową pozwalającą utrzymać silnik w punkcie momentu maksynalnego. Jeżeli samochód ma 5 (6) biegów równie ważny jest przebieg momenu a głównie zakes obrotów przy których moment jest wysoki. W benzynie ten zakres jest porażająco szerszy!!! Dlatego 1,6 benzyna z małym momentem ma lepszy wynik od 0 -100 niż 1,9 tdi.
4. Co do odczuć subiektywnych to dla mnie duża wolnossąca benzyna to jest to co tygrysy lubią najbardziej. Wysokie spalanie rekompensuje narazie cena gazu. Ale nikogo nie będę namawiał :peace:


Nie uważam też aby diesel był silnikiem przyszłości. Może niedługo przeprosimy się z silnikami parowymi ;)
http://www.mt.com.pl/artykul.php?co=num/06_02/para.php
mają znacznie większy potencjał od diesli i benzynek.

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Ostatnio edytowano 15.lis.2006 10:12:04 przez dobro&zło, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 03:11:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mq napisał(a):
spanky napisał(a):


Ibiza Cupra TDI jest najmocniejszym samochodem z silnikiem Diesla w tym segmencie. Silnik 1.9 TDI o mocy 160 KM (118 kW) oparty jest na 150-konnej jednostce 1.9 TDI z Leona FR i współpracuje z sześciostopniowa skrzynią biegów. Przypomnijmy, że wersja benzynowa 1.8 20VT osiąga moc maksymalną mocy 180 KM (132 kW). Diesel rozpędzać się może do 220 km/h, zaś wersja benzynowa do 229 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 7,6 i 7,3 sekundy. Porównania powinny dopełnić dane o średnim spalaniu. Np. w ruchu miejskim Cupra Tdi spala średnio 7 :!: litrów na 100 km, zaś Cupra 1.8 20VT – 11 litrów :!:

i co wy na to :?: :diabel: chyba nie tak zle jak na smierdzace TDI :diabel:


No dobra fajnie sie pospuszczac nad hiper mega zajebistym Seatem z TDI tylko:
Roznica w cenie na rynku brytyjskim (wiecej w ludzkim jezyku nie znalazlem) wynosi prawie 8000 pln mowa o nowym samochodzie w wersji 3d z podstawowym wypasem w obu przypadkach.
Jesli ktos nie ciaga po kraju przyczepy z cementem a raczej sie do tego Cupry nie kupuje ;) to przy przebiegu 20kkm rocznie wychodzi nam ze dopiero po ponad 3 latach odczujemy ekonomicznosc tego sportowca w porownaniu do szybszej benzynowej wersji, biorac pod uwage srednie spalanie ktore podales i cene on i pb odpowiednio 3,89 i 3,62

Tez argumet ... rozumiem ze nowe auto kupujesz na 2 lata i co ... zmiana ? Rozumiem ze nowym bedziesz jeździł na benzynie ? Wpakujesz gaz za 5000 tys zł i oprcóż tego ze bedziesz mogl w bagazniku wozic tylko pudla lub czekoladki roznica w cenie bedzie wynosiła tylko 3000 zł ... pudło Marku ... i to podwójne.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 03:23:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mauzer napisał(a):
wróćmy do przełomu lat 90 i zacznijmy wyścig od nowa....chociaż teoretycznie :peace:

Jaki wyścig ? Technologiczny ? Toż to gra jednego aktora ... :D Podczas gdy benzynie dolewało się wiadrami paliwa, dokładano zawory, żeby w końcu po 15 latach zmajstrować FSI, w dieslu wykonano tyle roboty i dokonał się taki postęp, jakiego benzyna nie wykonała od 100 lat ...
1990 - TDI, najpierw na jednej (1990) , później 2 (1991) sprężyny,ECU 8 bit (1991) ,ECU 16 bit (1994) ,(1996) VTG, (1998) PD,CR (2005) ... za każdym razem wyraźne skoki mocy i momentu ... pokażcie mi jak ewoluowały w tym czasie benzyniaki ... ;)

dobro& zło: zauważyłem już że Le Mans, Serbring etc są częścią układu ... faktem jest że benzyniaki poległy bo są bardziej zacofane technologicznie i cały świat o tym wie ... jedyna różnica polega na tym ,że aby były mocniejsze, trzeba wlać 2 wiadra paliwa więcej ... co jak widać w Le Mans, który jest swoitym testem mozliwosci,wytrzymałosci i vorsprungu odniosło zamierzony efekt ... tam liczy się coś więcej niż tylko v-max ... notabene wartość, która na drodze ma coraz mniejsze znaczenie ... chyba , że dla ścigaczy ...
Co do USA ... zasiegnijcie opinii ludzi, którzy właśnie stamtąd wrócili ... jestescie pewni ze diesle sa w niełasce i nadal hameryka jeździ V8 i więcej ? Nic bardziej mylnego ... amerykanie mądrzeją , podobnie jak Europejczycy ... :)


Wsponinałem już że od wieków sen z powiek konstruktorom spędzała sprawność ... dlatego lokomotywy parowe poszły w odstawkę, i nadszedł czas na silniki spalinowe ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 03:28:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jozef napisał(a):
Bilu napisał(a):
widze ze obalony zostal argument mocy, momentu, przewagi w sporcie, a na placu boju pozostalo niskie spalanie i zaawansowanie technologiczne diesla czego negowac nie bede bo to oczywiste :peace:


Ja natomiast widzę coś wręcz przeciwnego :P V12 to pierwszy poważny atak diesla na obszar do tej pory zarezerwowany dla silników benzynowych. Jeśli faktycznie pojawi się w R8, to będzie wyraźny znak nowych czasów. Za nim pójdą następne. Już teraz Peugeot zmajstrował ropniaka na Le Mans. Czas rozumienia diesla jako półśrodka między osiągami a spalaniem mija bezpowrotnie. Podobnie jak dawno już przeminął czas rozumienia diesla jako totalnego poświęcenia komfortu i osiągów na rzecz spalania.

Pierwszy atak wykonał pan Staszewski podrezowywując swoje A200 V10 TDI ... kto bywał na Bemowie ten wie ocb ... z motoru, który miał 330 KM wyciągnął dodatkowe 120 KM a moment podniósł do 900 Nm ... zwykły tuner z Warszawy, nie fabryka ... Choć to auto mając niewielką moc jak na wyścigi ma 1/4 mili pokazało co potrafi .. do tego średnie spalanie tego potwora jest tak niewielkie , że nie musieli latac z kanistrami ... :D
Za chwile powiecie, ze o tak benzyna jest tutaj lepsza ... aha, znów do czasu ... chodza bowiem plotki, ze kroi sie liga diesla ... ale o tympewnie bedzie niegługo głośno ... ;)

wariatquattro napisał(a):
brak VTG w tubinach w silnikach bezynowych jest spowodowany duzo wyzsza temperatura spalin,jak napisales tylko porsche to zrobilo(tylko nie wiem po co) z jakis tam 'kosmicznych' materialow zeby sie nie zapiekalo

... co w kontekście rozwoju benzyniaków pod tym kątem stawia sprawę ceny pod znakiem zapytania ... ;) Nie dość , że będzie drogi w zakupie to jeszcze droższy w eksploatacji ... :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: